[PC] Dreamfall: Chapters

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
pedrop
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2017, o 12:43

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: pedrop » 26 kwie 2018, o 08:54

Witam,

po pierwsze: dzięki serdeczne za to spolszczenie! Nawet nie wiecie jakie to będzie niesamowite, jak będę mógł skończyć tą historię w moją żoną, co by było po angielsku delikatnie mówiąc mało możliwe.

Po drugie: wracam do wersji na MACa. Przejrzałem Wasz patch na Linuxa - generalnie projekt w Javie powinno się udać bezproblemu uruchomić również na Mac - problem jedynie jest taki, że na Macu gra ma nieco inne ścieżki z plikami niż na Linuxie. I teraz pytania:
- czy zawartość plików między systemami jest taka sama i jak naprawię ścieżki to mi się to z patchuje?
- czy wasz patcher w Javie porusza się "po ścieżkach" z dostarczonego zip'a? w sensie, że próbuje patchować według takiej samej struktury katalogów jaka jest w ZIPie?

Jeżeli będę znał odpowiedzi na te pytania, być może będę w stanie przygotwać patchera na maca. Więc WIELKA prośba o odpowiedź! Jestem już bardzo blisko wykorzystania Waszej ciężkiej pracy do przeżycia wspaniałej historii z moją żoną!

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: MasterAlvaro » 26 kwie 2018, o 16:00

Witam,

po pierwsze: dzięki serdeczne za to spolszczenie! Nawet nie wiecie jakie to będzie niesamowite, jak będę mógł skończyć tą historię w moją żoną, co by było po angielsku delikatnie mówiąc mało możliwe.

Po drugie: wracam do wersji na MACa. Przejrzałem Wasz patch na Linuxa - generalnie projekt w Javie powinno się udać bezproblemu uruchomić również na Mac - problem jedynie jest taki, że na Macu gra ma nieco inne ścieżki z plikami niż na Linuxie. I teraz pytania:
- czy zawartość plików między systemami jest taka sama i jak naprawię ścieżki to mi się to z patchuje?
- czy wasz patcher w Javie porusza się "po ścieżkach" z dostarczonego zip'a? w sensie, że próbuje patchować według takiej samej struktury katalogów jaka jest w ZIPie?

Jeżeli będę znał odpowiedzi na te pytania, być może będę w stanie przygotwać patchera na maca. Więc WIELKA prośba o odpowiedź! Jestem już bardzo blisko wykorzystania Waszej ciężkiej pracy do przeżycia wspaniałej historii z moją żoną!
Proszę wybaczyć za brak wcześniejszej odpowiedzi. Prawdę mówiąc praktycznie do końca rozważałem wsparcie dla systemu Mac OS X (a w zasadzie macOS), jednakże priorytetem zawsze była edycja przeznaczona dla Windows x86-64 a w następnej kolejności Windows x86-32 i Linux x86-64.
Wstępna analiza plików gry wykazała, że makowe wydania gry odbiegają od tych dostępnych na pozostałe platformy. Co gorsza, początkowo przez nieuwagę pobrałem na Steamie niewłaściwy depot: 237852 "Dreamfall Chapters (Mac x64)" (5.4.1.1) zamiast 237857 "Dreamfall Chapters: The Final Cut (Mac x64)" (5.7.4.4). Za sprawą tej drobnej pomyłki sądziłem, że nie mamy do czynienia z pojedynczym wariantem gry na systemy Apple a przynajmniej dwoma, gdyż pobrane pliki odbiegały od tego co było dostępne na platformie GOG i Humble Bundle. Po powtórnej weryfikacji okazało się jednak, że edycja Steam odpowiada wydaniu GOG. W każdym razie na przygotowanie pojedynczego wariantu musiałbym liczyć przynajmniej jeden dzień pracy i zwyczajnie zabrakło mi czasu aby teraz się za to zabrać. Stąd też z wielkim żalem musiałem odpuścić temat. Pełne powody mojej decyzji były następujące:
- Niskie zainteresowanie tym wariantem, co dowiodła przeprowadzona wcześniej ankieta.
- Możliwość skorzystania z windowsowej edycji gry dzięki WINE (patrz również: PlayOnMac).
- Brak dostępu do gry z Mac App Store co rodzi obawy o istnienie kolejnego jej wariantu.
- Wymóg poświęcenia co najmniej jednego dnia na przygotowanie pojedynczego wariantu paczki polonizującej.
- Zużycie od ćwierć do około pół GiB danych na pojedynczą paczkę polonizującą.
- Wymóg poświęcenia kilkudziesięciu GiB (około 68-76 GiB) na dysku na przetwarzane pliki pojedynczego wariantu gry. Liczba ta nie uwzględnia wagi produkcji w oryginalnej formie (Steam: 21 GiB, GOG: 11 GiB, Humble Bundle: 11 GiB). Pliki PKG i DMG pochodzące odpowiednio z platformy GOG i Humble Bundle trzeba w dodatku rozpakować, w tym pierwszym wypadku nawet podwójnie, co daje nam odpowiednio 30 GiB i 20 GiB. Pliki ze wszystkich wersji gry które posiadam to dosłownie terabajty danych.
- Wymóg specjalnego dostosowania skryptów przetwarzających pliki gry ze względu na odmienną strukturę katalogów w porównaniu do edycji windowsowej i linuksowej.
- Konieczność przygotowania odrębnych plików pomocy.
- Niemożność gruntownego przetestowania całości.
- Niemożność przetestowania nawet samego instalatora na nowej wersji Mac OS X.
- Brak preinstalowanego środowiska uruchomieniowego Java i .net/Mono (nie mówiąc już o Python czy Ruby) w systemach Mac OS X, co utrudnia dystrybucję oprogramowania.
- Brak dostatecznych środków (przede wszystkim czasu) na przygotowanie instalatora z graficznym interfejsem użytkownika (GUI).
- Obawa przed niezadowoleniem użytkowników z tekstowego instalatora (CLI).
- Znaczące utrudnienia wprowadzone w nowszych wersjach systemów Mac OS X związane z blokadą uruchamiania niepodpisanych aplikacji a wręcz wszelkiego oprogramowania spoza oficjalnego sklepu.
- Przeprowadzone testy wykazały, że poszczególne warianty gry mogą zawierać odrębne błędy, których wykrycie jest praktycznie niemożliwe bez przeprowadzenia szeroko zakrojonych testów. Przykładowo edycja Windows x86-32 sprawia inne problemy niż Windows x86-64 i musiałem podjąć dodatkowe kroki aby zniwelować te mankamenty. Niemożność sprawdzenia polonizacji na systemie Mac OS X rodzi obawy o to, że może ona okazać się nieco mniej dopieszczona niż ta dostępna na pozostałe platformy, w szczególności systemy Windows.

Jestem skłonny powrócić do tego tematu w maju jeśli tylko pojawi się odpowiednio duże zainteresowanie edycją spolszczenia dostosowaną do systemu Mac OS X (macOS). Aktualnie niestety krucho u mnie z czasem a wolne chwilę chciałbym poświęcić na dopięcie spraw związanych z Life is Strange: Before the Storm.

Jeśli w przyszłości doszłoby do wydania makowej edycji spolszczenia, to najprawdopodobniej zawierałaby ona instalator "linuksowy". Dla tzw. użytkowników Power Users nie powinno to stanowić większego problemów, gdyż instalacja sprowadza się w gruncie rzeczy do uruchomienia działającej w trybie tekstowych aplikacji Java i ewentualnego przekopiowania dwóch plików. Byłbym też skłonny dać wolną rękę osobie, która wyraziłaby chęć stworzenia własnego instalatora na podstawie tej łatki.

W kwestii formalnej, odpowiem jeszcze na pytania:
czy zawartość plików między systemami jest taka sama i jak naprawię ścieżki to mi się to z patchuje?
Nie, zasoby gry różnią się pomiędzy poszczególnymi systemami. Gdyby to była jedynie kwestia odrębnej hierarchii katalogów to od razu opracowałbym makową paczkę polonizującą.
Problem różnic pomiędzy poszczególnymi wariantami gry dotyka nawet plików źródłowych spolszczenia. Mimo, że większość rzeczy związanych z przygotowaniem łatki udało mi się w pełni zautomatyzować, to istnieją pojedyncze pliki które wymagają ręcznej interwencji z mojej strony. Zaliczają się do nich w szczególności biblioteki DLL.
czy wasz patcher w Javie porusza się "po ścieżkach" z dostarczonego zip'a? w sensie, że próbuje patchować według takiej samej struktury katalogów jaka jest w ZIPie?
I tak i nie. Przede wszystkim czerpie on informacje z pliku .index_????????-????-????-????-???????????? (np. ".index_4bf16fde-4959-4a7f-ac3f-cb9177dffa27") znajdującego się w głównym katalogu archiwum.
Po szczegóły odsyłam na stronę projektu dostępną na GitHubie: https://github.com/alexkasko/delta-upda ... irectories

Poniżej pozwolę sobie zamieścić garść informacji technicznych.

Lista plików gry wraz z odciskami MD5

1. Grupa I
- Windows x86-64 Steam: http://wklej.org/hash/01d61a98a67/txt/
- Windows x86-64 GOG: http://wklej.org/hash/5cdebdc83a3/txt/
- Windows x86-64 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/821ee98e0d1/txt/

2. Grupa II
- Windows x86-32 Steam: http://wklej.org/hash/289f039c246/txt/
- Windows x86-32 GOG: http://wklej.org/hash/11d25a3e75e/txt/
- Windows x86-32 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/77678764086/txt/

3. Grupa III
- Linux x86-64 Steam: http://wklej.org/hash/db830f88898/txt/
- Linux x86-64 GOG: http://wklej.org/hash/60f39a66af3/txt/
- Linux x86-64 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/9d313e94fac/txt/

4. Grupa IV
- Mac_OS_X x86-64 Steam: http://wklej.org/hash/91fc4199c90/txt/
- Mac_OS_X x86-64 GOG: http://wklej.org/hash/46c755a1fbe/txt/
- Mac_OS_X x86-64 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/b3bb37547de/txt/

Jak widać, edycje Steam nieco odbiegają od edycji GOG i Humble Bundle na systemach Windows i Linux, jednak te różnice nie są na tyle istotne, żeby konieczne było przygotowanie odrębnych łatek.

Odciski MD5 plików gry branych pod uwagę przy jej spolszczaniu na przykładzie edycji Windows x86-64 Steam:
- oryginalne: http://wklej.org/hash/9531e8a340d/txt/
- zmodyfikowane: http://wklej.org/hash/0a73e07b96f/txt/

dc_5-7-4-4_files_hashes.7z
Odciski MD5 plików gry Dreamfall Chapters: The Final Cut 5.7.4.4
(53.14 KiB) Pobrany 204 razy

Zasoby gry

Na koniec pozwolę sobie przedstawić dane na temat assetów i plików źródłowych spolszczenia.

Zasoby tekstowe:
- Liczba przetwarzanych plików binarnych: 9462
- Liczba przetwarzanych plików tekstowych: 12871
- Liczba modyfikowanych plików binarnych: 1108
- Liczba modyfikowanych plików tekstowych: 2027
- Liczba plików źródłowych: 389
- Liczba plików źródłowych przetwarzanych w pełni automatycznie: 387
- Liczba plików źródłowych mogących wymagać ręcznej interwencji: 2

Zasoby graficzne:
- Liczba wszystkich grafik: 5310
- Liczba grafik do potencjalnej modyfikacji: 5290
- Liczba modyfikowanych grafik: 128

Zasoby wideo:
- Liczba wszystkich filmów: 8
- Liczba modyfikowanych filmów: 2

Zasoby specjalne:
- Liczba ręcznie przygotowywanych assetów: 4
- Liczba ręcznie przygotowywanych plików: 3

Ogólna liczba branych pod uwagę assetów:
- Liczba analizowanych assetów: 281207
- Liczba przetwarzanych assetów: 1370
- Liczba modyfikowanych assetów: 1242

Na podstawie dotychczasowego doświadczenia mogę powiedzieć, że każdy wariant gry wymaga ręcznego dostosowania przynajmniej trzech plików.

SDRaid
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 2017, o 21:37

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: SDRaid » 4 maja 2018, o 21:26


PEŁNE SPOLSZCZENIE DO DREAMFALL CHAPTERS: THE FINAL CUT WYDANE!
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim autorom :)

jakubcjusz
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 12:44

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: jakubcjusz » 15 maja 2018, o 11:59

Również dziękuję za spolszczenie :)

Teraz tylko zrzutka na wynajęcie studia i zatrudnienie aktorów... ;) Pomarzyć można, nie? :)

Szpadelek
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2017, o 22:06

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Szpadelek » 4 lip 2018, o 19:00

Wczoraj w wersji beta, RTG wstawiło do Dreamfalla napisy rosyjskie co oznacza, że niedługo będzie kolejny update I trzeba będzie znów aktualizować spolszczenie...Może naprawdę warto skontaktować się ze studiem, czy tak jak z napisami rosyjskimi, nie dodaliby Waszego spolszczenia?

Szpadelek
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2017, o 22:06

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Szpadelek » 22 wrz 2018, o 13:16

Wczoraj w wersji beta, RTG wstawiło do Dreamfalla napisy rosyjskie co oznacza, że niedługo będzie kolejny update I trzeba będzie znów aktualizować spolszczenie...Może naprawdę warto skontaktować się ze studiem, czy tak jak z napisami rosyjskimi, nie dodaliby Waszego spolszczenia?
Spolszczenie przedwczoraj przestało działać przez aktualizację poprawiającą małe błędy i dodające fanowskie Rosyjskie napisy do gry :/

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: MasterAlvaro » 22 wrz 2018, o 19:02

Wczoraj w wersji beta, RTG wstawiło do Dreamfalla napisy rosyjskie co oznacza, że niedługo będzie kolejny update I trzeba będzie znów aktualizować spolszczenie...Może naprawdę warto skontaktować się ze studiem, czy tak jak z napisami rosyjskimi, nie dodaliby Waszego spolszczenia?
Spolszczenie przedwczoraj przestało działać przez aktualizację poprawiającą małe błędy i dodające fanowskie Rosyjskie napisy do gry :/
Problem jest mi znany. Obiecuję, że na dniach postaram się bliżej przyjrzeć tej aktualizacji. Z tego co zdążyłem zauważyć, na GOGu i Humble Bundle (DRM-Free) nadal dostępna jest starsza wersja gry.

Kiniko
Posty: 1
Rejestracja: 16 lis 2018, o 00:31

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Kiniko » 16 lis 2018, o 00:50

Nigdzie nie widzę wersji 5.4.5.2? Czy jest możliwość zrobienia jej?

NoBansNoLans
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2018, o 18:57

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: NoBansNoLans » 18 lis 2018, o 19:04

Witam, Dla tych co posiadają wersje steam można wrócić do starszej wersji gry. Należy kliknąć właściwości gry dalej beta i wybrać wersje 5.7.4. Gra zainstaluje się znów do tej wersji. Gdy tak się stanie należny zainstalować spolszczenie i gra śmiga:).

p0k3m0n
Posty: 6
Rejestracja: 17 lut 2019, o 09:54

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: p0k3m0n » 17 lut 2019, o 09:57

Witam, jakakolwiek szansa na dopasowanie od najnowszego instalatora z GOG 5.7.8_(64bit)_(26839)? Wersja GOG wydaje sie najpelniejsza i najbardziej dopracowana. Steam jak zwykle "zlewa" klientow - nie ukrywam, ze nie znosze tej platformy. Bylo by szkoda, aby taka ilosc pracy poszla na marne.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości