[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 8 sty 2011, o 17:05

Nie da rady. Jeśli już, to na koniec lutego, a i to nie jest pewne.

Niby ruszyła ostatnia korekta i jest dość daleko, ale jest jeszcze kilka pierdół z którymi zmagam się od strony technicznej. Nie mogę znaleźć, gdzie zapisane jest położenie pewnych ikonek przypadłości, więc niektóre nazwy przypadłości w menu walki (to, co wyświetla się na MP i HP i miga) nachodzą nieco na ich ikonki. Niby pierdoła, ale wolałbym, żeby i to było zrobione jak należy. Wciąż poprawiam też bitmapy, żeby lepiej wyglądały.

Do tego dodać trzeba, że wydania nie będzie, dopóki nie skończę strony projektu i intra/cracktra ^^. Będzie zaopatrzone w mini cheat engine: zwiększanie ilości otrzymywanych punktów doświadczenia i punktów licencji, kasa, zniesienie limitu obrażeń (9999), dodanie trybu turbo (znanego z wersji IZJS) i trochę innych pierdół.

tomaszek
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2010, o 12:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: tomaszek » 9 sty 2011, o 15:50

Fajnie że nie wydajesz niekompletnej wersji tylko chcesz wszystko fajnie dograć i wtedy wydać :) ale moim zdaniem jakieś zwiększanie punktów doświadczenia czy tam licencji jest nie potrzebne :D to spolszczenie będzie płatne czy darmowe ? jeśli płatne to mniej więcej ile by to kosztowało ? będzie działało z wersją IZJS ?

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 2958
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Norek » 9 sty 2011, o 15:53

Wszystkie spolszczenia do jakich przykładają rękę ludzie związani z GPP są darmowe.
Wszystko można pobrać bez opłat ze strony głównej :)

Co do Twoich wątpliwości, to najlepiej jak ffgriever o tym napisze.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 9 sty 2011, o 17:31

Będzie darmowe.
Cheaty będą domyślnie wyłączone, oczywiście. Będzie można je włączyć (ewentualnie zdjęcie limitu i turbo ustawiłbym na włączone, ale to się jeszcze zobaczy).
Wersja IZJS też będzie, ale nie razem z podstawową. Dla IZJS trzeba będzie wprowadzić wiele zmian. Pewnie w miesiąc, góra dwa po wydaniu łatki na wersję PAL (da się też wrzucić na NTSC, ale nie wszystko będzie się zachowywało zgodnie z planem, więc nie będzie to "oficjalnie" wspierane - grać się jednak da, a błędy w NTSC są dość mało istotne) wyjdzie łatka na wersję IZJS.

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 28 sty 2011, o 15:40

Znalazłem wszystkie brakujące fonty i ogólnie wszystko, czego potrzebowałem. Od strony technicznej projekt jest więc już zamknięty (no, poza dwiema mało istotnymi sprawami, nad którymi muszę jeszcze nieco podumać). Tak więc, wbrew moim obawom, nigdzie nie zabraknie ogonków (tak, jeden z fontów jest identyczny z biosowym, ale nie pochodzi z niego. Jest dołączony w jednym z plików).

Nawiasem mówiąc, dziwi mnie to, że użyto oddzielnego fonta do zapisania jednego (tak, jednego) kilkuliterowego wyrazu. Prościej byłoby to chyba zrobić w formie obrazka (i efektywniej jeśli chodzi o pamięć). W sumie używane są dwa fonty główne i 11 pobocznych. W samych creditsach używane są cztery różne kroje (no trzy, bo jeden to wariacja, w której małe litery pisane są kapitalikami).

Jeśli ktoś byłby chętny na testy, bardzo proszę o kontakt. Oczywiście mam na myśli porządne testy, bo "przejść" grę to i ja mogę (ale nie bardzo mam czas znów siedzieć przy niej 150 czy 200 godzin... "normalne" przejście to ~50 godzin). Samych błędów w tekście powinno być bardzo mało (interpunkcji pewnie trochę znajdzie się do poprawy). Wydaje mi się, że w poprzednim przejściu załatwiłem już wszystkie freezy, niekończące się loopy i inne bugi uniemożliwiające kontynuację gry, ale zawsze będzie większa pewność, jeśli zrobi to jeszcze ktoś inny. Sama ponowna korekta zresztą też nie zaszkodzi.

Oczywiście jeśli ktoś chciałby mi pomóc w "suchej" korekcie, to również zapraszam (muszę jeszcze raz wszystko przelecieć i zwrócić większą uwagę na interpunkcję), ale taka forma jest znacznie nudniejsza i zdecydowana większość osób z pewnością długo by nie wytrzymała patrząc non stop w megabajty tekstu. Sprawdzając to w grze też można się przysłużyć, a i rozrywka przy okazji przednia ;). No i wiele błędów można wychwycić tylko w grze... Jak np. pomylone płci rozmówców - mam nadzieję, że to już załatwiłem, bo było tego od groma (w pewnym momencie użyłem niemieckiej wersji do kontroli nazw i imion, co pozwoliło łatwiej sprawdzić całą wersję... na szczęście ich język rozróżnia płci więc nie musiałem się głowić, czy traveller jest kobietą, czy facetem. potem w grze dokładnie przetestowałem całą resztę... no i okazało się, że Niemcy też mieli błędy w swoich plikach i np. sędziwego profesora ochrzcili Arkadyjką ;) ).

Jeśli nie znajdą się chętni (lub będą to niepoważne propozycje), zrobię to sam, ale pomoc w tej kwestii znacznie przyspieszy wydanie.

wii
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2011, o 21:49

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: wii » 28 sty 2011, o 23:20

Skrzynkę ma pan pewnie tak zapełnioną że moja wiadomość do marca niedojdzie...:DWięc spróbuje tędy.Mam nadzieje że nikt się nie obrazi.

"Witam!
Nie znamy się ,ale pilnie przyglądam się twojemu projektowi od samego początku(proszę nie sugerować się datą mojej rejestracji).Jestem zainteresowany jego testami.Przeszedłem dwunastkę 3 razy.Ze swojej strony mogę obiecać że praktyczne całe trzy dni do końca lutego spędzę przy niej wnikliwie ją sprawdzając ,że wszelkie zastrzeżenia będę zgłaszał na bieżąco,że nie "wypłynie".Myślę że z cheat'ami powinienem z nią w te 3 dni(praca) coś zdziałać.Czekam na jakiś kontakt.Pozdrawiam."

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 29 sty 2011, o 11:43

Nie, nie ma takiego natłoku zgłoszeń. Cóż, testowanie gry to zupełnie co innego jak granie w nią (zapytaj beriona, powie ci, że rzyga już testami). Mówiąc szczerze, spodziewałem się nawet mniejszego zainteresowania. Chciałem zrobić jeszcze wstępną korektę bestiariusza (zajmie to pewnie z tydzień, cała reszta ma już za sobą dwie pełne korekty - jak dialogi i scenki - lub chociaż wstępną - jak polowania i opisy przedmiotów) i dopiero później rozsyłać pliki do testów. Miałem nadzieję, że do tego czasu znajdą się ze dwie lub trzy osoby. Tymczasem wczoraj zgłosiły się do mnie cztery poważne osoby (a właściwie pięć). W takim razie podeślę jutro lub w poniedziałek testowego patcha wraz z instrukcjami, a bestiariusz dołączę jak przejdzie wstępną korektę (przy pisaniu robię dużo małych błędów, w zasadzie wyłącznie drobnych literówek związanych z szybkim stukaniem w klawisze).

W każdym razie wielkie dzięki wszystkim, którzy się zgłosili.

Edit:
Porozsyłałem patcha.

Awatar użytkownika
7zack7
Posty: 6
Rejestracja: 3 gru 2009, o 20:27

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: 7zack7 » 10 lut 2011, o 09:22

I jak idą testy ??

ffgriever
Posty: 476
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 12 lut 2011, o 16:03

Bardzo dobrze. Znalezionych zostało dość sporo błędów. Głównie interpunkcja i literówki (nic nadzwyczajnego), ale wkradł się i jeden ortograf (i jest mi z tego powodu wstyd jak cholera ;) ).

touchthesky
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2011, o 02:27

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: touchthesky » 17 lut 2011, o 02:30

Mam pytanie czy istnieje mozliwość wykonania wersji spolszczenia ktora bedzie działać z wersją z japonskim dubbingiem?


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości