[PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 422
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 10 sty 2018, o 21:15

Kolejny patch. Tym razem jest już ukończony cały pierwszy chapter, aż do święta w Kamiki i punktu kulminacyjnego, łącznie jakieś 15-20 godzin gry. Zawiera też, oczywiście wszystkie poprzednie pliki.

http://ff12.pl/down/okami-hd-pl-20180110.7z

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 138
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: szczuru » 11 sty 2018, o 14:21

Widzę ogromny feedback :D

@ffgriever, czy jest szansa, że to spopszczenie do wersji HD będzie kompatybilne z wersją na PS3?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ffgriever
Posty: 422
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 11 sty 2018, o 16:29

Feedback czy brak, ja i tak z chęcią zagram w Okami HD po polsku. Wersja anglojęzyczna jest dla mnie zbyt dziwaczna, żebym dał radę ją ukończyć (weź pod uwagę, że przy tłumaczeniach i testach na PS2 przeszedłem grę po polsku na 100% co najmniej kilka razy - zaglądając w każdy zakamarek i czytając każdy dialog, bo w tej grze bardzo łatwo stworzyć taki dialog, który skutecznie zawiesi grę). Norek odwalił naprawdę kawał dobrej roboty przy fabule. Charakteryzacja postaci, dobry dowcip (nie żywcem przeniesiony z wersji angielskiej czy japońskiej, ale taki, z którego każdy Polak się zaśmieje). Po prostu znacznie lepszy klimat. Momentami jest to lokalizacja, nie tłumaczenie.

Same teksty na pewno będą kompatybilne. Pełne pliki już nie. Po pierwsze na PS3 spora część formatów używa big endian. Grafiki na PC też mają czterokrotnie wyższą rozdzielczość (dwa razy w każdym kierunku). Więc nie da się przeszczepić spolszczenia bezpośrednio, ale przez podobnego porta jak w przypadku PS2->PC (chociaż ze znacznie mniejszą liczbą problemów, ponieważ teksty są już te same, więc odpada sprawdzanie, grafiki można tylko zmniejszyć, nie trzeba robić na nowo, itd). Na PS3 pliki nie były też szyfrowane i były zamknięte w archiwach zamiast luźnej struktury folderów.

Mi na pewno nie będzie się chciało, ale udostępniam wszystkie narzędzia do Okami HD, więc jak ktoś będzie chętny, zawsze może zrobić backport z PC na PS3.

ratini
Posty: 4
Rejestracja: 5 gru 2017, o 09:23

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ratini » 12 sty 2018, o 10:46

Naprawdę masz u mnie ogromny szacunek, i podziękowania za to że przenosisz tą lokalizację. Widzę że jest to spore przedsięwzięcie i musisz się sporo napracować nad tym. Tym bardziej dziękuję i wspieram cię w tym co robisz :)

ffgriever
Posty: 422
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 12 sty 2018, o 23:48

Kolejna wersja. Poprawiłem kilka krytycznych błędów, przez które gra się całkowicie wykrzaczała do pulpitu w paru miejscach. Dodałem też brakujący plik ze spolszczeniem po oczyszczeniu Przełęczy Takamiya.

http://ff12.pl/down/okami-hd-pl-20180112.7z

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 2762
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: Norek » 13 sty 2018, o 11:12

Jeszcze tego nie miałem okazji napisać, ale świetnie, że zająłeś się przeniesieniem spolszczenia na PC. Mam nadzieję, że problemów będzie jak najmniej i premiera pełnej polonizacji nastąpi jak najszybciej : )
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

ffgriever
Posty: 422
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Postautor: ffgriever » 15 sty 2018, o 19:49

W tym tygodniu to pierwsza i raczej ostatnia aktualizacja. Fabularnie powinno być już wszystko. Brak bitmap i jednej czy dwóch mini gierek z kopaniem. Poprawiłem kilkanaście przypadków zawieszania się gry. Sprawdzone automatycznie na najczęstsze przypadki, ale ręcznie tylko do powrotu do Kamiki w poszukiwaniu jednego z Psich Wojowników Satomi. Następnym razem postaram się wrzucić najistotniejsze bitmapy. W weekend pewnie będę miał trochę czasu, żeby ręcznie sprawdzić kolejną porcję plików

--stary link usunięty--

Patch ponad 170MB.

Edit:

Kolejna wersja, tym razem z dodanymi najbardziej rzucającymi się bitapami (menu główne, ekwipunek, komendy, podpowiedzi, itp.).

--stary link usunięty--

Patch ponad 230MB.

Edit 2:

Kolejna wersja. Kilka dodatkowych bitmap. Parę tuzinów poprawek. Wszystko sprawdzone aż do Kamui (jakieś 30-40 godziny gry). Tym razem nie było już krytycznych błędów.

http://ff12.pl/down/okami-hd-pl-20180120.7z


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości