[PC] Dreamfall: Chapters

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
pedrop
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2017, o 12:43

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: pedrop » 15 mar 2018, o 22:11

Jestem informatykiem, programistą i nie jedne już na komputerach robiłem:) Mam Maca - więc chętnie pomogę - daj tylko znać jak.
Jeśli chodzi o wsparcie spolszczenia dla gry w wersji dla systemu macOS to dotychczas rozważałem następujące warianty:
- Prosty skrypt Bash (3.x) wykorzystujący narzędzia takie jak xdelta/xdelta3 czy bsdiff (bspatch), które są dostępne chociażby w repozytoriach MacPorts, Homebrew czy Fink.
- Prosty skrypt Bash (3.x) plus aplikacja Java służąca do aplikowania łatek różnicowych GDIFF, VCDIFF (xdelta) lub podobnych. Patrz: delta-updater (delta-patch).
- Własna aplikacja okienkowa stworzona w C# (Xamarin.Forms, Eto.Forms, Xwt lub WinForms) służąca do nakładania zestawu łatek różnicowych.
Niestety, z tego co mi wiadomo, najnowsza wersja macOS nie posiada preinstalowanego ani środowiska uruchomieniowego Java (JRE) ani Mono (CLR).
Kolejną przeszkodą jest również polityka pewnej firmy z Cupertino, która delikatnie mówiąc nie sprzyja zbytnio niezależnym deweloperom. Mówiąc bardziej konkretnie, najpierw w systemie OS X Lion (10.7) wprowadzili mechanizm Gatekeeper i domyślnie zablokowali możliwość uruchamiania aplikacji spoza sklepu, zaś w macOS Sierra (10.12) poszli jeszcze o krok dalej i w ogóle uniemożliwili użytkowanie niepodpisanych aplikacji (oczywiście domyślnie można pobierać programy wyłącznie z oficjalnego sklepu): https://www.dobreprogramy.pl/macOS-Sier ... 74071.html
Niby istnieją sposoby aby jakoś sobie z tym poradzić ("xattr -rc", "sudo spctl --master-disable"), ale proszę mieć na uwadze to, że naprawdę ciężko przekonać do używania terminala zwykłego, niezaawansowanego technicznie użytkownika, a właśnie takie osoby to główni odbiorcy naszych spolszczeń. Dodając do tego fakt, że dotychczasowe zainteresowanie polonizacjami w wersji dla systemu macOS było naprawdę znikome (dosłownie można policzyć chętne osoby na palcach jednej ręki), nietrudno dojść do wniosku, że opłacalność takiego przedsięwzięcia stoi pod dużym znakiem zapytania. Nie odrzucam kategorycznie tego pomysłu, ale dużo zależy tutaj od faktycznego zainteresowania tematem. W każdym razie gdyby coś się działo w tej kwestii to postaram się o tym poinformować i w razie potrzeby pozwolę sobie poprosić o pomoc przy testach. Oczywiście jestem otwarty na wszelkie sugestie, ale na tę chwilę naprawdę nie mogę niczego obiecać.
Dodatkowo nie zakładałbym, że od razu uda nam się zrobić spolszczenie na wszystkie platformy sklepowe - zacznijmy np. od Steam'a - którą to wersję posiadam.
Samo dostosowanie spolszczenia do danego wariantu gry nie jest aż tak dużym problemem. W przypadku znakomitej większości zasobów odbywa się to w sposób pełni automatyczny i tylko niewielka część plików wymaga kilku ręcznych poprawek. Największym problemem jest czas potrzebny na przetworzenie plików i zajętość miejsca na dysku. Dodatkowo, aby określić kompatybilność łatek z daną wersją gry, muszę najpierw ją pobrać i zainstalować a przynajmniej rozpakować. Techniczne przeszkody nie są tutaj barierą gdyż mogę tego dokonać pod Linuksem (SteamCMD, download_depot, DepotDownloader, xar, dmg2img, darling-dmg), ale znowu liczy się czas i miejsce na dysku.
Jeśli faktycznie rosyjskie fanowskie tłumaczenie ma zostać włączone do oficjalnej gry i była mowa o tym już od zeszłego roku to może lepiej poczekać na kolejne wydanie i dopiero wtedy dostosować polonizację do wszystkich możliwych wariantów. Inaczej może się okazać, że szybko będę miał zawalony pokój płytami Blu-ray z archiwami instalatorów do wspomnianej tutaj gry. ;)
Przepraszam, ale przez ostatni miesiąc przede wszystkim praca i życie mnie wessały maksymalnie. Jeżeli chodzi o Mac'a i pakiet instalacyjny, to w znanym mi (komercyjnym) przypadku JRE po prostu jest dodawane do pakietu instalacyjnego - gdyż jego licencja na to zezwala. Skoro pliki i tak nie będą małe, to te 100-kilka dodatkowych MB nie powinno zrobić różnicy. Do odpalania tego programiku jest używana albo odpowiednia konfiguracja aplikacji/katalogu lub prosty programik napisany i skompilowany w GO. Podsumowując: mogę zrobić również prostą aplikację okienkową w owej Javie i potestować taką aplikację na Macu. Jedynie przydadzą się wskazówki co do samego kodu patch'iującego, bo się tym nigdy nie zajmowałem, ale nie sądzę żeby to był problem. Więc daj znać, jak się mogę bardziej włączyć? Może nawet "te okienka" da się użyć w wersjach na Win w analogicznym scenariuszu - i byłaby sprawa załatwiona na wiele platform?

Aha... sam mam Sierrę i nie kojarzę tych wszystkich problemów z uruchomieniem innych aplikacji, to prawy przycisk myszy już nie działa? Ale może już dawno co nieco poprzestawiałem i mam wyłączone dodatkowe ochrony:) W każdy razie popytam chłopaków i z tym też sobie na pewno poradzimy:)

danielsan85
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2017, o 22:33

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: danielsan85 » 31 mar 2018, o 20:06

To skoro macie instalator, to można dostać wersję alfa czy coś? ;-;

kwiatek91
Posty: 3
Rejestracja: 15 gru 2017, o 16:09

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: kwiatek91 » 9 kwie 2018, o 18:21

I dalej nic?

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: MasterAlvaro » 10 kwie 2018, o 21:46

I dalej nic?
Po wielu tygodniach skrupulatnych testów, w ubiegłą sobotę o godzinie 23:55 otrzymałem nowe zasoby tekstowe z sugestią, że może być to już ostateczna wersja lub przynajmniej bliska temu stanowi rzeczy. Usunięto z nich bowiem wszystkie pomocnicze znaczniki wykorzystywane do oznaczenia kwestii które były tłumaczone bez znajomości kontekstu wypowiedzi. Niestety, podczas przeprowadzonych testów wyszło na jaw, że spolszczenie nie jest pozbawione kilku błędów natury rzekłbym raczej technicznej. Największym z nich jest wyświetlanie w dzienniku wpisów z wielu ścieżek wyboru jednocześnie. Z innych wart wzmianki niedoróbek jest chociażby brak polonizacji nazw bohaterów w bibliotece postaci. Udało mi się zidentyfikować źródła wszystkich problemów a nawet wypracować wstępne rozwiązania dla nich. Obecnie pracuję nad doszlifowaniem tego i staram się upewnić co do poprawności moich łatek. Czekam również na dotłumaczenie kilku brakujących napisów lub akceptację moich propozycji.
W każdym razie jeśli wszystko pójdzie dobrze to można spodziewać się, że zbuduję kolejny instalator jeszcze w tym tygodniu. Co się z nim dalej stanie, czy trafi wyłącznie do wewnętrznych testów czy zostanie opublikowany na stronie GPP, nie zależy już ode mnie.

wogsel
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2018, o 16:01

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: wogsel » 20 kwie 2018, o 16:03

I co sa jakieś postępy? Nie zeby cos, ale ja czekam na to spolszczenie juz ponad rok i fajnie by bylo jakby w najblizszym czasie wyszlo.

pedrop
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2017, o 12:43

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: pedrop » 23 kwie 2018, o 19:27

I dalej nic?
Po wielu tygodniach skrupulatnych testów, w ubiegłą sobotę o godzinie 23:55 otrzymałem nowe zasoby tekstowe z sugestią, że może być to już ostateczna wersja lub przynajmniej bliska temu stanowi rzeczy. Usunięto z nich bowiem wszystkie pomocnicze znaczniki wykorzystywane do oznaczenia kwestii które były tłumaczone bez znajomości kontekstu wypowiedzi. Niestety, podczas przeprowadzonych testów wyszło na jaw, że spolszczenie nie jest pozbawione kilku błędów natury rzekłbym raczej technicznej. Największym z nich jest wyświetlanie w dzienniku wpisów z wielu ścieżek wyboru jednocześnie. Z innych wart wzmianki niedoróbek jest chociażby brak polonizacji nazw bohaterów w bibliotece postaci. Udało mi się zidentyfikować źródła wszystkich problemów a nawet wypracować wstępne rozwiązania dla nich. Obecnie pracuję nad doszlifowaniem tego i staram się upewnić co do poprawności moich łatek. Czekam również na dotłumaczenie kilku brakujących napisów lub akceptację moich propozycji.
W każdym razie jeśli wszystko pójdzie dobrze to można spodziewać się, że zbuduję kolejny instalator jeszcze w tym tygodniu. Co się z nim dalej stanie, czy trafi wyłącznie do wewnętrznych testów czy zostanie opublikowany na stronie GPP, nie zależy już ode mnie.
Ponieważ zignorowałeś mój komentarz - spytam jeszcze raz: jak tam sprawa wersji dla Maca? Będzie? Można jakoś pomóc?

Awatar użytkownika
Izzie
Pani Buła Naczelny Parówczak
Posty: 120
Rejestracja: 11 sie 2015, o 03:22

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Izzie » 25 kwie 2018, o 16:37

Nareszcie przychodzę do Was z wieściami, na które czekali chyba wszyscy odwiedzający ten wątek na forum:

PEŁNE SPOLSZCZENIE DO DREAMFALL CHAPTERS: THE FINAL CUT WYDANE!


Zapraszam do naszej Pobieralni:
→ system Windows 64-bit: klik!
→ system Windows 32-bit: klik!
→ system Linux 64-bit: klik!


Udanego popołudnia. :)
Każdy tłumacz jest zdrajcą.

[STEAM]

Kraju
Posty: 3
Rejestracja: 24 lut 2017, o 12:57

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Kraju » 25 kwie 2018, o 17:38

Najlepsza wiadomość dnia. Bardzo dziękuję za pracę nad aktualizacją spolszczenia.

Izgram
Posty: 1
Rejestracja: 25 kwie 2018, o 20:57

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Izgram » 25 kwie 2018, o 21:03

Cierpliwie oczekiwałem podobnie jak wiele osób na zakończenie prac. Dlatego też chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tego spolszczenia.

Awatar użytkownika
syselek
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2017, o 21:08

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: syselek » 25 kwie 2018, o 21:40

PEŁNE SPOLSZCZENIE DO DREAMFALL CHAPTERS: THE FINAL CUT WYDANE!

Czy to dzieje się naprawdę?
Przez długie miesiące cierpliwie czekałem, słowem się nie odzywając.
Jednocześnie wiedziałem, że spolszczenie to prawdopodobnie - jak ostatnie 2 odcinki Tales from the Borderlands aka Opowieści z Pogranicza - nie zostanie ukończone przed spolszczeniem do LiS: Before the Storm (na oba te spolszczenia też cierpliwie czekam).
Tym bardziej cieszy mnie ta wiadomość, i o ile w związku z tym, że odczytałem to dopiero wieczorem, to popołudnia mi to nie poprawiło, to z pewnością jest to najlepsza wiadomość, jaką przeczytałem w ciągu ostatnich 2 tygodni. I na pewno będę ogrywał tą grę ponownie w weekend (niestety nie wcześniej, bo wiecie... życie...).
Dzięki Ci Izzie za tą cudowną wiadomość i dzięki również Wszystkim, którzy nad tym spolszczeniem pracowali. Prawdę powiedziawszy słowa nie są w stanie opisać, jak bardzo się cieszę i jak bardzo jestem Wam wdzięczny za skończenie tego projetku :)
Jeszcze raz dziękuję Wszystkim, którzy dorzucili swoje przysłowiowe "trzy grosze". ;)


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość