[PC] Firewatch

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
janosikk
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2012, o 23:04

Re: [PC] Firewatch

Postautor: janosikk » 28 cze 2018, o 17:37

Jakieś info kiedy poprawione spolszczeni może być dostępne do pobrania?

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Firewatch

Postautor: MasterAlvaro » 29 cze 2018, o 06:26

Został zaakceptowany? Mogę prosić o link do niego?
Jakieś info kiedy poprawione spolszczeni może być dostępne do pobrania?
Spolszczenie powinno zostać opublikowane do końca miesiąca. Całkiem możliwe, że jeszcze dzisiaj pojawi się w Pobieralni. Ja niestety nie mogę składać żadnych obietnic, bo to już nie ode mnie zależy. W każdym razie wszystko wskazuje na to, że wkrótce się ukaże.

https://www.youtube.com/watch?v=E1z-t63XvQ8

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Firewatch

Postautor: MasterAlvaro » 29 cze 2018, o 15:59

Mam przyjemność oznajmić, że zaktualizowany instalator (wersja 20180625) znajduje się już w Pobieralni. Pozostaje mi tylko życzyć wszystkim miłej zabawy z grą.
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 0040885333
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch

Zaan
Posty: 27
Rejestracja: 20 cze 2015, o 16:38

Re: [PC] Firewatch

Postautor: Zaan » 29 cze 2018, o 16:52

Sama aktualizacja miała miejsce już miesiąc temu, ale akurat wtedy nie miałem czasu sprawdzić czy instalator nadal działa. Później zapomniałem o tej aktualizacji i nie byłem świadom że instalator nie działa, a szkoda bo nie było by przy niej dużo roboty i oszczędziłoby to ludziom kłopotu. Widać MasterAlvaro zajął już się całą sprawą. Na FB ktoś komunikował o problemie przy wersji gog. Mój instalator który przetrwał dwie aktualizacje opierał się na bezpośrednim wgrywaniem tekstur do paczek, więc suma kontrolna pliku nie miała znaczenia i prawdopodobnie działał na wersji gog (chociaż sam nie sprawdzałem). MasterAlvaro jeżeli zbadasz sprawę i chciałbyś pomocy lub informacji na temat mojego sposobu to chętnie pomogę.

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Firewatch

Postautor: MasterAlvaro » 29 cze 2018, o 17:22

MasterAlvaro jeżeli zbadasz sprawę i chciałbyś pomocy lub informacji na temat mojego sposobu to chętnie pomogę.
Postaram się do jutra wydać instalator dostosowany do edycji GOG. Muszę jedynie zakupić tę grę na rzeczonej platformie, ale z uwagi na trwająca promocję (przecena z 74,99 zł na 18,99 zł) nie powinno być to aż tak bolesne dla mojego portfela. ;)

Zaan
Posty: 27
Rejestracja: 20 cze 2015, o 16:38

Re: [PC] Firewatch

Postautor: Zaan » 29 cze 2018, o 17:32

(przecena z 74,99 zł na 18,99 zł)
Aż z ciekawości sprawdziłem. Na moim koncie cena zakupu widnieje w wysokości 74.99 zł. Czyżby cena zależała od użytkownika?

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Firewatch

Postautor: MasterAlvaro » 29 cze 2018, o 17:54

(przecena z 74,99 zł na 18,99 zł)
Aż z ciekawości sprawdziłem. Na moim koncie cena zakupu widnieje w wysokości 74.99 zł. Czyżby cena zależała od użytkownika?
Zdaje się, że zniżka o której wspomniałem organizowana jest w ramach promocji "After-Party Sale" i dotyczy tylko subskrybentów newslettera. W każdym razie do jej aktywacji niezbędny jest kod zniżkowy, który jest wysyłany na podany wcześniej adres e-mail.
After-Party Sale
Late for the Summer Sale? Ran out of money?
We've extended several Summer Sale discounts
only for our newsletter subscribers
Act fast, this is a limited-time offer.
Take advantage of these low prices until July 1, 1 PM UTC.

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Firewatch

Postautor: MasterAlvaro » 30 cze 2018, o 18:22

Przed chwilą Izzie opublikowała przygotowany przeze mnie instalator spolszczenia dostosowany do gry Firewatch w edycji dostępnej na platformie GOG.
Aktualizacji uległa również paczka polonizująca stworzona z myślą o platformie Steam. Sama łatka nie różni się tutaj niczym od wersji z dnia 2018.06.25, ale drobne zmiany dotknęły treści komunikatów instalatora i plików pomocy.

Firewatch 1.0.9 (Windows x86-64 Steam)
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 0040885333
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch/

Firewatch 1.0.9 (Windows x86-64 GOG)
https://www.facebook.com/Grajpopolsku/p ... 5117346492
https://grajpopolsku.pl/download/firewatch-gog/

Zaan
Posty: 27
Rejestracja: 20 cze 2015, o 16:38

Re: [PC] Firewatch

Postautor: Zaan » 30 cze 2018, o 21:46

@MasterAlvaro

Jeszcze tak z ciekawości zapytam (moja natura techniczna nie daje mi spokoju :P).
Czy dużo się różniły paczki plików wersji Steam a GOG? W sensie czy tekstury co są podmieniane w obu wersjach znajdują się w tych samych paczkach, a suma kontrolna nie zgadzała się z innych drobnych zmian w plikach, czy całkowicie tekstury były inaczej porozstawiane?

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Firewatch

Postautor: MasterAlvaro » 1 lip 2018, o 00:09

@MasterAlvaro

Jeszcze tak z ciekawości zapytam (moja natura techniczna nie daje mi spokoju :P).
Czy dużo się różniły paczki plików wersji Steam a GOG? W sensie czy tekstury co są podmieniane w obu wersjach znajdują się w tych samych paczkach, a suma kontrolna nie zgadzała się z innych drobnych zmian w plikach, czy całkowicie tekstury były inaczej porozstawiane?
Prawdę mówiąc nawet nie zwracałem na to uwagi. Z mojej perspektywy stworzenie kompletnej łatki polonizującej sprowadza się do wydania dosłownie pojedynczego ciągu poleceń. Moje skrypty automatycznie radzą sobie z dopasowaniem tekstur do odpowiednich plików Unity Assets.
Z tego co teraz widzę, rozłożenie spolszczanych bitmap w poszczególnych paczkach assetów jest identyczne pomiędzy edycją Steam a GOG.

Kod: Zaznacz cały

$ diff <( find firewatch_win_x86-64_steam/resources/files_mod/images/ -mindepth 1 -maxdepth 1 -xtype f -name '*.tex' | xargs -I{} basename '{}' | sort -V ) <( find firewatch_win_x86-64_gog/resources/files_mod/images/ -mindepth 1 -maxdepth 1 -xtype f -name '*.tex' | xargs -I{} basename '{}' | sort -V ); echo "${?}" 0

Kod: Zaznacz cały

$ find firewatch_win_x86-64_steam/resources/files_mod/images/ -mindepth 1 -maxdepth 1 -xtype f -name '*.tex' | xargs -I{} basename '{}' | sort -V sharedassets3~mapsprite_key_anchorpoint.tex sharedassets3~mapsprite_key_climbinggear.tex sharedassets3~mapsprite_key_damagedtree.tex sharedassets3~mapsprite_key_overgrowntrail.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_bigtree.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_brianhideaway.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_campfiresmoke.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_cutwire.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_fence.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_firebreak.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_foodsupply.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_gate.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_goodwinbunker.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_goodwincampsite.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_hawksrest.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_medicinewheel.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_oldburn.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_porkpond.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_scoutcamp.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_shaleslideCrippleGulch.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_shaleslideShittyBoss.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_shaleslideWidowmaker.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_teencamp.tex sharedassets3~mapsprite_overview_label_wapitistation.tex sharedassets3~map_overview.tex sharedassets3~sprite_79evac.tex sharedassets8~SignTrailClosed.tex sharedassets8~TrailSign_TowerLeft06.tex sharedassets9~TrailSign_BeartoothUp13.tex sharedassets9~TrailSign_LakeLeft05mi.tex sharedassets9~TrailSign_LakeLeft07mi.tex sharedassets9~TrailSign_LakeRight05mi.tex sharedassets9~TrailSign_LakeUp03mi.tex sharedassets9~TrailSign_RubyRiverUp02mi.tex sharedassets9~TrailSign_RubyRiverUp04mi.tex sharedassets9~TrailSign_ThorofareLookoutUp62.tex sharedassets9~TrailSign_TowerLeftNear.tex sharedassets9~TrailSign_TowerRight02.tex sharedassets9~Trailsign_RubyriverRight02.tex sharedassets11~caveKeychain.tex sharedassets11~cavegateSign.tex sharedassets16~CabinObjectsB.tex sharedassets16~CabinSigns.tex sharedassets16~CardboardBox.tex sharedassets18~Doc_HenryJournalDay1.tex sharedassets20~researchfenceSign.tex sharedassets20~researchfenceSign_Norm.tex sharedassets21~TrailSign_BeartoothUp02.tex sharedassets21~TrailSign_ThorofareLookoutUp54.tex sharedassets22~PosterFloraBurned.tex sharedassets24~pantiesGotoHell.tex sharedassets29~CabinSignsB.tex sharedassets29~CardboardBox_Mosspeak.tex sharedassets29~CardboardBox_Spruce.tex sharedassets29~Doc_Bears.tex sharedassets29~Doc_BrianDndMap.tex sharedassets29~Doc_NoFireworks.tex sharedassets29~Doc_PlanForBackPack.tex sharedassets29~Doc_RadioSchematic.tex sharedassets29~FoodSign.tex sharedassets29~GoodwinBoard.tex sharedassets29~PosterFloraWaterDamaged.tex sharedassets29~map_cache_backcountry.tex sharedassets29~map_cache_cave.tex sharedassets29~map_cache_lakecreek.tex sharedassets29~map_cache_rubyriver.tex sharedassets29~map_cache_snobros.tex sharedassets29~map_cache_teencamp.tex sharedassets29~map_cache_towerhub.tex sharedassets29~map_cache_wirehike.tex sharedassets34~TrailSign_Large_SupplyDropLeft60ft.tex sharedassets34~TrailSign_ThorofareLookoutRight47.tex sharedassets40~TrailSign_HawksRestLeft03.tex sharedassets40~TrailSign_LakeRight07mi.tex sharedassets40~TrailSign_TowerUp8mi.tex sharedassets40~TrailheadMap.tex sharedassets40~dangersign1.tex sharedassets40~dangersign1_spec.tex sharedassets40~dangersign2.tex sharedassets40~dangersign2_spec.tex sharedassets40~signtrailhead.tex sharedassets46~Doc_WapitiClipboard.tex sharedassets47~Binders_Henry.tex sharedassets47~Index_Day77.tex sharedassets49~Doc_GoodwinResearchSitePlan.tex sharedassets52~TrailSign_LakeRight15mi.tex sharedassets52~TrailSign_LakeRight20mi.tex sharedassets52~TrailSign_LakeUpUnknown.tex sharedassets52~TrailSign_Large_SupplyDrop14mi.tex sharedassets52~TrailSign_Large_SupplyDropRight02mi.tex sharedassets52~TrailSign_ThorofareLookoutRight48.tex sharedassets52~TrailSign_ThorofareLookoutUp5.tex sharedassets52~TrailSign_TowerLeft21mi.tex sharedassets52~TrailSign_TowerUp16mi.tex sharedassets55~Doc_HenryJournalDay2.tex sharedassets56~Doc_HenryJournalDay3.tex sharedassets57~Doc_HenryJournalDay15.tex sharedassets65~TrailSign_BeartoothUp04.tex sharedassets69~FireFinderMap.tex sharedassets74~bulletinboard.tex sharedassets76~TrailSign_Large_Trailhead260mii.tex sharedassets88~CabinPostersDelilah.tex sharedassets88~FirefinderMapDelilah.tex sharedassets88~Foldedmap1.tex sharedassets88~TrailSign_PorkPond.tex sharedassets88~delilahsketchlined2.tex sharedassets88~doc_Delilahdrawing_turtle_nameBucket.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_bondvillain.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_burtandturt.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle_nameMayhem.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle_nameShelly.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_turtle_nameTurt.tex sharedassets88~doc_delilahdrawing_whatweknow.tex sharedassets88~foldedmap2.tex sharedassets100~Index_BrianGoodwin.tex sharedassets100~Index_BrianGoodwin2.tex sharedassets100~Index_CaveKeys.tex sharedassets100~Index_ClipboardElk.tex sharedassets100~Index_FirefighterLetter.tex sharedassets100~Index_Reports.tex sharedassets100~Index_RonDave.tex sharedassets100~Index_TeenNote.tex sharedassets100~Index_TrackingDevice.tex sharedassets100~Index_WapitiClipboard.tex sharedassets100~Index_WaveReceiver.tex sharedassets100~Index_missingpersonGoodwin.tex sharedassets100~Index_oldwalkietalkie.tex sharedassets100~index_Tape.tex sharedassets120~Doc_HenryJournalDay33.tex
W każdym razie kwestia tekstur nie stanowiła dla mnie żadnego problemu. Najwięcej czasu spędziłem na innych czynnościach, takich jak:
- Pozyskanie nowych zasobów tekstowych i porównanie ich z poprzednią wersją.
- Dodanie nowych pozycji (wliczając w to tłumaczenie) i edycja tych, które uległy zmianie.
- Przejrzenie i korekta całości tekstów (tutaj nieoceniona okazała się pomoc Patrycji "dinosaur" Polowczyk, z którą konsultowałem wprowadzane zmiany).
- Stworzenie konfiguracji instalatora, w tym skryptów instalacyjnych dbających m.in. o automatyczne wybranie polskiego slotu językowego i włączenie wyświetlania napisów.
- Przetestowanie całości na różnych konfiguracjach.

Osobiście jestem przeciwny wykorzystaniu narzędzi typu UnityEx bezpośrednio w instalatorach a to z kilku względów:
- Niepewna kwestia legalności dystrybucji takiego oprogramowania.
- Różne problemy techniczne z nim związane. Przykładowo, UnityEX nawet uruchomiony w trybie wsadowym bez GUI komunikuje swoje błędy za pomocą okienek MessageBox. Ponadto potrafi zachowywać się niestabilnie w niektórych sytuacjach. W takich przypadkach wyświetlane jest z kolei okno Crash Dialog/Windows Error Reporting, które co prawda można zablokować, ale wiąże się to ze zmianą ustawień na koncie użytkownika: https://github.com/Winetricks/winetrick ... 308-L19324 & https://blogs.msdn.microsoft.com/alejac ... p-crashes/ & https://docs.microsoft.com/en-us/window ... r-settings
- Wykorzystywanie łatek różnicowych jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem od strony prawnej. Pozwalają one - przynajmniej w teorii - uniknąć dystrybucji całych plików, które są wszak dziełami pochodnymi ze wszystkimi tego konsekwencjami. Zamiast tego dostarczane są jedynie różnie pomiędzy oryginałem a zmodyfikowaną wersją. W praktyce niestety nie działa to do końca tak jak byśmy tego chcieli, ale mimo wszystko od strony prawnej prezentuje się to znacznie lepiej od jawnego dystrybuowania kompletnych assetów. Ponadto pragnę zwrócić uwagę na to, że co prawda twórcy Firewatch dali zielone światło w wykorzystaniu zasobów tekstowych z gry w celu ich przetłumaczenia i dostarczenia paczki językowej, to jednak taka sama deklaracja nie padła odnośnie zasobów graficznych. O ile wątpię, żeby Panowie z Campo Santo mieli do nas pretensje o naszą łatkę polonizującą, tak jestem za zachowaniem w tej kwestii dobrej praktyki, chroniącej nas przed roszczeniami ze strony bardziej przewrażliwionych wydawców gier.
- Zdarza się, że aktualizacja tytułu przynosi zmianę zawartości danej tekstury. Modyfikacji mogą ulec zarówno jej wymiary (spotkałem się już zarówno z wyższą jak i wyższą rozdzielczością a także rozciągnięciem w pionie lub poziomie) jak i jej treść (zazwyczaj dodatnie jakiegoś szczegółu, raczej kosmetyczne poprawki, rzadziej kompletne przerobienie grafiki). Warto byłoby zwracać na to uwagę.
- Aktualizacje gier Unity mają tendencje do przemieszczania zasobów pomiędzy plikami Unity Assets (level*, *.assets, itd.) na co poprzedni instalator nie był odporny.
- Pod względem technicznym wygenerowanie nowych łatek polonizujących nie stanowi dla mnie żadnego problemu. Najważniejsze rzeczy zostały już zrobione, więc proces ten powinien być stosunkowo szybki i bezbolesny.

Przede wszystkim jednak dystrybuowanie teoretycznie odpornego na aktualizacje instalatora daje nam złudne odczucie (a przez to niebezpieczne), że wszystko jest w porządku. Praktyka pokazuje, że niekoniecznie musi tak być. Odnoszę wrażenie, że od kilku wersji nikt nie śledził zmian jakie zaszły w zasobach tekstowych. Pojawienie się nowych pozycji to jeszcze pół biedy, bowiem gra pod względem fabularnym jest już ukończona, przeto nie wnoszą one nic istotnego do właściwej rozgrywki. Znacznie poważniejszym problemem są drobne zmiany w istniejących dialogach. Jest to spowodowane specyficzną strukturą danych wykorzystywaną przez grę. Przypomnę, że tłumaczenia są dostarczane w postaci plików JSON które można traktować jako jedną wielką tablicę asocjacyjną, gdzie kluczami są oryginalne napisy zaś przypisanymi do nich wartościami - ich tłumaczenie. Oznacza to, że nawet najdrobniejsza zmiana w oryginale, taka jak poprawa literówki, wyłącza z polonizacji całą pozycję (pojedynczą wypowiedź czy notatkę). Z tego względu jestem za tym, żeby po każdej aktualizacji gry przyjrzeć się temu jakie zmiany zaszły w dialogach i dopiero wtedy zdecydować się na wydanie nowego instalatora.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości