[NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Dizzy9
Posty: 34
Rejestracja: 10 cze 2008, o 12:20

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Dizzy9 » 19 cze 2008, o 14:45

Ehh...w czasie gdy ja edytowałem post to ty sobie przepiasłeś z edytora a ja się męczyłem w romie.Trudno.
Jak coś znajdziesz to daj znać.
Tu nie trzeba szukać....ale później wypiszę.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Berion » 19 cze 2008, o 17:07

Twoja lista i ta z edytora są identyczne - i to jest błędna lista - nie wszystkie lokacje się zgadzają.
~ Primum non nocere ~

Dizzy9
Posty: 34
Rejestracja: 10 cze 2008, o 12:20

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Dizzy9 » 19 cze 2008, o 20:49

A wiesz czemu?Bo to są Ekrany a nie "ekran itemu".Np.Ekran dla itemu Klucz do domku Dory to 01 .No ok,odrazu wyjdę naprzeciw twojemu pytaniu:"To po co są te ekrany?"Zakładam że tak byś spytał.Otóz...do przemieszczania się.Miałem taki adres(ale niestety go nie zapisałem)że po wyjściu z Domku Dizzy znajdował się na plaży.Czemu Codemaster nie dał jednakowych "znaczników"nie mam pojęcia.
nie wszystkie lokacje się zgadzają
Właśnie dlatego opracowuję listę dla itemów.Podam ją nie długo,ale nie wiem czy jutro nawet.
W każdym razie:
3F75D-Klucz windy Dylana
3F767-Klucz windy Denzila
3F77B-Klucz do domku Dozego
3F785-Klucz do domku Dory
3F78F-Klucz do domku Dylana
Inne podam razem z tablicą.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Berion » 19 cze 2008, o 21:29

Trochę item-ów dziś rozgryzłem. Miałem się tym nie zajmować, ale cholera, no kusiło mnie. :}
Poniżej link do bookmarków dla HexWorkshop-a (zaznaczałem po 10, czyli razem z atrybutami czy co to tam jest - trzeba to będzie rozpracować).
http://www.sendspace.com/file/lu3k73
A wiesz czemu?Bo to są Ekrany a nie "ekran itemu"
Przecież wiem - to logiczne...

Dziwi mnie dlaczego ta kolejność różni sie od tej z edytora. W każdym razie ID, które rozpracowałem:

00 - dizzy
01 - dylan
02 - daisy
03 - jadalnia
04 - dora
05 - dziadyga
06 - dozy
0A - las LV6
0E - las LV2
0F - las LV1
11 - wejście do kopalni
12 - morze LV1
13 - wodospad
14 - cmentarz LV1
16 - morze B2
19 - statek LV2
23 - zamek Zaksa LV2
2D - kopalnia B1
2E - kopalnia B2
2F - kopalnia B3
30 - zamek Troli LV2
31 - morze B3
~ Primum non nocere ~

Dizzy9
Posty: 34
Rejestracja: 10 cze 2008, o 12:20

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Dizzy9 » 19 cze 2008, o 22:09

Miałem się tym nie zajmować, ale cholera, no kusiło mnie. :}
Argh...zaczyna mnie to już denerwować...po co ja się męczyłem?Znów to samo.No cóż mam nadzieję że pokusisz się też o tablicę z gwiazdkami,bo mi się już nie chce(Bo po co jak ty znajdziesz to za kilka minut).
zaznaczałem po 10, czyli razem z atrybutami czy co to tam jest - trzeba to będzie rozpracować
No to powodzenia...

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Berion » 19 cze 2008, o 23:11

Aj no przepraszam, ale mnie dziś do tego ciągnęło jak pszczołę do miodu. Podzielę się za to kolejnym odkryciem. Na jednym ekranie (w sensie 256px) nie można użyć więcej jak czterech przedmiotów - każdy kolejny będzie niewidzialny i pojawi się dopiero kiedy, któryś z poprzednich zniknie. Drugie odkrycie to takie, że tablica z item-ami jest w całości ładowana do RAM już na samym starcie gry. Bardzo to komplikuje beta-testowanie bo z każdą zmianą położenia trzeba zaczynać od nowa (save state'y z oczywistych przyczyn też odpadają). Z gwiazdami pewnie będzie podobnie :/

Hmm... to może podzielmy się na zadania? Zająłbym się tymi przedmiotami (xy+atr), a Waćpan gwiazdami. Może być? No bo faktycznie będziemy się bez sensu dublować (przez moją dziecinną spontaniczność...).

---

Obrazek
~ Primum non nocere ~

Dizzy9
Posty: 34
Rejestracja: 10 cze 2008, o 12:20

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Dizzy9 » 20 cze 2008, o 19:26

OK,mam pierwszy adres,tablica z gwiazdkami jest taka sama jak z itemami.
37EB7-Pierwsza gwiazdka na lewo od domku Dizzy.
Później podam inne.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Berion » 20 cze 2008, o 23:08

Jeszcze nie wszystkie, ale większość ID lokacji:

00 - dizzy
01 - dylan
02 - daisy
03 - jadalnia
04 - dora
05 - dziadyga
06 - dozy
07 - denzil
08 - las LV8
09 - las LV7
0A - las LV6
0B - las LV5
0C - las LV4
0D - las LV3
0E - las LV2
0F - las LV1

Czyli na razie po staremu, że tak powiem. Teraz polecę po kolei po lokacjach:

11 - wejście do kopalni
2D - kopalnia B1
2E - kopalnia B2
2F - kopalnia B3

12 - morze LV1
15 - morze B1
16 - morze B2
31 - morze B3

18 - pole z fasolą
?? - chmury LV1
?? - chmury LV2
24 - zamek zaksa LV1 (prawdopodobnie)
23 - zamek zaksa LV2
22 - zamek zaksa LV3

?? - cmentarz LV1
14 - cmentarz B1

1E - miasto ul.zamkowa
1D - miasto ul. mostowa
1F - miasto ul. dokowa

przejść nie liczę na razie.

?? - statek LV1
19 - statek LV2
1D - statek B1
1C - statek B2

13 - wodospad


Mam nadzieję, że to Ci pomoże jeśli nie masz jeszcze wszystkich. Z gwiazdami będzie problem o tyle taki, że ciężko sprawdzić, która jest która i żmudnie trzeba sprawdzać. BTW: nie zaglądałem tam jeszcze: czy gwiazdy też są na 10 bajtów?
~ Primum non nocere ~

Dizzy9
Posty: 34
Rejestracja: 10 cze 2008, o 12:20

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Dizzy9 » 21 cze 2008, o 11:25

Nie,gwiazdki są po 4.
Myślę że nie ma sensu wypisywać gdzie są gwiazdki.Dam adres na początek tabeli gwiazdek:
3FE67.
Co do atrybutów:
1,2,-sa od grafiki przedmiotu i lepiej ich nie ruszać.
4-Zmienia opis itemu.Ale jest on zawsze dziwny.(chyba że damy taki sam z innego przedmiotu)
5-Zmiana tego często powoduje że po naciśnięciu Select to gra się zacina.
6-Sprawia że item nie ma zastosowania.Oczywiście może być tak że np.klucz Dizza ma 00 a klucz windy dylana ma 03.I jeżeli ustawimy kluczowi windy dylana 00 zamiast 03 to powinno się go używać do dzwi w domku dizzy(po wcześniejszym ustawieniu go w domku)Ale właśnie się tak nie dzieje.
Jeszcze coś ciekawego.Jeżeli 3,4,5 i 6 przepiszemu np.z klucza Denzila to będzie można go użyć tam gdzie on się znajduje.Ale to też chyba nie ma sensu zmieniać.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [NES] Green Dizzy, czyli hack TFAoD

Postautor: Berion » 22 cze 2008, o 20:25

No to do szczęścia brakuje mi/nam tylko IDXY dla miejsca startu gry (o ile to jest takie proste) i IDXY dla używania item-ów.
~ Primum non nocere ~


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Można i 11 gości