[PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: szczuru » 26 sie 2015, o 22:08

Żeby kwestia przetłumaczenia ewentualnej wersji na PS4 doszła do skutku musiałby być najpierw sposób na uruchomienie spolszczenia a takowego na chwilę obecną nie ma. Ja osobiście ograłbym jeszcze raz Okami w polskiej wersji na Wii jeśli kiedyś takowa powstanie.
by Szczuru

cienislaw
Posty: 267
Rejestracja: 3 cze 2013, o 08:41
Grupa: GameSub

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: cienislaw » 27 sie 2015, o 06:59

okami na wii... brzmi jak dobry plan na emeryturę.
Obrazek

spiken0
Posty: 6
Rejestracja: 5 mar 2014, o 14:49

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: spiken0 » 30 sty 2016, o 04:21

Wiem, że to nie jest koncert życzeń;) i spolszczenie jest już dawno ukończone ale zauważyłem, że do swojego spolszczenia ffxii dodałeś cheaty itp.
Da się to zrobić do okami? Przede wszystkim chodzi mi o opuszczanie/przewijanie cutscenek i dialogów.
Sama mechanika jest już zaimplementowana w grze ale dostęp do niej ma się tylko jeśli ukończyło się wcześniej całą grę. Jet pewnie wiele ludzi, którzy historię okami już znają i chętnie opuścili by wszystkie długie dialogi/cutscenki.
Kolejna sprawa:
W faqu wspominasz, że spolszczenie wersji na wii nie ukaże się między innymi z tego powodu, że nikt z autorów nie posiada wii.
Doszedłem do wniosku, że mogę za sponsorować konsolę "dla dobra społeczności" jeśli jeszcze bylibyście gotowi się za to wziąć;)(tak wiem, że na allegro można ją dostać za grosze więc nie robi to ze mnie żadnego filantropa i nie oczekuję, że wszyscy się rzucą na projekt ukończony już kilka lat temu;)

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: ffgriever » 31 sty 2016, o 12:41

Nie sądzę, żeby naszły mnie w najbliższym czasie chęci na powrót do prac nad okami. Samo spolszczenie wymaga poprawek, ale po tylu latach chyba każdy, kto miał zagrać, już zagrał. Krótko mówiąc, brak motywacji. Zacząłem nawet kiedyś nanosić poprawki (głównie interpunkcja) na tekst z zamiarem wydania wersji na PS3, ale to było zanim uświadomiłem sobie, ile w Polsce może być osób z dostępem do PS3, na której można użyć jakiegoś CFW (może kilkanaście z nich byłoby zainteresowanych okami).

Co do wii, to kurzy się u mnie od dłuższego czasu. Patrz jednak jak wyżej ;).

spiken0
Posty: 6
Rejestracja: 5 mar 2014, o 14:49

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: spiken0 » 2 lut 2016, o 19:39

Ok, rozumiem;)
Jeszcze jedno pytanie. Wiem, że aby spolszczona gra działała na emulatorze trzeba podmienić wartość crc hex edytorem i po podmianie gra działa prawidłowo. Jest jeszcze jedna funkcjonalność emulatora, która pozostaje "zepsuta", a mianowicie "widescreen hack". Emulator ma wbudowane "widescreen hacki" do sporej ilości najpopularniejszych gier, tyczy się to również Okami i FF12, normalnie rozpoznaje odpowiednie gry automatycznie ale po spolszczeniu przestaje to działać. Jakiś pomysł jak to naprawić?;)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: mziab » 2 lut 2016, o 20:50

Hacki też są nakładane na podstawie sumy kontrolnej, ale na szczęście nie będzie musiał tutaj bawić się hexedytorem.

Znajdź plik cheats_ws.zip w katalogu z emulatorem, wypakuj zawartość i poszukaj odpowiedniego pliku pnach (891F223F.pnach dla wersji E) i po prostu zmień nazwę przed rozszerzeniem na nową sumę kontrolną (tutaj BEZ odwracania kolejności bajtów), czyli 97AD51.pnach, o ile to dobra suma kontrolna spolszczonej wersji. Potem dodaj nowy plik do archiwum i sprawdź czy działa.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

spiken0
Posty: 6
Rejestracja: 5 mar 2014, o 14:49

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: spiken0 » 2 lut 2016, o 21:25

Dzięki, po zrobieniu wszystkiego twoim sposobem emulator rozpoznaje, że spolszczone okami to okami i aplikuje widescreen hack i... nie pokazuje się nic poza czarnym tłem;)
Spolszczenie w jakiś sposób powoduje, że widescreen hack kompletnie uniemożliwia garnie;)
Ktoś coś?;)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: mziab » 2 lut 2016, o 21:33

A to już grubsza sprawa i w temacie może się wypowiedzieć jedynie ffgriever.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: ffgriever » 3 lut 2016, o 19:08

Okami zawiera dołączone intro (scroller i mini gra). Dopiero po wyjściu z niego wczytuje oryginalny egzek i uruchamia go. PCSX2 próbuje zaaplikować patch na intro, co oczywiście nadpisuje jakąś część programu, przez co ten się wykrzacza.

Jedyną możliwością byłoby poczekać z zaaplikowaniem kodu na WS do czasu uruchomienia właściwej gry. We wszelkich programach do cheatów tę funkcję pełniły kody master (najczęściej zawierały one adres pamięci i zawartość, jaka ma się w niej pojawić, żeby cały kod został zaaplikowany). Problem jest jednak taki, że PCSX2 aplikuje kod po wczytaniu pierwszego egzeka z płyty i NIE obsługuje instrukcji warunkowych (master codes).

Zawsze możesz skompilować wersję z svn z załączonym debuggerem, gdzie możesz w locie edytować pamięć (chyba, że da się teraz uruchomić konkretny pnach na życzenie w danym momencie - dawno nie używałem pcsx2).

tl;dr;
Nie da się tego zrobić prosto, ponieważ PCSX2 nie posiada w pełni funkcjonalnego cheat enginu.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: Berion » 5 kwie 2016, o 21:24

A czy "główny ELF" w Okami ukrywałeś czy bindowałeś z cractro? Bo jeśli są osobne to można by łatwo zrobić dodatkową łatę, omijającą demo. Wtedy ws hack powinien działać.

Choć wówczas konsekwencją będą pirackie "wersje crippled". ;) Teoretycznie mamy ich gdzieś, ale wiesz jak jest... A ten preloader (czy jak go tam nie nazwiemy) to e-sztuka i zbrodnią byłoby pozbawiać Futrzaka takich atrakcji! ;D
~ Primum non nocere ~


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości