[SNES] Chrono Trigger

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 27 lip 2009, o 22:43

A to mogę naprawić bardzo łatwo :) Dzięki za zgłoszenie.

Masz może save przed tym miejscem, żebym mógł to na szybko sprawdzić?
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
PiotrW
Posty: 52
Rejestracja: 27 lis 2008, o 23:18
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: PiotrW » 28 lip 2009, o 00:02

Sorry nie pomyślałem i nie zrobiłem zapisu, a jestem już na dodatkowych questach przed ostatnią walką :/

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 28 lip 2009, o 00:11

Nie szkodzi, problem został namierzony. Ta sama historia z tekstem Froga. Pozycje kursora są zapisane na stałe i muszę się w tych miejscach wyrobić w tej samej ilości linii. Teoretycznie można zmodyfikować event code, ale to mogłoby dokumentnie skopać grę i uczynić stare save'y niekompatybilnymi. Wolę więc wybrnąć z sytuacji językowo :) Przy okazji sprawdziłem pozostałe pytania. Podobnych błędów już być nie powinno.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
PiotrW
Posty: 52
Rejestracja: 27 lis 2008, o 23:18
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: PiotrW » 29 lip 2009, o 15:17

Ukończyłem właśnie grę, i może nie przeleciałem przez wszystkie dialogi, ale żadnych błędów po za tymi o których wspomniałem nie zauważyłem za wyjątkiem tego, że gdzieś pod koniec gry, zdarzyło mi się (ze dwa razy), że podczas rozmowy pojawiły się różne znaczki w różnych miejscach na obszarze całego ekranu. Oczywiście nie wiem czy błąd jest z winy emulatora (zsnes 1.51 z włączonym filtrem hi-res) czy samego tłumaczenia (pewnie czcionki ;) ).

A samo spolszczenie w skali od 1 do 6, oceniam na 6+ :) Świetna robota.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 29 lip 2009, o 19:57

Miło mi :) Przez długi czas ten patch miał pozostać w szufladzie. Patrząc na dotychczasowe reakcje, cieszę się, że postanowiłem go jednak upublicznić.

A co do błędów technicznych, przydałoby się więcej informacji - jakiś save, najlepiej srm. Inaczej nie będę mógł tego zdebugować. Nic mi nie wiadomo o jakichś krzakach w dialogach i jak na razie jest to jedyne takie zgłoszenie. Masz talent :) Nie chciałbyś może w przyszłości pomóc w testach? W każdym razie, o ile font 8x8 jest okupiony pewnymi usterkami, z dialogami problemu być nie powinno. Także liczę na dalsze info :)
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
Endex
Posty: 32
Rejestracja: 31 sty 2009, o 13:08

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Endex » 30 lip 2009, o 08:30

Mam małe pytanie czy: "Sklepowa lista przedmiotów może zostać nadpisana przy przechodzeniu między ekranami" oznacza, że jak kupie sobie jakiś przedmiot w sklepie, to nadpisuje mi się nazwa kupionego przedmiotu na inny przedmiot, czy o coś innego tu chodzi?? Mam takie coś, że jak kupie sobie powiedzmy miecz, to jego nazwa pokazuje się na szczycie listy gdzie był powiedzmy jakiś pistolet i na dole listy z można powiedzieć poszatpaną nazwą :)

Jeszcze jedno pytanie, czy Zsnes ma w zwyczaju usuwanie zapisanych przeze mnie stanów gry?? Zsnesa nigdy nie używałem, zawsze Snes9x, ale na nim w sklepie nazwy itemów się nie wyświetlają za dobrze. Grałem, grałem i mi stan gry wcięło i w grze i ten emulatorowy.
Kiedyś znów coś przetłumaczę.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 30 lip 2009, o 10:38

Mam małe pytanie czy: "Sklepowa lista przedmiotów może zostać nadpisana przy przechodzeniu między ekranami" oznacza, że jak kupie sobie jakiś przedmiot w sklepie, to nadpisuje mi się nazwa kupionego przedmiotu na inny przedmiot, czy o coś innego tu chodzi?? Mam takie coś, że jak kupie sobie powiedzmy miecz, to jego nazwa pokazuje się na szczycie listy gdzie był powiedzmy jakiś pistolet i na dole listy z można powiedzieć poszatpaną nazwą :)
Tak, o to dokładnie chodzi.
Jeszcze jedno pytanie, czy Zsnes ma w zwyczaju usuwanie zapisanych przeze mnie stanów gry?? Zsnesa nigdy nie używałem, zawsze Snes9x, ale na nim w sklepie nazwy itemów się nie wyświetlają za dobrze. Grałem, grałem i mi stan gry wcięło i w grze i ten emulatorowy.
Nie, od lat używam Zsnesa i nigdy nie miałem tak, żeby znikały mi save'y. A jeśli chodzi o usterkę pod Snes9x, napisałem w readme jak ją ominąć:
* Używam snes9x 1.51 i nie wyświetlają mi się nazwy przedmiotów. Co robić?
- W tej wersji snes9x wprowadzono pewne obostrzenia, które psują kilka
tłumaczeń, w tym właśnie ten patch. Problem można rozwiązać otwierając plik
snes9x.cfg w katalogu emulatora i zmieniając wartość BlockInvalidVRAMAccess = TRUE
na BlockInvalidVRAMAccess = FALSE. Po tym jednorazowym zabiegu gra powinna
chodzić prawidłowo.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
PiotrW
Posty: 52
Rejestracja: 27 lis 2008, o 23:18
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: PiotrW » 30 lip 2009, o 15:17

A co do błędów technicznych, przydałoby się więcej informacji - jakiś save, najlepiej srm. Inaczej nie będę mógł tego zdebugować. Nic mi nie wiadomo o jakichś krzakach w dialogach i jak na razie jest to jedyne takie zgłoszenie.
Przyjąłem, że jest to błąd fonta 8x8 albo emu zwłaszcza, że coś takiego nie powinno umknąć podczas betatestów, więc nie zachowałem żadnego save sprzed tej sytuacji, ani nie robiłem screenów.
Masz talent :) Nie chciałbyś może w przyszłości pomóc w testach? W każdym razie, o ile font 8x8 jest okupiony pewnymi usterkami, z dialogami problemu być nie powinno. Także liczę na dalsze info :)
Nie mam talentu :) Po prostu grałem ;) I na betatestera też się nie nadaję, w ciągu roku akademickiego czasu brakuje mi na wszystko, teraz tylko z racji wakacji postanowiłem dla czystej przyjemności przejść CT, bo jakoś nigdy wcześniej nie udało mi się go dokończyć (miałem ze trzy podejścia).

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: mziab » 30 lip 2009, o 15:54

Przyjąłem, że jest to błąd fonta 8x8 albo emu zwłaszcza, że coś takiego nie powinno umknąć podczas betatestów, więc nie zachowałem żadnego save sprzed tej sytuacji, ani nie robiłem screenów.
Szkoda, miałbym być ciekawą zagadkę do rozwiązania :) Cóż, Murphy się kłania. Podczas testów ani ja ani Rankin nic takiego nie widzieliśmy. Pamiętasz może moment gry chociaż?
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Awatar użytkownika
Endex
Posty: 32
Rejestracja: 31 sty 2009, o 13:08

Re: [SNES] Chrono Trigger

Postautor: Endex » 30 lip 2009, o 16:49

Mziab dzięki. Jakoś nie doczytałem tego z tym Snes9x.
Co do save'a, to nic straconego. Gra świetna, tłumaczenie świetne, aż chce się grać :) (tłumaczenie świetne, byłem mniej więcej w połowie gry jak save mi się zepsuł, nie zauważyłem błędów i bardzo mi się podoba)
Kiedyś znów coś przetłumaczę.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości