[PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsku

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: mziab » 19 sty 2013, o 22:50

Podejrzewam, że zadziała sposób podany przez ffgrievera w dokumentacji do spolszczenia FF12, nie licząc tego, że CRC będą inne:
3. Uruchomienie spolszczenia na PCSX2

Gra na nowszych wersjach emulatora pcsx2 jest możliwa, ale konieczna
będzie nieznaczna ingerencja w plugin gsdx. Konieczność ta nie ma nic
wspólnego ze spolszczeniem, ale z niedoskonałością emulatora. Aplikuje on
dla bardzo wielu gier specyficzne patche/hacki. Gry niestety rozpoznaje po
sumie CRC pliku wykonywalnego, a ta po patchowaniu ulega zmianie. Jeśli
nie zostanie wykonana wskazana operacja, nie będą się wyświetlały filmy
(czarny obraz), włącznie z intrem i prologiem (chociaż sama gra i napisy
na filmach nadal działają bez problemu).

Konieczne jest dopisanie zmienionej CRC do plugina. W tym celu otwieramy
w hexedytorze używany przez nas plik plugina gsdx (w moim przypadku
"gsdx-sse4-r4600.dll" w katalogu plugins). Wyszukujemy hexadecymalnie "52
02 da 78" (czyli 0x78da0252, CRC oryginalnego pliku FFXII UK) i zmieniamy
go na CRC spolszczonego pliku, który wyświetla się przy uruchamianiu gry
(załączamy konsolę poprzez "Misc->Show Console" i szukamy na początku
niebieskiego tekstu w stylu "ELF (cdrom0:\SLES_543.54;1) Game CRC =
0x0097AD51, EntryPoint = 0x010000e0". W tym konkretnym przypadku CRC to
"0x0097AD51", czyli w pliku podmieniamy na "51 ad 97 00" (w zależności
od użytej przy patchowaniu wersji, możecie otrzymać inne CRC, więc zawsze
sprawdźcie na konkretnym przypadku).

Jeśli więc ktoś zmuszony jest używać emulatora, będzie mógł zagrać w
spolszczenie, ale czeka go odrobina kombinowania. Tak jak pisałem. Emulator
wciąż jest jeszcze bardzo niedoskonały.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

amanis
Posty: 7
Rejestracja: 22 lut 2011, o 21:06

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: amanis » 20 sty 2013, o 09:34

Należy zamienić 3F 22 1F 89 na B9 9A 8C CF, znalazłem!:)
Bardzo ważne to to jest!

czester87
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 08:00

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: czester87 » 29 lip 2013, o 20:05

Witam . Mam problem z grafiką ,prubowałem juz zmieniać wszystko w opcjach emulatora i nic nie daje , co może być przyczyna
Obrazek


czester87
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 08:00

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: czester87 » 7 wrz 2013, o 06:21

działa dzieki

tutaj gotowy plik

Kod: Zaznacz cały

http://www.mediafire.com/download/3mlmc3srh173clz/GSdx32-SSSE3-r5627_OKAMI_PL.rar

ExGamer
Posty: 38
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:38
Grupa: Wolny strzelec
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: ExGamer » 19 lut 2014, o 20:09

Na stronie projektu, w zakładce MEDIA, po kliknięciu na film do pobrania odsyła nas do sendspace. Niestety plik już usunięto. Moglibyście poprawić w wolnej chwili. :)


hebanka
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2014, o 14:39

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: hebanka » 13 cze 2014, o 18:05

Cześć wszystkim ,przez pół dnia próbuję odpalić Okami na emulatorze, bo konsola odmówiła mi posłuszeństwa :(
Próbowałam zarówno wersję niespatchowana i jak patchowaną i w każdej wersji robią mi się błędy grafiki opisane wyżej.
Próbowałam używać ten plugin d grafiki gotowy , który ktoś tu wrzucił na forum, ale nic to nie daje.
Czy ktoś mógłby mi pomóc to ogarnąć? Nie znam się na emulatorze w ogóle i nie ogarniam kompletnie rzeczy pisanych w tym temacie z jakimiś zmianami itp itp
Czuję, że umrę jak nie zagram po raz kolejny i i dodatkowo po raz pierwszy po polsku ;) Pomocy :(

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: Berion » 22 cze 2014, o 16:40

Później usunę linka. Nie mam już oryginalnego pliku.
Ja mam, w wolnej chwili mogę gdzieś wrzucić. Chociaż nie wiem czy ktokolwiek byłby jeszcze tym zainteresowany.


@Hebanka
Otwórz wspomniany plugin za pomocą dowolnego hex edytora (lekki i darmowy to np. HxD) i zastąp (CTR+R) wspomniane wartości podanymi (usuń spacje z podanych sum bo nic nie znajdziesz). To nie mechanika kwantowa, nie musisz rozumieć co robisz, po prostu to zrób. ;)

Plugin był dla SSE3, może używasz innego. Trzeba wybrać z listy.
~ Primum non nocere ~

hebanka
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2014, o 14:39

Re: [PS2] Opowieść o Białej Wilczycy... czyli Okami po polsk

Postautor: hebanka » 22 cze 2014, o 20:09

no więc jestem możliwe że dałnem ale nie czaje ;) nie mam pojęcia jak zamienić te wartości, bo mi ich nie wyszukuje.. włączylam HxD i po wpisaniu wartości podanych w tamtym poście nic mi nie znalazło.

Może i nie muszę tego rozumieć, ale dla mnie ta instrukcja jest zbyt skąpa , żebym ją wykonała:P


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości