[PC] Okami HD - spolszczenie

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

[PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: ffgriever » 3 lut 2018, o 17:55

Obrazek

Hej. Bez zbędnego przeciągania udostępniam finalną wersję spolszczenia do Okami HD (wersja steam).

Spolszczenie bazuje na naszym wcześniejszym spolszczeniu wersji dla Playstation 2. Wszystkie dodatkowe teksty i grafiki zostały przetłumaczone (poza małym wyjątkiem, o którym na końcu - nie będę miał czasu na Okami przez kilka tygodni, więc nie ma sensu przeciągać).

Link do spolszczenia: http://ff12.pl/down/okami-hd-pl-v1.0.7z (272MB)
Link do Pobieralni: KLIK

1. WYMAGANIA

Spolszczenie instaluje się na wersję gry dostępną na Steam. Zastępowany jest język angielski. Jeśli w opcjach gry wybrany jest jakikolwiek inny język, należy zmienić go na angielski.


2. INSTALACJA

* Należy odszukać katalog, w którym została zainstalowana gra.

Domyślnie jest to C:\SteamLibrary\steamapps\common\Okami

Najszybszym sposobem na dotarcie do plików gry jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na nazwie gry w aplikacji Steam i wybranie "Właściwości", wybranie zakładki "Pliki lokalne" a następnie kliknięcie przycisku "Przeglądaj pliki lokalne".

* Z archiwum z łatką spolszczającą należy skopiować do głównego katalogu gry folder data_pc, zastępując już istniejący oraz wszystkie pliki w nim się znajdujące.

* Teraz można już uruchomić grę i cieszyć się pełnym spolszczeniem.


3. TWÓRCY SPOLSZCZENIA

Wersja oryginalna spolszczenia (Playstation 2)

* Norek - tłumaczenie, korekta.
* Berion - grafika, korekta, testy.
* ffgriever - narzędzia, technikalia, tłumaczenie, korekta, testy.

Wersja Steam

* ffgriever - tłumaczenie, korekta, grafika, testy, narzędzia, technikalia.


4. PODZIĘKOWANIA

Serdeczne podziękowania dla Robina z balamb.pl za pomoc przy edycji grafik technik malarskich.


5. ZNANE PROBLEMY

Nie został przetłumaczony podręcznik użytkownika. W wolnej chwili postaram się udostępnić dodatkowy patch, zawierający spolszczone grafiki podręcznika.

Około dwudziestosekundowy fragment filmu po napisach końcowych, zawierający krótką uwagę Issuna, nie został przetłumaczony. Chwilowo brak jest możliwości technicznych spolszczenia tego fragmentu bez zwiększania rozmiaru spolszczenia o kilka gigabajtów. Jeśli pojawi się taka możliwość, postaram się opublikować patch uzupełniający.

Miłej zabawy.

Awatar użytkownika
kiba01
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2017, o 13:01

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: kiba01 » 5 lut 2018, o 03:08

Gratuluję i dzięki. Teraz muszę kupić Okami na steama. Z innej beczki życzę powodzenia z konwersją spolszczenia FF XII z PS2 na PC steam.

Awatar użytkownika
kiba01
Posty: 26
Rejestracja: 15 sie 2017, o 13:01

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: kiba01 » 6 lut 2018, o 22:57

Właśnie zakupiłem Okami HD na PC i dziś obadam spolszczenie. Jeszcze raz dziękuję i gratuluję.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: ffgriever » 25 lut 2018, o 14:11

Jeśli ktoś nie wie, czy kupić grę, czy nie, polecam kanał MujStach. Chłopak gra ze spolszczeniem w wersji WiP do ósmego odcinka, od dziewiątego już na ostatecznej wersji spolszczenia. Zdaje się, że z Okami ma do czynienia po raz pierwszy, więc reakcja na grę jest dość autentyczna.

Chciałem w którymś momencie zrobić jakiś dwu-trzy odcinkowy preview wraz z moim komentarzem, dotyczącym samego spolszczenia i pracy nad nim, ale ani by to było pełne ani interesujące. Fajnie, że ktoś zrobił let's play.

https://www.youtube.com/watch?v=GjoAt1s ... 9CQ9olOJmi

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: szczuru » 9 sie 2018, o 10:48

To teraz trzeba sprawdzić czy pliki ze spolszczenia są kompatybilne z wersją na Switcha :D
by Szczuru

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: szczuru » 9 sie 2018, o 16:56

Nie mogę na telefonie zedytować postu powyżej, stąd podwójny.

@ffgriever, mógłbyś opisać pokrótce, które pliki odpowiadają za tekst, menu itp. Dogrzebałem się do plików na Switchu i chciałbym spróbować zaadaptować spolszczenie.
by Szczuru

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: szczuru » 11 sie 2018, o 13:50

Niestety Switch używa innego formatu tekstur, więc już sam ten fakt mocno utrudnia port spolszczenia :/
by Szczuru

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: szczuru » 1 lut 2022, o 20:24

Wersja na konsolę PS4 wydaje się być częściowo kompatybilna. Tzn używa podobnych formatów tylko bez kompresji, całe spolszczenie musiałem wpierw rozpakować (okami-encdec).
Kilku plików na PS4 ma inną nazwę (np core_20.bin nie występuje, za to mam core_00.bin)
Podobnie z filmami z rozszerzeniem *.usm - w spolszczeniu mają kilka kb i wyglądają "czytelniej" przed dekompresją powyższym narzędziem. Ich nie podmieniałem.

Po instalacji gra się uruchamia, mam znacznik "wczytywanie", ale w intrze tekst jest nadal po angielsku, w menu głównym jest "Begin Story", po chwili przy sprawdzaniu zapisów wyświetla błąd bez polskich znaków, że wystąpił problem z odczytem z dysku twardego.


Tak to wygląda w praktyce:
https://youtu.be/WsGHBDhYz1I

a tu sam błąd, odnośnie hdd:
https://i.imgur.com/LIwaefJ.jpg
by Szczuru

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: ffgriever » 2 lut 2022, o 08:32

Wiesz, ciężko mi powiedzieć coś więcej bez wglądu do plików.

Font pewnie jest w innym pliku, stąd jego brak. Nie masz może jeszcze pliku core_30 jak na switchu? Font ogólnie powinien być w /core_XX/MessCore.DDS (a opisówka od niego w MessCore.MSA)

Intro przy starcie to film, dlatego dalej jest po angielsku. Jest to część intra wyświetlanego po rozpoczęciu nowej gry, ale w wersji wideo. Ja po prostu wrzuciłem 1 sekundę czystego obrazu zamiast tego (wtedy nie miałem narzędzi do edycji tych plików w wersji, która akurat była używana w okami).

A błąd. Strzelam, że niektóre z podmienionych plików są inne. Podmieniałeś tylko pliki z tekstem (MSD) czy coś jeszcze? Być może też któreś pliki tekstowe mają inną liczbę wpisów? Szczególnie te w /etc/core_XX i /id/. Sprawdź też, czy rozdzielczości tekstur między PS4 a PC są takie same.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PC] Okami HD - spolszczenie

Postautor: szczuru » 2 lut 2022, o 14:18

Podmiana core-a dodaje poprawną polską czcionkę (tzn rozpakowałem swój core, ten ze spolszczenia, przeniosłem pliki i spakowałem jako core_00). Podmieniłem wszystkie pliki ze spolszczenia poza miejscami gdy u mnie plik miał końcówkę "00", a w spolszczeniu "20" (tych już nie przepakowywałem, po prostu ich nie podmieniłem). Często pliki ze spolszczenia były dużo większe, czasami dosłownie 2 razy większe.
Np
st1/r10b_00.bin - 53,7 PS4
st1/r10b_20.bin - 69,5 PC

Niestety poza tym, że mam już polską czcionkę, we wspomnianym błędzie odnośnie dostępu do dysku to nadal on wyskakuje.
W razie czego na PW mogę udostępnić pliki gdybyś ty lub ktoś inny zgodził się na to zerknąć.

Załączam poniżej fileliste wraz z rozmiarami plików wersji PS4, poza różnicą 00-20 w nazwach plików to u mnie nie występują pliki odnośnie ustawień ekranu (idoptscreensetting.idd), są np od ustawień pada (idoptcontrollersetting_00.idd).

https://pastebin.com/n3TjNZ6H
by Szczuru


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości