[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 7 lut 2018, o 17:14

Kolejna dobra wiadomość jest taka, że 90% narzędzi działa bez modyfikacji. Kompletnie na nowo muszę napisać narzędzia do pozycji tekstur w atlasie i fontów (głównie rzecz w plikach z kerningiem, bo są zupełnie inne i dość rozbudowane, eksport-import dds z/do phyre już napisałem, w sumie jedyna nowość to format A8, gdzie jest tylko kanał alpha bez kanałów koloru).

Jak dobrze pójdzie, to po19 lutego wezmę się za FF12 na poważnie. Póki co screen na zachętę.

Obrazek
Załączniki
ff12_font.jpg

Awatar użytkownika
Anon
Posty: 11
Rejestracja: 21 gru 2010, o 21:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Anon » 8 lut 2018, o 02:09

Świetna wiadomość, dzięki za update. Fajnie poczytać o postępie prac.

Mam pytanie, czy jeśli jestem przykładowo w połowie gry to będę mógł zaaplikować tłumaczenie bez psucia gry? Głównie chodzi mi o sejwy. Mam aktualnie 25 stanów gry, czy będę mógł do nich wrócić jeśli spolszczę grę, czy raczej zalecane będzie granie od nowa?

Pytanie trochę nie na temat. Masz może kontakt do _DTG_ znany też jako dtgDTGdtg? Gość jest autorem edytora sejwów do IZJS (klik). Wiem, że się udzielał w twoim temacie o IZJS ENG na forum psx-scene, być może byliście w kontakcie. Pytam, bo sam próbowałem się z nim skontaktować ale bez rezultatu.

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 8 lut 2018, o 10:53

Zapisy powinny działać bez problemu. Doświadczenie ze zangielszczeniem IZJS podpowiada mi jednak, że (w przypadku błędów i pośpiechu) można zepsuć pewne rzeczy (jak respawn skrzynek z czarami, co uniemożliwiło otrzymanie np. poisona, o ile dobrze pamiętam - wynik edycji plików w pałacu królewskim - musiałem wtedy oprócz poprawki na konwerter zrobić także patcher do sejwów). Warto będzie więc nie nadpisywać starych stanów gry po zaaplikowaniu spolszczenia.

Co do kontaktu z DTG. Nie mam na niego/nią żadnych nieoficjalnych namiarów. Jak większość ludzi, pewnie zajął się innymi sprawami. Jeśli ma podobne nawyki jak ja, to pewnie sprawdza stare śmiecie raz do roku, jak go na wspomnienia weźmie ;).

Awatar użytkownika
mefisto
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2016, o 07:47

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: mefisto » 9 mar 2018, o 12:57

Dzień dobry, nie chcę by mój post został odebrany jako natrętne wypytywanie, ale jestem po prostu ciekaw, czy prace nad FF XII ruszyły? ;)
Niech przemówią miecze.

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 10 mar 2018, o 11:44

Idzie dobrze i do przodu.

Tutaj filmik ze spolszczenia. Dodałem do niego na żywo swój nudny komentarz. Niestety, jest bardzo kiepskiej jakości: słaby sprzęt, zbyt cicho mówiłem, musiałem pogłośnić, to znacznie uwydatniło szumy, wyciszanie szumów nadało głosowi nieco dziwny, metaliczny dźwięk. Nie wspomnę już o tym, że mam nieco... dudniący (?) głos.

https://youtu.be/FY7ZazUgL-Q

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 15 mar 2018, o 08:57

*** UWAGA tekst zawiera spoilery a tag spoiler nie działa prawidłowo (wszystkie przyciski hide/show działają tylko na pierwszy tag!) ***


Pewna ciekawostka związana z wersją Zodiac Age. Bardzo wiele dialogów zostało nieco zmienionych. Mam na myśli dialogi MÓWIONE! Użyto jakichś alternatywnych nagrań. Różnice nie są wielkie. Czasami coś jest doprecyzowane, czasami użyte inne porównanie czy nieco zmieniony jest ogólny wydźwięk sceny. Do momentu, w którym jestem obecnie, było już kilkanaście takich zmian. Wczoraj zajmowałem się akurat dialogiem w Arkadyjskim Senacie o przejęciu władzy przez Vayne'a.

Zmieniono w nim kilka kwestii, ale większość to kosmetyka. Jedna była jednak dość spora. W wersji na PS2 dialog był mniej więcej taki (odtwarzam z pamięci, więc nie jest to dosłowny cytat)

Żmija w senacie?
Z przewodniczącym Gregorothem jako głową!

Przyznał się do winy i tym samym wydał na siebie wyrok.

Przy czym dość jasna jest sugestia, że mógł być torturowany, co, zresztą, byłoby zgodne z charakterem Vayne'a. (w końcu wszyscy wiemy, ze to on otruł swego ojca).

W wersji na PC natomiast jest:

Żmija pośród senatorów?
Z przewodniczącym Gregorothem jako głową?

Resztki przyzwoitości i honoru sprawiły, że sam przyznał się do winy
i wydał na siebie wyrok śmierci.

Co brzmi nieco dziwnie, śmiesznie wręcz w obliczu całej sytuacji (i wiedzy gracza).

W tej scenie zmieniona jest też kwestia, w której mowa o pzypisaniu władzy autokratycznej Vayne'owi (dodane "do czasu, aż..." i tutaj w słowo wchodzi Drace).

I tak oto Ród Solidorów przetrwał!

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 28 mar 2018, o 22:50

Główna część spolszczenia ukończona. Teraz zostały tylko drobiazgi... A dokładnie kilkaset drobiazgów ;) .

menderek
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2009, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: menderek » 29 mar 2018, o 09:14

Jestem pod wrażeniem!
Na YT wygląda to bardzo dobrze :) miałem zagrać na emu, ale spokojnie poczekam na wersję PC :)
Dzięki!

Awatar użytkownika
mefisto
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2016, o 07:47

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: mefisto » 4 kwie 2018, o 16:42

Widzę, że są już testy, bardzo szybko poszło. Z mojej strony Podziękowania.
Niech przemówią miecze.

Awatar użytkownika
Anon
Posty: 11
Rejestracja: 21 gru 2010, o 21:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Anon » 22 kwie 2018, o 17:00

Wielkie dzięki za tłumaczenie, na szybko wgrałem i sprawdziłem, wszystko jest OK. Dopiero w następnym tygodniu przysiądę do grania. Btw: gdym nie wszedł na link z twojej sygnatury, nie dowiedziałbym się, że spolszczenie jest już ukończone i dostępne. Przydałaby się jakaś informacja albo mała reklama :P.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość