[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Saitonashi
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2010, o 22:42

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Saitonashi » 5 lip 2011, o 10:22

To czemu jak tym programem zmienię obraz gry z NTSC na PAL to zamiast czarno-białego mam kolorowy obraz??

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 5 lip 2011, o 11:39

Tak jak pisał berion, one nie robią tego, czego od nich oczekujesz ;). Zmieniają tylko tryb wyświetlania obrazu... wraz ze wszelkimi konsekwencjami. Przy konwersji zawsze zostaniesz z zachwianym AR (w odwrotnym kierunku możesz mieć uciętą część obrazu w ogóle - rozdzielczości w grach NTSC nie skalują się idealnie do PAL i na odwrót. W obydwu przypadkach masz więc tylko możliwość przesadzenia z AR w jedną albo drugą stronę), niektóre gry mogą dziwne różności wyrzucać np. na filmikach czy cutscenkach. Niektóre nie pójdą w ogóle. Nie da się magicznie zmienić gry NTSC w PAL i na odwrót.

Naprawdę najsensowniejszym rozwiązaniem na stare kineskopowce jest kupić kabelek RGB. Jednorazowy koszt 15zł, później zero patchowania i ani jednego z wyżej wymienionych problemów. Do tego kolory i ostrość znacznie lepsza. Na LCD można użyć kabli component, ale podpięcie tej konsoli pod LCD to w ogóle kiepski pomysł (strasznie się to prezentuje, szczególnie na dużych TV).

Saitonashi
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2010, o 22:42

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Saitonashi » 5 lip 2011, o 21:38

Mam kabel RGB ale muszę przejściówką bo nie mam wejścia RGB niestety :(
A na LCD grałem wcześniej i lepiej mi się gra na kineskopowym.

tomaszek
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2010, o 12:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: tomaszek » 6 lip 2011, o 12:07

Nie wiem jaki masz kabel RGB ale mój ma końcówkę euro

Saitonashi
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2010, o 22:42

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Saitonashi » 6 lip 2011, o 16:53

Ja niestety mam chinche i muszę przejściówką euro.

To jaki kto ma kabelek może i jest interesujące, ale raczej średnio powiązane z projektem spolszczenia Final Fantasy XII. Jeżeli czujecie potrzebę kontynuowania tej rozmowy, to zachęcam do założenia nowego tematu w dziale Hyde Park lub do wymiany prywatnych wiadomości.
twig

mariannass
Posty: 8
Rejestracja: 4 lut 2011, o 22:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: mariannass » 7 lip 2011, o 18:13

Spolszczenie ukończone....to super, ale kiedy będzie udostępnione, oto jest pytanie, czy na wakacje będzie to możliwe czy raczej nie :-(

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 9 lip 2011, o 11:30

Spolszczenie w 100% gotowe. Wszystkie zmiany już przed tygodniem wprowadzone. W tygodniu mało czasu miałem, ale od wczoraj mocno przysiadłem, bo szykuję dla was pewną niespodziankę. Myślę, że się spodoba. Czeka mnie maraton koderski, ale postaram się z tym uporać jak najszybciej. Gdy tylko niespodzianka będzie gotowa, wrzucam pliki na serwer i puszczam spolszczenie w świat. To kwestia maksymalnie kilku dni (tak sądzę).

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Norek » 9 lip 2011, o 11:35

Wszyscy trzymamy kciuki i czekamy na dopięcie wszystkiego na ostatni guzik.
Nie mam wątpliwości, że to spolszczenie pozamiata :)
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

mariannass
Posty: 8
Rejestracja: 4 lut 2011, o 22:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: mariannass » 10 lip 2011, o 20:43

A tak przy okazji jakie oprogramowanie jest potrzebne do robienia spolszczeń do ps2 ?! i jakie umiejętności jeśli wolno zapytać, i gdzie te programy można znaleźć itd....

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Berion » 11 lip 2011, o 00:14

Następny...

Do analizy Hex Edytor (mój ulubiony Hex Workshop), do głębszej disassembler (IDA Pro, do staroci często są wbudowane w emulatory - nie moja działka, więc bez konkretów). Do tekstu edytor tekstowy, jeśli projekt jest duży to jakiś kombajn do porządkowania skryptu. Do grafiki edytor graficzny (używam fotoszopki, na nim się wychowałem). Do napisania narzędzi to zależnie od języka który znasz. Do loaderów etc. po stronie konsoli SDK scenowy (jak jest) albo oficjalny dedykowany danej konsoli (i tu wypadałoby znać ASM, C/CPP i sprzęt).
~ Primum non nocere ~


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości