[PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
GandalfCzarny
Posty: 54
Rejestracja: 16 cze 2016, o 18:18

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: GandalfCzarny » 18 cze 2016, o 20:53

Eee... jeśli się przyjrzysz dobrze screenowi, to jednak zauważysz, że mam;p. To raz. Dwa, że chyba nie próbowałbym instalować spolszczenia, nie mając gry. Zapomniałem dodać, że ostatnio wyszła nowa łatka do gry z numerkiem 2.01. Może warto zrobić mały update tego spolszczenia?

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 19 cze 2016, o 06:48

Pobiorę łatkę, zainstaluję i to sprawdzę. Z tego co widzę, łatka udostępniana jest osobno, można założyć, że sam instalator gry jej nie zawiera (jednak nie mam pewności). Próbowałeś może bez instalacji tej najnowszej poprawki? Jeśli instalator gry nie zawiera tej najnowszej łatki, to instalator spolszczenia powinien zadziałać.
N.E.M.O.

GandalfCzarny
Posty: 54
Rejestracja: 16 cze 2016, o 18:18

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: GandalfCzarny » 19 cze 2016, o 10:34

No właśnie problem w tym, że GOG od razu udostępnia spatchowaną wersję gry, tak na GOG Galaxy jak i "normalnie", więc tak czy siak jestem skazany na tę wersję.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 19 cze 2016, o 13:21

Sprawdziłem, i rzeczywiście nie da się zainstalować spolszczenia na tej wersji gry. Postaram się zrobić nowy instalator, jednak to potrwa kilka dni (oby tylko tyle), ponieważ struktura i wielkość plików są kompletnie różne, a to oznacza, że wszystkie grafiki będę musiał klepać pojedynczo do zasobów. Nie dość tego, nie wiem, czy narzędzie do podmiany tekstów prawidłowo zadziała z tą wersją gry.

Niemniej jednak dzięki za zgłoszenie - i oczywiście, będę chciał to poprawić.
N.E.M.O.

GandalfCzarny
Posty: 54
Rejestracja: 16 cze 2016, o 18:18

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: GandalfCzarny » 19 cze 2016, o 14:47

I ja dziękuję za interwencję w tej sprawie i czekam na update tej polonizacji :)

-- 20 lip 2016, o 19:04 --

I jak tam prace nad usprawnianiem spolszczenia? :)

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 24 lip 2016, o 13:00

Nadal nad tym pracujemy. Podstawowy problem to zmieniona struktura tekstów w zasobach gry. Cienislaw przerabia cały skrypt do importu spolszczonych dialogów, menu, opisów przedmiotów i komentarzy narratora, a zważywszy na ilość tekstów w grze, jest to zadanie wielce żmudne i zapewne jeszcze chwilę potrwa. Mam nadzieję, że uda się to zrobić.

Drugi problem - żadne z narzędzi do edycji zasobów Unity (w najnowszych wersjach) nie potrafi poprawnie importować grafik. Albo występują problemy z wyświetlaniem, albo gra się nie uruchamia. Nie mam pojęcia, czy uda się to rozwiązać, być może ratunkiem będą kolejne wersje tych narzędzi, ale nie mam pewności.

Opracowałem oczywiście plan awaryjny i nawet go testowałem: wykonałem łatkę "dezaktualizującą" instalator gry. Rozwiązanie to jest jednak z zasady nieprofesjonalne, poza tym "dezaktualizator" waży 2 GB, czyli więcej niż gra + spolszczenie. A potem i tak trzeba zainstalować przy użyciu spreparowanego instalatora i dopiero nałożyć spolszczenie. Mogę proces uprościć (nie testowałem tego) i zrobić łatkę delta podmieniającą katalogi gry, ale po pierwsze zajmie to jeszcze więcej miejsca (około, bądź ponad 3 GB), po drugie nie mam pewności, czy nie będą konieczne zmiany w rejestrze systemu, a na takie ekstremalne przygody wolałbym graczy nie narażać.

Gdyby nastąpił jakiś przełom, to oczywiście o tym poinformuję.
N.E.M.O.

GandalfCzarny
Posty: 54
Rejestracja: 16 cze 2016, o 18:18

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: GandalfCzarny » 21 paź 2016, o 23:46

Jakieś postępy w tej kwestii? Bo troszkę czasu już minęło, a tu póki co cisza.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 23 paź 2016, o 19:20

Są postępy, dzięki za pytanie. Cienislaw opracował nowy skrypt do "wstrzyknięcia" tekstów w zasoby gry, skrypt działa wyśmienicie dla GOG i Steam. Przetłumaczyłem brakujące kwestie (wprowadzono pewne zmiany w menu i zmianie uległa kolejność i formatowanie tekstów w pewnych miejscach), wykonaliśmy pobieżne testy (dzięki, Madzius) i właściwie z tekstami można hulać (od połowy września). Jeżeli chodzi o grafiki, to właśnie w połowie września ukazało się narzędzie (UnityEX), które (w końcu!) pozwala na podmianę obrazków w tej wersji Unity. Kłopot polega na tym, że wszelkie dotąd wykonane grafiki trzeba "wyobracać" (odbić w pionie) - to jeszcze nie stanowi wielkiego problemu. Prawdziwy problem sprawiają grafiki, które zostały "przeskalowane". Nie jest ich wiele, ale wystarczy, aby napsuć krwi. Zwykłe skalowanie nie załatwia sprawy, sam nie rozumiem, po co zwiększano ich rozdzielczość, jednak aby spolszczenie nie odstawało na minus - część grafik muszę przerobić od zera.

Niestety, jeszcze trochę to potrwa. Powiadomię Was, gdy już będę szykował instalatory dla GOG i Steam.
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
mendosa
Siedem Niedźwiedzi
Posty: 817
Rejestracja: 11 lis 2008, o 08:24
Grupa: Siedem Diabłów

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: mendosa » 20 gru 2016, o 16:03

Wasza cierpliwość została nagrodzona i dziś publikuję zaktualizowaną wersję spolszczenia :) Po szczegóły zapraszam do pierwszego postu w tym temacie, tam też znajdziecie linki do pobierania plików.

Bądźcie Czujni! :D
N.E.M.O.

Awatar użytkownika
Zagadka
Posty: 88
Rejestracja: 30 lip 2011, o 22:05
Grupa: wolny strzelec GPP
Kontakt:

Re: [PC] Gabriel Knight: Grzechy Ojców (20th A.E.)

Postautor: Zagadka » 20 gru 2016, o 16:32

Mendosa wraca do gry ;).


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość