Re: [PC] Dreamfall: Chapters
: 4 lut 2018, o 20:09
Dopisuję się do pytania j/w. Czy coś się (choć odrobinę) ruszyło ?
Portal poświęcony fanowskim spolszczeniom gier. By grać po polsku!
https://grajpopolsku.pl/forum/
A kto jest odpowiedzialny za dostarczenie tego instalatora do testów?Jeśli tylko jakieś nowe wieści będę miała, to je zamieszczę - tak jak to zawsze było. Na tę chwilę status prac bez zmian - brak instalatora do testów.
Do tej pory powstały dwa instalatory testowe spolszczenia do najnowszej wersji gry (5.7.4.4) dla edycji przeznaczonej na platformę Steam dla 64-bitowych systemów Windows. Wkrótce postaram się potwierdzić czy są one kompatybilne również z edycją GOG i Humble Bundle (DRM-Free). W razie konieczności podejmę dalsze kroki. W przyszłości dołożę starań, aby pojawiły się również paczki polonizujące dla Linuksa i 32-bitowych systemów Windows. Łatka spolszczająca przeznaczona dla gry w wersji dla systemu macOS jest możliwa, aczkolwiek dużo zależy tutaj od zainteresowania tematem. Na chwilę obecną nie chcę nic obiecywać w tej kwestii. Główną przeszkodą jest to, że nie mam za bardzo jak tego testować. Ponadto przygotowanie każdej łatki zajmuje trochę czasu i miejsca na dysku. Mowa tutaj o ponad 70 GB na każdy wariant. Proszę przemnożyć to razy cztery. Tyle mamy bowiem potencjalnie wspieranych systemów: Windows x86-64, Windows x86-32, Linux x86-64, macOS x86-64. To i tak bardzo optymistyczne założenie, biorąc pod uwagę to, że gra może różnić się pomiędzy poszczególnymi platformami dystrybucji gier (Steam, GOG, Humble Bundle), co miało już miejsce w przeszłości.1. Czy będzie instalator na Mac'a?
Jestem informatykiem, programistą i nie jedne już na komputerach robiłem:) Mam Maca - więc chętnie pomogę - daj tylko znać jak. Dodatkowo nie zakładałbym, że od razu uda nam się zrobić spolszczenie na wszystkie platformy sklepowe - zacznijmy np. od Steam'a - którą to wersję posiadam.Główną przeszkodą jest to, że nie mam za bardzo jak tego testować.
Jeśli chodzi o wsparcie spolszczenia dla gry w wersji dla systemu macOS to dotychczas rozważałem następujące warianty:Jestem informatykiem, programistą i nie jedne już na komputerach robiłem:) Mam Maca - więc chętnie pomogę - daj tylko znać jak.
Samo dostosowanie spolszczenia do danego wariantu gry nie jest aż tak dużym problemem. W przypadku znakomitej większości zasobów odbywa się to w sposób pełni automatyczny i tylko niewielka część plików wymaga kilku ręcznych poprawek. Największym problemem jest czas potrzebny na przetworzenie plików i zajętość miejsca na dysku. Dodatkowo, aby określić kompatybilność łatek z daną wersją gry, muszę najpierw ją pobrać i zainstalować a przynajmniej rozpakować. Techniczne przeszkody nie są tutaj barierą gdyż mogę tego dokonać pod Linuksem (SteamCMD, download_depot, DepotDownloader, xar, dmg2img, darling-dmg), ale znowu liczy się czas i miejsce na dysku.Dodatkowo nie zakładałbym, że od razu uda nam się zrobić spolszczenie na wszystkie platformy sklepowe - zacznijmy np. od Steam'a - którą to wersję posiadam.