Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Regulamin forum
Obowiązuje bezwzględny zakaz: pytania o daty premier oraz spamowania.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony wyłączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: Nosteremax » 15 lut 2019, o 16:15

Myślę, że to polskie znaki sprawiają problem.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: Paw79 » 27 sty 2019, o 12:33

AtroxAkali
Ja tam się bawiłem z nudów tymi plikami i też używałem programu do rozpakowywania i pakowania plików .dat i .cpk oraz do edycji teksu.
Coś tam "potłumaczyłem" poskładałem je w całość , wpakowałem do gry i wyszło że gra się uruchamia do menu głównego ,a kiedy chciałem wczytać grę to się wczytywała w nieskończoność(co zabawne bo "przetłumaczyłem" tam trochę dialogów i gra się wczytuje w nieskończoność tylko w momentach kiedy mają być załadowane przetłumaczone dialogi(napisy)) gra się wczytywała normalnie kiedy wybierałem moment kiedy były wczytywane angielskie napisy. No i cóż moja prowizorka skończyła się na tym że to porzuciłem(programy wciąż mam)
A to nie jest tak że Denuvo weryfikuje pliki i dlatego zmodyfikowana gra nie chce się uruchomić?

Może spróbuj przetłumaczyć jedynie drugie zdanie w grze (pierwsze może być "flagą" dla zabezpieczenia), nie używając polskich znaków, i tak manipulując liczbą znaków/spacji by wielkość ponownie spakowanego pliku w bajtach nie zmieniła się w stosunku do oryginalnego.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: F4T4L » 15 sty 2019, o 01:23

AtroxAkali
Ja tam się bawiłem z nudów tymi plikami i też używałem programu do rozpakowywania i pakowania plików .dat i .cpk oraz do edycji teksu.
Coś tam "potłumaczyłem" poskładałem je w całość , wpakowałem do gry i wyszło że gra się uruchamia do menu głównego ,a kiedy chciałem wczytać grę to się wczytywała w nieskończoność(co zabawne bo "przetłumaczyłem" tam trochę dialogów i gra się wczytuje w nieskończoność tylko w momentach kiedy mają być załadowane przetłumaczone dialogi(napisy)) gra się wczytywała normalnie kiedy wybierałem moment kiedy były wczytywane angielskie napisy. No i cóż moja prowizorka skończyła się na tym że to porzuciłem(programy wciąż mam)

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: Xanas » 29 gru 2018, o 15:05

Witam, ja mogę wykonać spolszczenie do tej gry. Udało mi się rozpakować pliki cpk i dat, mam program dzięki któremu można zmieniać napisy z angielskich na polskie. Jest tylko problem ze spakowaniem tych plików z powrotem do formatu dat. Jak ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam tutaj lub na priv.
Nie wiem czy ci to pomoże ale takie coś znalazłem https://www.techwalla.com/articles/how- ... cel-to-dat

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: AtroxAkali » 28 gru 2018, o 01:39

Witam, ja mogę wykonać spolszczenie do tej gry. Udało mi się rozpakować pliki cpk i dat, mam program dzięki któremu można zmieniać napisy z angielskich na polskie. Jest tylko problem ze spakowaniem tych plików z powrotem do formatu dat. Jak ktoś ma jakieś pomysły to zapraszam tutaj lub na priv.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: Norek » 14 wrz 2018, o 22:05

Ja i moi najbliżsi współpracownicy nie zamierzamy tego robić. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by zajęli się tym inni, droga wolna : )

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: F4T4L » 11 wrz 2018, o 18:00

Jaka jest na chwile obecną wasza decyzja w sprawie tego spolszczenia ?

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: plW0lf » 20 sie 2018, o 08:13

Posty tej osoby są zarchiwizowane. Nie wiadomo więc czy w końcu zakończyli spolszczenie.
Znalazłem jednak narzędzie, które może pomóc (nie mam Nier: Automaty, więc sam nie sprawdzę):
https://github.com/marcussacana/AutomataTranslator
Mogą się jednak pojawić problemy wyliczone na steamcommunity (znajduje się tam też lista plików), cytuję:
Hello, i'm trying to localize nier automata...
I successfully extracted cpk files from the game folder, but i don't know where to start.

CPK with text is: data002, data009, data012, data013, data100

SMD -> Cutscene Subtitle
Bin -> In Game Text
MCD -> Menu/UI Text
DTT -> parts of the .mcd, the font/texture
TMD -> probably item descriptions

Any idea how to edit these files? It seems they are using ruby code.
And.. i don't know c++ nor ruby code :(

So what i want to know are:

1. How to decompile the bytecode (maybe some tools for decompiling) {java decompiler może???}
2. How to recreate the .dat and patch the .cpk

Please, anything will help.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: Chudzislaw » 19 sie 2018, o 15:20

My (jako "ekipa GPP", jeśli mogę tak napisać) nie robimy tego, ponieważ nikt nie rozgryzł dla nas tej gry.
Nie mamy dostepu do tekstów i nie jesteśmy w stanie nawet kiwnąć palcem : )

Gdyby pojawiły się możliwości techniczne, zapewne moglibyśmy podziałać.
Jakbyście chcieli, to byście mogli, od wielu miesięcy to wisi:
https://www.reddit.com/r/nier/comments/ ... _dialogue/

Wystarczy skontaktować się i zapytać, czy dałoby radę umieścić polskie tłumaczenie do gry. To była dla mnie mniej niż minuta szukania w Googlach. Więc śmieszą mnie teksty "nie mamy możliwości". Od razu napiszcie, że wam się nie chce albo nie umiecie into Google, zamiast mamić ludzi.

Re: Może spolszczenie Nier: Autoamata?

Post autor: Norek » 6 cze 2018, o 17:05

My (jako "ekipa GPP", jeśli mogę tak napisać) nie robimy tego, ponieważ nikt nie rozgryzł dla nas tej gry.
Nie mamy dostepu do tekstów i nie jesteśmy w stanie nawet kiwnąć palcem : )

Gdyby pojawiły się możliwości techniczne, zapewne moglibyśmy podziałać.

Na górę