[WII] Nowe spolszczenie NSMB

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: maximo » 23 kwie 2019, o 16:17

Bardzo się ucieszyłem, że jest spolszczenie. Spróbowałem, jak to wygląda ale, ale nie znalazłem w Internecie żadnego obrazu, który po spatchowaniu PPF-em, przy pomocy załączonego programu, działby w dalszym ciągu na Dolphinie. Może jakaś sugestia?
Wiem - kup płytę. Ale jeśli obraz płyty PAL nie działa, to co mi po płycie.
No cóż, to wina internetu. Wiele stron internetowych już nie funkcjonuje, a wersja którą pobrałeś z internetu zapewne nie jest właściwa. Odpowiednia wersja gry to: SMNP01 - New Super Mario Bros. Do każdej gry jest przyporządkowany numer ID. W takim wypadku wersje US oraz wersje Niemieckie nie będą zgodne. Tu masz dokładne ID - https://www.gametdb.com/Wii/SMNP01
oraz region - http://nintendoage.com/index.cfm?FuseAc ... ement=SMNP
Jeśli zakupisz oryginalną grę NSMB w wersji PAL - to nie musisz się niczego obawiać. patch Rivolution stworzyłem właśnie po to, aby działał na oryginalnej wersji Pal.

Wersję ID można łatwo zweryfikować np. za pomocą WBF Managera Obrazek

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 167
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: seraf5 » 23 kwie 2019, o 20:21

Potwierdzam. Na mojej pudełkowej wersji PAL działa.

icceland
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2019, o 03:03

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: icceland » 24 kwie 2019, o 17:35

Wpierw dziękuje za odpowiedź.
Czyli jeśli internet nie pomoże, będę prosił o zdjęcie Twojego pudełka z grą, seraf5. Może to i prymitywny sposób ustalania wersji, ale chyba najbardziej niezawodny, jeśli chodzi o Allegro. Ale to w razie, jak nic w necie nie znajdę. Dam znać o sytuacji.

icceland
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2019, o 03:03

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: icceland » 24 kwie 2019, o 18:17

Na razie znalazłem SMNP01 PAL wyłącznie jako pliki wbfs. PPF-O-MATIC3PL-v12 chce ISO. ISO utworzone z wbfs-a na WII Backup Manager działa do momentu spatchowania.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: maximo » 24 kwie 2019, o 20:58

Do spatchowania gry musisz mieć Iso o pojemności 4.37gb. Jeśli posiadasz plik wbfs o pojemności 350mb to rzeczą naturalną jest, aby wypakować to do oryginalnego rozmiaru. Musisz jeszcze sprawdzić czy ta wersja, którą pobrałeś jest w 100% wersją Pal. Skan z okładki nie będzie ci potrzebny, ważne aby na okładce pisało PAL.

Poza tym jutro udostępnię ostateczną wersję z poprawionymi fontami, poprawionym ekranem głównym oraz lepszą treścią z zakończenia gry. (dosłownie kilka poprawek). Wszystko już gotowe, pozostaje uzbroić się w cierpliowość.

icceland
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2019, o 03:03

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: icceland » 25 kwie 2019, o 12:24

Widzę, że we właściwym momencie zainteresowałem się tematem. Support macie lepszy niż na niejednym płatnym serwisie. Ale do rzeczy:
Pierwszy zrzut ekranu mówi chyba wszystko o posiadanym przezem mnie obrazie ISO (nie tym zrobionym z pliku wbfs - innym, pobranym już jako ISO). Wszystko wydaje się zgadzać. Pozostaje chyba tylko jeszcze suma md5 do ostatecznej identyfikacji. Sumę md5 wyznaczyłem TotalCommander-em (Jest w zakładce "Plik"). Jeśli suma się zgadza, to mamy ten sam obraz, jeśli nie - to coś jest nie tak. Inna wersja, albo może jakaś zależność od programu użytego do kopiowania obrazu.
W każdym razie działa do momentu nałożenia łatki. Potem wygląda to, jak na drugim zdjęciu, a Dolphin "przestaje funkcjonować", o czym mnie uprzejmie system Windows informuje.

Zastanawia mnie, czy użyty przez Ciebie program patchujący tylko nadpisuje bajt po bajcie, różniące się sekcje obrazu. Jeśli więc dokonałeś modyfikacji bitmap i są one gdzieś na dysku, czy nie byłoby udostępnić zestawu plików do nadpisania. Wtedy ewentualny kilkubitowy offset nie zabijałby płyty. Ale wiem o temacie od kilku dni, więc tylko zgaduję.
Załączniki
WiiBAkMan.png
Info o obrazie
DolphinError.png
Dolpin po załadowaniu spatchowanego NSMB Wii

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: maximo » 25 kwie 2019, o 20:14

Aktualizacja gotowa. Jest to znacznie lepsza wersja od poprzedniej ponieważ ma poprawione fonty, jak również grafiki z Home Menu zostały
na nowo przerobione. Treść z drugiego zakończenia gry także została poprawiona.
Są 3 metody, aby spatchować grę. Poza tym pliki można wymienić za pośrednictwem programu WIIScruber 1.4 - w takim wypadku wszystkie wersje (PAL) będą działać na konsoli oraz emulatorze Dolphin. Wskazówki dotyczące podmianki plików są umieszczone w paczce. Administrację prosiłbym o zaktualizowanie wersji.

zrzuty ekranu:
Spoiler!
Obrazek

Spolszczenie - http://www.mediafire.com/file/ktennkkg6 ... Wii.PL.rar

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 261
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: maximo » 26 kwie 2019, o 00:26

Było trochę problemów z grafiką do Home Menu ponieważ paleta była w opłakanym stanie ale myślę, że warto było poświęcić temu większą uwagę. Wcześniej niestety nie miałem motywacji.

Obrazek

icceland
Posty: 5
Rejestracja: 23 kwie 2019, o 03:03

Re: [WII] Nowe spolszczenie NSMB

Postautor: icceland » 26 kwie 2019, o 06:14

Wnioskując z zamieszczonych screenów w paczce, WiiScrubber wykazał, że mój SMNP01 PAL jednak różni się kilkoma bajtami od Waszego SMNP01 PAL.
Nadpisanie plików WiiScrubberem mimo to działa i po krótkim teście nie widać żadnych niedociągnięć.

Kawał dobrej roboty maximo. Jak masz PayPala, to Ci chętnie piwo postawię.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości