[PS3] From Dust

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

[PS3] From Dust

Postautor: ffgriever » 24 lip 2012, o 14:47

Hej. Jeśli ktoś wciąż czeka na wersję spolszczenia From Dust dla konsoli PS3, to właśnie się doczekał. Napisałem prosty patcher uruchamiany na PS3 (do nałożenia spolszczenia nie jest więc wymagany PC). Dotłumaczyłem kilka konsolowych tekstów, poprawiłem kilka innych, które nie pasowały do konsoli (odniesienia do komputera, klawiatury, itp.), zrobiłem zestaw nowych czcionek i napisałem dwa nowe narzędzia dla zmienionych formatów. Ekipa zasadniczo tak, jak w wersji na PC.

Norek - tłumaczenie
ffgriever - strona techniczna (narzędzia, patcher) oraz testy i korekta
Manuel Czaszka - testy i korekta
rysiu - testy
mziab - dostosowanie skryptu do programu OmegaT :)
Berion - testy i korekta wersji PS3, stworzenie ICO/PIC dla paczki
Fatek - testy wersji PS3

Sposób nałożenia łatki?
1. Wrzuć pkg do katalogu głównego pendraka sformatowanego w FAT32.
2. Zainstaluj plik pkg.
3. Uruchom patcher ("Łatka spolszczająca grę From Dust").
4. Wedle uznania utwórz kopię zapasową oryginalnych plików lub nie (stworzą się w /dev_hdd0/Game/FDPLPATCH/USRDIR/)
5. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.
6. Graj.

Jeśli coś pójdzie nie tak i stworzyłeś kopię plików, program da możliwość jej odtworzenia. Jeśli gra działa, możesz usunąć patcher (usunie się też kopia zapasowa plików ~700MB).

A tutaj download: http://www.ff12.pl/down/FromDust/from_dust_patcher.pkg

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS3] From Dust

Postautor: Berion » 26 lip 2012, o 16:39

Na DEX OFW 3.60+ nie łyka EBOOTa. To musi być FSELF w debugowym EBOOTcie, w debugowej paczce.
~ Primum non nocere ~

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS3] From Dust

Postautor: ffgriever » 29 lip 2012, o 20:26

Tutaj paczka dla tych, którzy używają DEXów (lub konwertów na DEX). Wielkie dzięki dla Beriona za testy (ja swojej konsoli na DEX jeszcze nie konwertowałem). Paczka w wersji 1.03 działa na 3.55 CFW (na 3.41 też powinna, ale nie mam możliwości sprawdzić, ponieważ moja konsola najniżej łapie 3.50), DEX 3.55OFW/CFW i DEX 4.11 OFW (więc w zasadzie na CFW i DEXach). Paczka nie będzie działać na FW Geohota (wymaga podpisanych starymi kluczami paczek, które są blokowane na DEX 3.60+).

Jeśli macie już paczkę 1.02, nie musicie pobierać tej (zmiany dotyczą tylko kompatybilności z DEX 3.60+).

http://www.ff12.pl/down/FromDust/from_d ... ug_103.pkg

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS3] From Dust

Postautor: Berion » 30 lip 2012, o 00:44

Trochę pomieszałeś. Paczka działa zarówno na CEX jaki i DEX, OFW jak i CFW (włączając w to również najnowsze DEX OFW). Za wyjątkiem CEX CFW z obsługą wyłącznie gnpdrm.

Warto też wspomnieć, że paczka PKG, w postaci której publikowany jest patch, NIE zawiera pełnej gry/dema From Dust, plików licencyjnych, ani kluczy podpisujących soft na PS3. Sam patcher został napisany przy użyciu PSL1GHT, a więc wszystko ładnie, grzecznie na legalu. :)
~ Primum non nocere ~

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS3] From Dust

Postautor: ffgriever » 30 lip 2012, o 09:04

Trochę pomieszałeś. Paczka działa zarówno na CEX jaki i DEX, OFW jak i CFW (włączając w to również najnowsze DEX OFW). Za wyjątkiem CEX CFW z obsługą wyłącznie gnpdrm.
Przecież dokładnie to napisałem ^^ (tylko nieco bardziej zawile - pisząc 3.55CFW miałem na myśli CEX, bo potem wymieniam DEX 3.55OFW/CFW)
Warto też wspomnieć, że paczka PKG, w postaci której publikowany jest patch, NIE zawiera pełnej gry/dema From Dust, plików licencyjnych, ani kluczy podpisujących soft na PS3. Sam patcher został napisany przy użyciu PSL1GHT, a więc wszystko ładnie, grzecznie na legalu. :)
To chyba oczywiste. Nigdy nie publikujemy całych gier i nigdy nie wrzuciłbym (oficjalnie) paczki z chronionym prawem kodem.

Edit: No dobra, jak czytam to po raz drugi, wiem dlaczego można odnieść wrażenie, że pisałem tylko o DEXach. Oczywiście paczka debug działa na wszystkich CEX CFW (za wyjątkiem wymagających gnpdrm, ale to tylko chyba FW geohota tego wymagał) i wszystkich DEX OFW/CFW.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS3] From Dust

Postautor: Berion » 30 lip 2012, o 09:09

Ty to wiesz, ja to wiem, przeciętny Kowalski nie, "życzliwi" też nie. :)
~ Primum non nocere ~

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS3] From Dust

Postautor: ffgriever » 30 lip 2012, o 14:32

Z góry przepraszam za jakość, ale "screenshoty" robione aparatem (nie mam jeszcze dexa, a jedyny program, który to robi, wywiesza mi FD do tego stopnia, że muszę na twardo resetować konsolę) ;).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS3] From Dust

Postautor: szczuru » 8 paź 2012, o 19:13

@ffgriever, jak z "licencją" tego spolszczenia? Tzn chodzi mi o rozpowszechnianie bo przed chwilą rzuciła mi się w oczy wstawka "PS3-From Dust PL" na pewnym trackerze...
by Szczuru

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS3] From Dust

Postautor: ffgriever » 10 paź 2012, o 17:55

Ja tam nie mam nic przeciwko, ale zasadniczo jest to projekt Norka. A dokładniej, nie mam nic przeciwko, jeśli udostępniają samą łatkę. Jeśli jest to torrent gra+łatka, albo paczka z już spatchowaną grą, wtedy będę się stanowczo sprzeciwiał.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS3] From Dust

Postautor: Berion » 15 lut 2015, o 21:51

Jakby ktoś się zdziwił to na obecnych CFW nie działa wersja 1.2 dla CEX (mimo że CFW też jest CEX). Od razu wraca do XMB bez żadnego numeru błędu - co jest bardzo dziwne. ;)

Na szczęście wersja 1.3 dla DEX działa poprawnie, również z włączoną Kobrą 7.3 (na której podobno miało nie działać ;]).

Znalazłem też (chyba, za szybko przelatują te monologi) literówkę:
Wodne echa wciąż rozbrzmiewa
"Wodne echo" czy "wciąż rozbrzmiewają"? Chyba, że to fałszywy alarm, byłem zbyt leniwy aby odpalić drugi raz tę mapę. ;)
~ Primum non nocere ~


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości