[PC] Life Is Strange: Before The Storm

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Life Is Strange: Before The Storm

Postautor: MasterAlvaro » 10 maja 2019, o 04:51

W końcu udało mi się znaleźć czas aby przeportować spolszczenie LiS:BtS do linuksowej edycji gry. O dziwo to wydanie odbiega nieco od tego dostępnego na systemy Windows. Numer wersji jest niższy (1.3.0.2 vs 1.4.0.5.1805151406), jednakże można tutaj zauważyć pewne usprawnienia względem pierwowzoru. W kwestii językowej dodano m.in rosyjski slot językowy (wraz z pełnym tłumaczeniem oczywiście) a także usprawniono obsługę japońskiego. Te zmiany są obecne już na poziomie kodu gry, przez co musiałem jeszcze raz przeanalizować pewne funkcje i wprowadzić w nich stosowne poprawki. Względem poprzednich modyfikacji czekała mnie oczywiście również zmiana nazw klas, metod i zmiennych, gdyż Feral Interactive zrezygnował z zaciemniania kodu (ang. obfuscation) z którego tak ochoczo korzystali pierwotni deweloperzy.

W każdym razie po krótkich testach jestem w stanie stwierdzić, że polonizacja jest z grubsza funkcjonalna. Brakuje co prawda spolszczenia samego launchera od Feral Interactive, ale nie sądzę, żeby dla graczy stanowiło to duży problem. Technicznie nie ma żadnych przeszkód aby dokonać tłumaczenia znajdujących się tu napisów, jednak prawdę mówiąc nie widzę zbytnio sensu aby poświęcać na to czas. Pewnym mankamentem jest to, że część z nich jest wykorzystywana również we właściwej grze. Dotyczą one jednak praktycznie tylko elementów UI i to wyłącznie bardzo nielicznych, np. "Press Any Button" czy "V-Sync Interval". Takich pozycji jest rapem 21, więc może pokuszę się o stworzenie dla nich stosownego przekładu, pozostawiając pozostałe w języku Szekspira (łącznie mamy około 1500 niepustych linii, dokładnie 1511 w edycji linuksowej i 1496 w edycji makowej, przy czym znakomita większość z nich się pokrywa).


LisBtS_Lin_1-3-0-2_PL_0001.png
LisBtS_Lin_1-3-0-2_PL_0002.png
LisBtS_Lin_1-3-0-2_PL_0003.png
LisBtS_Lin_1-3-0-2_PL_0004.png


Jeśli chodzi przygotowanie polonizacji dla makowej edycji gry to sądzę, że nie powinno być z tym większych problemów. Zakładam, że większość plików powinna być zgodna z wersją linuksową. Z pewnością zajdzie konieczność ponownego przetworzenia zasobów z fontami oraz bibliotek DLL, jednakże mam nadzieję, że poradzi sobie z tym mój automat. Nawet gdyby nie dał rady w przypadku tych drugich, przygotowanie ręcznych poprawek powinno być banalnie proste. Z mojej strony strony zostanie więc najpewniej tylko kwestia mapowanie zasobów, gdyż gry na macOS mają nieco odmienną strukturę. Spodziewam się jednak, że instalatory dla obydwu systemów mogłyby być gotowe jeszcze w tym tygodniu.

Z uwagi na chęć zapewnienia możliwie najwyższej jakości instalatorów postanowiłem skierować małą prośbę do użytkowników linuksowej i makowej edycji gry. Mianowicie, chciałbym upewnić się co do lokalizacji plików przechowujących zapisane ustawienia gry (preferencje) a przy okazji zyskać pogląd na to jakie narzędzia są dostępne w poszczególnych systemach.

Oto co należy zrobić:
1. Upewnić się, że gra została zaktualizowana do najnowszej dostępnej wersji. Mile widziane będzie sprawdzenie spójności plików dokonane za pomocą klienta Steam.
http://grajpopolsku.pl/forum/viewtopic. ... 061#p30061

2. Uruchomić właściwą grę, dokonać jakiejkolwiek modyfikacji w ustawieniach, zapisać zmiany i wyjść. Przy okazji można zanotować wersję gry, która powinna być widoczna po wejściu do menu ustawień.

3. Podać rezultat wykonania następujących poleceń:
3a. W przypadku Linuksa:

Kod: Zaznacz cały

( cd "${HOME}/.config/unity3d/Feral Interactive/"; find -L "Life is Strange"*; )


3b. W przypadku macOS:

Kod: Zaznacz cały

( cd "${HOME}/Library/Application Support/Feral Interactive/"; find -L "Life is Strange"*; )

W przypadku braku jakichkolwiek rezultatów prosiłbym o wynik poniższego polecenia:

Kod: Zaznacz cały

( cd "${HOME}/Library/Application Support/Feral Interactive/"; find -L *; )


4. Podać wersję systemu.

Kod: Zaznacz cały

uname -r


Ponadto:
4a. W przypadku Linuksa:

Kod: Zaznacz cały

grep -H '' /etc/*-release*


4b. W przypadku macOS:

Kod: Zaznacz cały

sw_vers


5. Podać rezultat wykonania następujących poleceń:

5a. Dostępne powłoki:

Kod: Zaznacz cały

cat /etc/shells


5b. Dostępność narzędzi:

Kod: Zaznacz cały

which -a sh

Kod: Zaznacz cały

sh --version

Kod: Zaznacz cały

which -a bash

Kod: Zaznacz cały

bash --version

Kod: Zaznacz cały

which -a csh

Kod: Zaznacz cały

csh --version

Kod: Zaznacz cały

which -a csh

Kod: Zaznacz cały

csh --version

Kod: Zaznacz cały

which -a ksh

Kod: Zaznacz cały

ksh --version

Kod: Zaznacz cały

which -a tcsh

Kod: Zaznacz cały

tcsh --version

Kod: Zaznacz cały

which -a zsh

Kod: Zaznacz cały

zsh --version

Kod: Zaznacz cały

which -a env

Kod: Zaznacz cały

env --version

Kod: Zaznacz cały

which -a java

Kod: Zaznacz cały

java -version

Kod: Zaznacz cały

which -a mono

Kod: Zaznacz cały

mono --version

Kod: Zaznacz cały

which -a python

Kod: Zaznacz cały

python --version

Kod: Zaznacz cały

which -a python2

Kod: Zaznacz cały

python2 --version

Kod: Zaznacz cały

which -a python3

Kod: Zaznacz cały

python3 --version

Kod: Zaznacz cały

which -a ruby

Kod: Zaznacz cały

ruby --version

Kod: Zaznacz cały

which -a perl

Kod: Zaznacz cały

perl --version

Kod: Zaznacz cały

which -a gzip

Kod: Zaznacz cały

gzip --version

Kod: Zaznacz cały

which -a bzip2

Kod: Zaznacz cały

bzip2 --version

Kod: Zaznacz cały

which -a xz

Kod: Zaznacz cały

xz --version


Z góry dziękuję za współpracę.

Awatar użytkownika
MasterAlvaro
Posty: 39
Rejestracja: 20 cze 2014, o 05:57
Kontakt:

Re: [PC] Life Is Strange: Before The Storm

Postautor: MasterAlvaro » 10 maja 2019, o 04:55

Bardziej kompaktowa wersja 5b:

Kod: Zaznacz cały

for app in sh bash csh ksh tcsh zsh env java mono python python2 python3 ruby perl gzip bzip2 xz; do which -a "${app}" | while read -r; do echo "${REPLY}"; arg="--version"; [[ "${app}" == "java" ]] && arg="-version"; "${REPLY}" "${arg}"; echo; echo; echo; done; done


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości