[PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

[PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 21 wrz 2014, o 09:38

Gra jeszcze się nie ukazała (premiera 15.10.2014), nie ukazało się też jeszcze spolszczenie do "oryginalnych" Grzechów Ojców, jednak zapobiegliwie wolę już ten projekt zapowiedzieć. Po premierze i "ograniu" tego remake'u wezmę go na warsztat. Zakładam, że sporo kwestii da się przerzucić ze spolszczenia wersji pierwotnej, jednak dopiero w praktyce się wszystko okaże. O starcie prac nad spolszczeniem, jak i o postępach tych prac będę się starał informować na bieżąco. Zatem:

Bądźcie Czujni! :)

-- 12.10.2015 --

Dziś spolszczenie się ukazało. Obejmuje ono teksty i grafiki, oprócz tych wymienionych w sekcji "Niespolszczone" pliku "Czytajto.txt".

Poniżej przedstawiam skład ekipy odpowiedzialnej za wydanie tej łatki polonizacyjnej:

tłumaczenie wszystkich tekstów w grze i tekstów do grafik - mendosa
tłumaczenie opowiadania "Pauza" - Madzius888, mendosa, Ysska
korekta - Madzius888, mendosa
obróbka grafik - mendosa, Przemo
skrypty do wydobycia i wstrzyknięcia zasobów tekstowych gry, wykonanie i opieka nad repozytorium w OmegaT - cienislaw
testy - Agnus, Elum, Madzius888, mendosa

Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do wydania tego spolszczenia! :D

-- 20.12.2016 --

Spolszczenie wraca do życia po półrocznej przerwie, spowodowanej aktualizacją silnika gry. Usunięto także różne błędy utrudniające rozgrywkę i zmieniono zawartość części grafik, ja zaś postanowiłem oddzielić instalatory dla GOG i Steam. Paczki się nieco rozrosły, głównie przez większą objętość grafik, uznałem zatem, że nie ma sensu zmuszać każdego fana do pobierania obu wersji. Poniżej znajdziecie linki, odpowiednio:

- instalator dla GOG
- instalator dla Steam

Miłego grania życzy Łowca Cieni z ekipą :)
N.E.M.O.

pst
Posty: 23
Rejestracja: 24 gru 2013, o 13:43

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: pst » 16 paź 2014, o 09:41

Już się nie mogę doczekać! Powodzenia przy pracy.
Zapraszam na BAZARek

marcinv6
Posty: 17
Rejestracja: 15 lis 2014, o 11:25

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: marcinv6 » 15 lis 2014, o 11:29

Witam, jak tam idą prace nad spolszczeniem? Jakaś przewidywana data może?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 21 lis 2014, o 08:48

Prace nad projektem zostały rozpoczęte. Cienislaw przygotował i przeniósł wszystkie teksty z "nowego" Gabriela do OmegiT. Gdy wyeksportowałem teksty z wersji pierwotnej, okazało się że około połowa tekstów przechodzi bezboleśnie do nowej wersji, resztę cienisław wrzucił do pamięci tłumaczeniowej programu, dzięki czemu mogę wybrać i dostosować tłumaczenie. Nie dotyczy to oczywiście tekstów całkowicie nowych, których siłą rzeczy nie ma prawa w wersji pierwotnej być, a jedynie tych zmodyfikowanych.

Posłużę się statystykami z OmegaT: całkowita ilość znaków bez spacji 399700, całkowita ilość znaków ze spacjami 481555. Ile mi tego pozostało? Pracuję trzeci dzień i sporo już przerobiłem, ale nadal pozostało bez spacji 142873, ze spacjami 172164. Na szczęście pomoc przy dostosowaniu i "dotłumaczeniu" zaoferowała Madzius, zatem może jakoś to pójdzie gładko. O termin nie pytajcie, bo... same teksty, to jedno. Pozostaje jeszcze kwestia grafik, której dotąd w ogóle nie ruszyłem i nawet o tym nie myślałem. Sęk w tym, że przynajmniej trzy zagadki tekstowe (dwie stare i jedna nowa) opierają się na grafikach, jednak sama edycja grafik do spolszczenia nie wystarczy i trzeba będzie ingerować w mechanikę tych zagadek. A tym się jeszcze nie interesowałem.
N.E.M.O.

marcinv6
Posty: 17
Rejestracja: 15 lis 2014, o 11:25

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: marcinv6 » 21 lis 2014, o 11:36

Trzymam kciuki w takim razie i czekam z niecierpliwością na finał prac :)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 7 gru 2014, o 09:56

Tłumaczenie tekstów w grze zostało zakończone i obecnie koncentrujemy się na korekcie :D Ale po kolei - przerzuciłem i dostosowałem wszystkie teksty z pierwowzoru, w międzyczasie zdublowaliśmy się z Madzius i powstały dwie wersje nowelki Jane Jensen "Przerwa". O pomoc przy wyborze poprosiłem Ysskę i najprawdopodobniej ostateczna wersja będzie kolażem tych tłumaczeń. "Dotłumaczyłem" też wszystkie nowe teksty w staro-nowym Gabrielu, a w międzyczasie Madzius sunęła z korektą. Pozostaje jeszcze kwestia "klonów", gdyż jest to rozwiązane podobnie jak w pierwowzorze, tutaj chyba dopiero testy pokażą prawdę.

Muszę przyznać, że tłumaczenie tych nowych tekstów było nad wyraz nudne - zwłaszcza poradnika (ha, to jest kompletna solucja!) i dziennika Gabriela, bo Archiwum Łowcy Cieni tłumaczyło się w miarę ciekawie.

Co dalej? Pora przyjrzeć się grafikom, pora poszperać przy mechanice zagadek. Jeszcze nie potrafię powiedzieć czy podołam temu zadaniu (grafiki raczej tak, gorzej rzecz może wyglądać z mechaniką), zatem daty premiery nadal nie podaję. Aha - testy. Nie zdecydowałem czy puszczę grę do testów przed zabawą z grafikami, czy dopiero po niej. Muszę to przetrawić.

Be Vigilant! :)
N.E.M.O.

Dida99
Posty: 7
Rejestracja: 16 lip 2010, o 15:13

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: Dida99 » 4 sty 2015, o 16:01

Minął już miesiąc. Na jakim etapie są już prace?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 6 sty 2015, o 14:05

Zakończyliśmy korektę. Z uwagi na awarię serwera, na którym trzymamy repozytorium z tekstami, mieliśmy dwutygodniowy przestój. Wykorzystałem go na dobranie się do grafik i próby ingerencji w mechanikę rozgrywki. Grafiki są wydobyte, część już nawet została przerobiona, jest ich 120 (w trakcie testów nastąpi weryfikacja - może kilka odpaść lub kilka dojść). Jeżeli zostanę z obróbką grafik sam, a na to się zanosi, to się rzecz będzie ślimaczyć. Mechanika rozgrywki - tu brak sukcesu, jednak nie przejmuję się tym, bo się okazało, że w "nowym" Gabrielu zagadki oparte na grafikach (tajne wiadomości voodoo), nie były tłumaczone w żadnej wersji językowej. Inaczej - były tłumaczone - ale nie zmieniano rozwiązań zagadek i są one po angielsku. Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko się do tego dostosować. Pod względem zmian, ingerencji w zagadki, polska wersja i tak pójdzie dalej od wszystkich wersji lokalizowanych, ale o tym w jaki sposób... Po prostu przekonacie się po premierze spolszczenia. :)

Najprawdopodobniej pod koniec tygodnia rozpoczniemy testy spolszczenia.

Be Vigilant!
N.E.M.O.

Dida99
Posty: 7
Rejestracja: 16 lip 2010, o 15:13

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: Dida99 » 4 lut 2015, o 18:50

Minął kolejny miesiąc. Czy testy dobiegają już końca? Można już liczyć na jakąś wczesną wersję spolszczenia?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 6 lut 2015, o 12:23

Można już liczyć na jakąś wczesną wersję spolszczenia?
Nigdy nie wydawałem "wczesnych" wersji, i nie mam zamiaru robić wyjątku. Oczywiście, często już po publikacji spolszczenia wprowadzane są poprawki, ale to nieuniknione, jeżeli testuje osób kilka, a nie kilkadziesiąt. W mej opinii się to sprawdza, choć jestem otwarty na sugestie i na krytykę.

Testy trwają, nie wiem, ile jeszcze potrwają. Co prawda już byłoby co poprawiać, ale z pewnością się kolejne błędy znajdą. Obróbka grafik chwilowo stanęła, szczerze mówiąc projekt mnie ostatnio nieco zmęczył, postanowiłem odpocząć. Zgłosił się do mnie człowiek skory do pomocy przy grafikach, to dobrze wróży, jednak pod warunkiem, że się na nowo zorganizuję i "przeklepię" teksty do wrzucenia na grafiki. Nie dziwcie się - Komiks (Graphic Novel) jest nudny jak flaki z olejem. Niemniej jednak - po kilku dniach odpoczynku wracam do projektu. Bądźcie czujni! :)
N.E.M.O.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości