[PC] Dreamfall: Chapters

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
bambula50
Posty: 4
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 11:41

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: bambula50 » 4 lut 2018, o 20:09

Dopisuję się do pytania j/w. Czy coś się (choć odrobinę) ruszyło ?

Awatar użytkownika
Izzie
Pani Buła Naczelny Parówczak
Posty: 117
Rejestracja: 11 sie 2015, o 03:22

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Izzie » 4 lut 2018, o 20:50

Jeśli tylko jakieś nowe wieści będę miała, to je zamieszczę - tak jak to zawsze było. Na tę chwilę status prac bez zmian - brak instalatora do testów.
Każdy tłumacz jest zdrajcą.

[STEAM]

kwiatek91
Posty: 3
Rejestracja: 15 gru 2017, o 16:09

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: kwiatek91 » 7 lut 2018, o 16:06

Jeśli tylko jakieś nowe wieści będę miała, to je zamieszczę - tak jak to zawsze było. Na tę chwilę status prac bez zmian - brak instalatora do testów.
A kto jest odpowiedzialny za dostarczenie tego instalatora do testów?

Awatar użytkownika
Izzie
Pani Buła Naczelny Parówczak
Posty: 117
Rejestracja: 11 sie 2015, o 03:22

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Izzie » 21 lut 2018, o 17:33

Mamy instalator, ruszają testy.
Każdy tłumacz jest zdrajcą.

[STEAM]

pedrop
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2017, o 12:43

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: pedrop » 21 lut 2018, o 22:11

To bardzo dobra wiadomość! :D:D:D

A teraz poważniej.
1. Czy będzie instalator na Mac'a?
2. Czy pisaliście do RTG, w sprawie umieszczenia waszego tłumaczenia lub ułatwienia tego procesu, tak jak było to poruszane w wypowiedziach wyżej?

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: MasterAlvaro » 22 lut 2018, o 17:32

1. Czy będzie instalator na Mac'a?
Do tej pory powstały dwa instalatory testowe spolszczenia do najnowszej wersji gry (5.7.4.4) dla edycji przeznaczonej na platformę Steam dla 64-bitowych systemów Windows. Wkrótce postaram się potwierdzić czy są one kompatybilne również z edycją GOG i Humble Bundle (DRM-Free). W razie konieczności podejmę dalsze kroki. W przyszłości dołożę starań, aby pojawiły się również paczki polonizujące dla Linuksa i 32-bitowych systemów Windows. Łatka spolszczająca przeznaczona dla gry w wersji dla systemu macOS jest możliwa, aczkolwiek dużo zależy tutaj od zainteresowania tematem. Na chwilę obecną nie chcę nic obiecywać w tej kwestii. Główną przeszkodą jest to, że nie mam za bardzo jak tego testować. Ponadto przygotowanie każdej łatki zajmuje trochę czasu i miejsca na dysku. Mowa tutaj o ponad 70 GB na każdy wariant. Proszę przemnożyć to razy cztery. Tyle mamy bowiem potencjalnie wspieranych systemów: Windows x86-64, Windows x86-32, Linux x86-64, macOS x86-64. To i tak bardzo optymistyczne założenie, biorąc pod uwagę to, że gra może różnić się pomiędzy poszczególnymi platformami dystrybucji gier (Steam, GOG, Humble Bundle), co miało już miejsce w przeszłości.

Odsyłam także do moich wcześniejszych postów w tym wątku.

pedrop
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis 2017, o 12:43

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: pedrop » 22 lut 2018, o 20:38

Główną przeszkodą jest to, że nie mam za bardzo jak tego testować.
Jestem informatykiem, programistą i nie jedne już na komputerach robiłem:) Mam Maca - więc chętnie pomogę - daj tylko znać jak. Dodatkowo nie zakładałbym, że od razu uda nam się zrobić spolszczenie na wszystkie platformy sklepowe - zacznijmy np. od Steam'a - którą to wersję posiadam.

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: MasterAlvaro » 22 lut 2018, o 23:44

Jestem informatykiem, programistą i nie jedne już na komputerach robiłem:) Mam Maca - więc chętnie pomogę - daj tylko znać jak.
Jeśli chodzi o wsparcie spolszczenia dla gry w wersji dla systemu macOS to dotychczas rozważałem następujące warianty:
- Prosty skrypt Bash (3.x) wykorzystujący narzędzia takie jak xdelta/xdelta3 czy bsdiff (bspatch), które są dostępne chociażby w repozytoriach MacPorts, Homebrew czy Fink.
- Prosty skrypt Bash (3.x) plus aplikacja Java służąca do aplikowania łatek różnicowych GDIFF, VCDIFF (xdelta) lub podobnych. Patrz: delta-updater (delta-patch).
- Własna aplikacja okienkowa stworzona w C# (Xamarin.Forms, Eto.Forms, Xwt lub WinForms) służąca do nakładania zestawu łatek różnicowych.
Niestety, z tego co mi wiadomo, najnowsza wersja macOS nie posiada preinstalowanego ani środowiska uruchomieniowego Java (JRE) ani Mono (CLR).
Kolejną przeszkodą jest również polityka pewnej firmy z Cupertino, która delikatnie mówiąc nie sprzyja zbytnio niezależnym deweloperom. Mówiąc bardziej konkretnie, najpierw w systemie OS X Lion (10.7) wprowadzili mechanizm Gatekeeper i domyślnie zablokowali możliwość uruchamiania aplikacji spoza sklepu, zaś w macOS Sierra (10.12) poszli jeszcze o krok dalej i w ogóle uniemożliwili użytkowanie niepodpisanych aplikacji (oczywiście domyślnie można pobierać programy wyłącznie z oficjalnego sklepu): https://www.dobreprogramy.pl/macOS-Sier ... 74071.html
Niby istnieją sposoby aby jakoś sobie z tym poradzić ("xattr -rc", "sudo spctl --master-disable"), ale proszę mieć na uwadze to, że naprawdę ciężko przekonać do używania terminala zwykłego, niezaawansowanego technicznie użytkownika, a właśnie takie osoby to główni odbiorcy naszych spolszczeń. Dodając do tego fakt, że dotychczasowe zainteresowanie polonizacjami w wersji dla systemu macOS było naprawdę znikome (dosłownie można policzyć chętne osoby na palcach jednej ręki), nietrudno dojść do wniosku, że opłacalność takiego przedsięwzięcia stoi pod dużym znakiem zapytania. Nie odrzucam kategorycznie tego pomysłu, ale dużo zależy tutaj od faktycznego zainteresowania tematem. W każdym razie gdyby coś się działo w tej kwestii to postaram się o tym poinformować i w razie potrzeby pozwolę sobie poprosić o pomoc przy testach. Oczywiście jestem otwarty na wszelkie sugestie, ale na tę chwilę naprawdę nie mogę niczego obiecać.
Dodatkowo nie zakładałbym, że od razu uda nam się zrobić spolszczenie na wszystkie platformy sklepowe - zacznijmy np. od Steam'a - którą to wersję posiadam.
Samo dostosowanie spolszczenia do danego wariantu gry nie jest aż tak dużym problemem. W przypadku znakomitej większości zasobów odbywa się to w sposób pełni automatyczny i tylko niewielka część plików wymaga kilku ręcznych poprawek. Największym problemem jest czas potrzebny na przetworzenie plików i zajętość miejsca na dysku. Dodatkowo, aby określić kompatybilność łatek z daną wersją gry, muszę najpierw ją pobrać i zainstalować a przynajmniej rozpakować. Techniczne przeszkody nie są tutaj barierą gdyż mogę tego dokonać pod Linuksem (SteamCMD, download_depot, DepotDownloader, xar, dmg2img, darling-dmg), ale znowu liczy się czas i miejsce na dysku.
Jeśli faktycznie rosyjskie fanowskie tłumaczenie ma zostać włączone do oficjalnej gry i była mowa o tym już od zeszłego roku to może lepiej poczekać na kolejne wydanie i dopiero wtedy dostosować polonizację do wszystkich możliwych wariantów. Inaczej może się okazać, że szybko będę miał zawalony pokój płytami Blu-ray z archiwami instalatorów do wspomnianej tutaj gry. ;)

Nameless
Posty: 1
Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:53

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Nameless » 2 mar 2018, o 21:01

Witam. Czy wiadomo mniej więcej kiedy możemy spodziewać się dopasowania spolszczenia do najnowszej Steamowej wersji?

Destia
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2017, o 15:33

Re: [PC] Dreamfall: Chapters

Postautor: Destia » 7 mar 2018, o 18:04

Witam, i jak sprawy wyglądają? Podbijam wcześniejsze pytanie. Czekamy - jak widać - z niecierpliwością! :)


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość