Witam,
po pierwsze: dzięki serdeczne za to spolszczenie! Nawet nie wiecie jakie to będzie niesamowite, jak będę mógł skończyć tą historię w moją żoną, co by było po angielsku delikatnie mówiąc mało możliwe.
Po drugie: wracam do wersji na MACa. Przejrzałem Wasz patch na Linuxa - generalnie projekt w Javie powinno się udać bezproblemu uruchomić również na Mac - problem jedynie jest taki, że na Macu gra ma nieco inne ścieżki z plikami niż na Linuxie. I teraz pytania:
- czy zawartość plików między systemami jest taka sama i jak naprawię ścieżki to mi się to z patchuje?
- czy wasz patcher w Javie porusza się "po ścieżkach" z dostarczonego zip'a? w sensie, że próbuje patchować według takiej samej struktury katalogów jaka jest w ZIPie?
Jeżeli będę znał odpowiedzi na te pytania, być może będę w stanie przygotwać patchera na maca. Więc WIELKA prośba o odpowiedź! Jestem już bardzo blisko wykorzystania Waszej ciężkiej pracy do przeżycia wspaniałej historii z moją żoną!
[PC] Dreamfall: Chapters
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Proszę wybaczyć za brak wcześniejszej odpowiedzi. Prawdę mówiąc praktycznie do końca rozważałem wsparcie dla systemu Mac OS X (a w zasadzie macOS), jednakże priorytetem zawsze była edycja przeznaczona dla Windows x86-64 a w następnej kolejności Windows x86-32 i Linux x86-64.Witam,
po pierwsze: dzięki serdeczne za to spolszczenie! Nawet nie wiecie jakie to będzie niesamowite, jak będę mógł skończyć tą historię w moją żoną, co by było po angielsku delikatnie mówiąc mało możliwe.
Po drugie: wracam do wersji na MACa. Przejrzałem Wasz patch na Linuxa - generalnie projekt w Javie powinno się udać bezproblemu uruchomić również na Mac - problem jedynie jest taki, że na Macu gra ma nieco inne ścieżki z plikami niż na Linuxie. I teraz pytania:
- czy zawartość plików między systemami jest taka sama i jak naprawię ścieżki to mi się to z patchuje?
- czy wasz patcher w Javie porusza się "po ścieżkach" z dostarczonego zip'a? w sensie, że próbuje patchować według takiej samej struktury katalogów jaka jest w ZIPie?
Jeżeli będę znał odpowiedzi na te pytania, być może będę w stanie przygotwać patchera na maca. Więc WIELKA prośba o odpowiedź! Jestem już bardzo blisko wykorzystania Waszej ciężkiej pracy do przeżycia wspaniałej historii z moją żoną!
Wstępna analiza plików gry wykazała, że makowe wydania gry odbiegają od tych dostępnych na pozostałe platformy. Co gorsza, początkowo przez nieuwagę pobrałem na Steamie niewłaściwy depot: 237852 "Dreamfall Chapters (Mac x64)" (5.4.1.1) zamiast 237857 "Dreamfall Chapters: The Final Cut (Mac x64)" (5.7.4.4). Za sprawą tej drobnej pomyłki sądziłem, że nie mamy do czynienia z pojedynczym wariantem gry na systemy Apple a przynajmniej dwoma, gdyż pobrane pliki odbiegały od tego co było dostępne na platformie GOG i Humble Bundle. Po powtórnej weryfikacji okazało się jednak, że edycja Steam odpowiada wydaniu GOG. W każdym razie na przygotowanie pojedynczego wariantu musiałbym liczyć przynajmniej jeden dzień pracy i zwyczajnie zabrakło mi czasu aby teraz się za to zabrać. Stąd też z wielkim żalem musiałem odpuścić temat. Pełne powody mojej decyzji były następujące:
- Niskie zainteresowanie tym wariantem, co dowiodła przeprowadzona wcześniej ankieta.
- Możliwość skorzystania z windowsowej edycji gry dzięki WINE (patrz również: PlayOnMac).
- Brak dostępu do gry z Mac App Store co rodzi obawy o istnienie kolejnego jej wariantu.
- Wymóg poświęcenia co najmniej jednego dnia na przygotowanie pojedynczego wariantu paczki polonizującej.
- Zużycie od ćwierć do około pół GiB danych na pojedynczą paczkę polonizującą.
- Wymóg poświęcenia kilkudziesięciu GiB (około 68-76 GiB) na dysku na przetwarzane pliki pojedynczego wariantu gry. Liczba ta nie uwzględnia wagi produkcji w oryginalnej formie (Steam: 21 GiB, GOG: 11 GiB, Humble Bundle: 11 GiB). Pliki PKG i DMG pochodzące odpowiednio z platformy GOG i Humble Bundle trzeba w dodatku rozpakować, w tym pierwszym wypadku nawet podwójnie, co daje nam odpowiednio 30 GiB i 20 GiB. Pliki ze wszystkich wersji gry które posiadam to dosłownie terabajty danych.
- Wymóg specjalnego dostosowania skryptów przetwarzających pliki gry ze względu na odmienną strukturę katalogów w porównaniu do edycji windowsowej i linuksowej.
- Konieczność przygotowania odrębnych plików pomocy.
- Niemożność gruntownego przetestowania całości.
- Niemożność przetestowania nawet samego instalatora na nowej wersji Mac OS X.
- Brak preinstalowanego środowiska uruchomieniowego Java i .net/Mono (nie mówiąc już o Python czy Ruby) w systemach Mac OS X, co utrudnia dystrybucję oprogramowania.
- Brak dostatecznych środków (przede wszystkim czasu) na przygotowanie instalatora z graficznym interfejsem użytkownika (GUI).
- Obawa przed niezadowoleniem użytkowników z tekstowego instalatora (CLI).
- Znaczące utrudnienia wprowadzone w nowszych wersjach systemów Mac OS X związane z blokadą uruchamiania niepodpisanych aplikacji a wręcz wszelkiego oprogramowania spoza oficjalnego sklepu.
- Przeprowadzone testy wykazały, że poszczególne warianty gry mogą zawierać odrębne błędy, których wykrycie jest praktycznie niemożliwe bez przeprowadzenia szeroko zakrojonych testów. Przykładowo edycja Windows x86-32 sprawia inne problemy niż Windows x86-64 i musiałem podjąć dodatkowe kroki aby zniwelować te mankamenty. Niemożność sprawdzenia polonizacji na systemie Mac OS X rodzi obawy o to, że może ona okazać się nieco mniej dopieszczona niż ta dostępna na pozostałe platformy, w szczególności systemy Windows.
Jestem skłonny powrócić do tego tematu w maju jeśli tylko pojawi się odpowiednio duże zainteresowanie edycją spolszczenia dostosowaną do systemu Mac OS X (macOS). Aktualnie niestety krucho u mnie z czasem a wolne chwilę chciałbym poświęcić na dopięcie spraw związanych z Life is Strange: Before the Storm.
Jeśli w przyszłości doszłoby do wydania makowej edycji spolszczenia, to najprawdopodobniej zawierałaby ona instalator "linuksowy". Dla tzw. użytkowników Power Users nie powinno to stanowić większego problemów, gdyż instalacja sprowadza się w gruncie rzeczy do uruchomienia działającej w trybie tekstowych aplikacji Java i ewentualnego przekopiowania dwóch plików. Byłbym też skłonny dać wolną rękę osobie, która wyraziłaby chęć stworzenia własnego instalatora na podstawie tej łatki.
W kwestii formalnej, odpowiem jeszcze na pytania:
Nie, zasoby gry różnią się pomiędzy poszczególnymi systemami. Gdyby to była jedynie kwestia odrębnej hierarchii katalogów to od razu opracowałbym makową paczkę polonizującą.czy zawartość plików między systemami jest taka sama i jak naprawię ścieżki to mi się to z patchuje?
Problem różnic pomiędzy poszczególnymi wariantami gry dotyka nawet plików źródłowych spolszczenia. Mimo, że większość rzeczy związanych z przygotowaniem łatki udało mi się w pełni zautomatyzować, to istnieją pojedyncze pliki które wymagają ręcznej interwencji z mojej strony. Zaliczają się do nich w szczególności biblioteki DLL.
I tak i nie. Przede wszystkim czerpie on informacje z pliku .index_????????-????-????-????-???????????? (np. ".index_4bf16fde-4959-4a7f-ac3f-cb9177dffa27") znajdującego się w głównym katalogu archiwum.czy wasz patcher w Javie porusza się "po ścieżkach" z dostarczonego zip'a? w sensie, że próbuje patchować według takiej samej struktury katalogów jaka jest w ZIPie?
Po szczegóły odsyłam na stronę projektu dostępną na GitHubie: https://github.com/alexkasko/delta-upda ... irectories
Poniżej pozwolę sobie zamieścić garść informacji technicznych.
Lista plików gry wraz z odciskami MD5
1. Grupa I
- Windows x86-64 Steam: http://wklej.org/hash/01d61a98a67/txt/
- Windows x86-64 GOG: http://wklej.org/hash/5cdebdc83a3/txt/
- Windows x86-64 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/821ee98e0d1/txt/
2. Grupa II
- Windows x86-32 Steam: http://wklej.org/hash/289f039c246/txt/
- Windows x86-32 GOG: http://wklej.org/hash/11d25a3e75e/txt/
- Windows x86-32 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/77678764086/txt/
3. Grupa III
- Linux x86-64 Steam: http://wklej.org/hash/db830f88898/txt/
- Linux x86-64 GOG: http://wklej.org/hash/60f39a66af3/txt/
- Linux x86-64 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/9d313e94fac/txt/
4. Grupa IV
- Mac_OS_X x86-64 Steam: http://wklej.org/hash/91fc4199c90/txt/
- Mac_OS_X x86-64 GOG: http://wklej.org/hash/46c755a1fbe/txt/
- Mac_OS_X x86-64 Humble Bundle: http://wklej.org/hash/b3bb37547de/txt/
Jak widać, edycje Steam nieco odbiegają od edycji GOG i Humble Bundle na systemach Windows i Linux, jednak te różnice nie są na tyle istotne, żeby konieczne było przygotowanie odrębnych łatek.
Odciski MD5 plików gry branych pod uwagę przy jej spolszczaniu na przykładzie edycji Windows x86-64 Steam:
- oryginalne: http://wklej.org/hash/9531e8a340d/txt/
- zmodyfikowane: http://wklej.org/hash/0a73e07b96f/txt/
Zasoby gry
Na koniec pozwolę sobie przedstawić dane na temat assetów i plików źródłowych spolszczenia.
Zasoby tekstowe:
- Liczba przetwarzanych plików binarnych: 9462
- Liczba przetwarzanych plików tekstowych: 12871
- Liczba modyfikowanych plików binarnych: 1108
- Liczba modyfikowanych plików tekstowych: 2027
- Liczba plików źródłowych: 389
- Liczba plików źródłowych przetwarzanych w pełni automatycznie: 387
- Liczba plików źródłowych mogących wymagać ręcznej interwencji: 2
Zasoby graficzne:
- Liczba wszystkich grafik: 5310
- Liczba grafik do potencjalnej modyfikacji: 5290
- Liczba modyfikowanych grafik: 128
Zasoby wideo:
- Liczba wszystkich filmów: 8
- Liczba modyfikowanych filmów: 2
Zasoby specjalne:
- Liczba ręcznie przygotowywanych assetów: 4
- Liczba ręcznie przygotowywanych plików: 3
Ogólna liczba branych pod uwagę assetów:
- Liczba analizowanych assetów: 281207
- Liczba przetwarzanych assetów: 1370
- Liczba modyfikowanych assetów: 1242
Na podstawie dotychczasowego doświadczenia mogę powiedzieć, że każdy wariant gry wymaga ręcznego dostosowania przynajmniej trzech plików.
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim autorom :)
PEŁNE SPOLSZCZENIE DO DREAMFALL CHAPTERS: THE FINAL CUT WYDANE!
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 kwie 2010, o 12:44
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Również dziękuję za spolszczenie :)
Teraz tylko zrzutka na wynajęcie studia i zatrudnienie aktorów... ;) Pomarzyć można, nie? :)
Teraz tylko zrzutka na wynajęcie studia i zatrudnienie aktorów... ;) Pomarzyć można, nie? :)
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Wczoraj w wersji beta, RTG wstawiło do Dreamfalla napisy rosyjskie co oznacza, że niedługo będzie kolejny update I trzeba będzie znów aktualizować spolszczenie...Może naprawdę warto skontaktować się ze studiem, czy tak jak z napisami rosyjskimi, nie dodaliby Waszego spolszczenia?
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Spolszczenie przedwczoraj przestało działać przez aktualizację poprawiającą małe błędy i dodające fanowskie Rosyjskie napisy do gry :/Wczoraj w wersji beta, RTG wstawiło do Dreamfalla napisy rosyjskie co oznacza, że niedługo będzie kolejny update I trzeba będzie znów aktualizować spolszczenie...Może naprawdę warto skontaktować się ze studiem, czy tak jak z napisami rosyjskimi, nie dodaliby Waszego spolszczenia?
- MasterAlvaro
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
- Kontakt:
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Problem jest mi znany. Obiecuję, że na dniach postaram się bliżej przyjrzeć tej aktualizacji. Z tego co zdążyłem zauważyć, na GOGu i Humble Bundle (DRM-Free) nadal dostępna jest starsza wersja gry.Spolszczenie przedwczoraj przestało działać przez aktualizację poprawiającą małe błędy i dodające fanowskie Rosyjskie napisy do gry :/Wczoraj w wersji beta, RTG wstawiło do Dreamfalla napisy rosyjskie co oznacza, że niedługo będzie kolejny update I trzeba będzie znów aktualizować spolszczenie...Może naprawdę warto skontaktować się ze studiem, czy tak jak z napisami rosyjskimi, nie dodaliby Waszego spolszczenia?
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Nigdzie nie widzę wersji 5.4.5.2? Czy jest możliwość zrobienia jej?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lis 2018, o 18:57
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Witam, Dla tych co posiadają wersje steam można wrócić do starszej wersji gry. Należy kliknąć właściwości gry dalej beta i wybrać wersje 5.7.4. Gra zainstaluje się znów do tej wersji. Gdy tak się stanie należny zainstalować spolszczenie i gra śmiga:).
Re: [PC] Dreamfall: Chapters
Witam, jakakolwiek szansa na dopasowanie od najnowszego instalatora z GOG 5.7.8_(64bit)_(26839)? Wersja GOG wydaje sie najpelniejsza i najbardziej dopracowana. Steam jak zwykle "zlewa" klientow - nie ukrywam, ze nie znosze tej platformy. Bylo by szkoda, aby taka ilosc pracy poszla na marne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości