[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
Ejsi
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, o 13:15

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Ejsi » 10 mar 2011, o 18:24

Ja również jestem zainteresowany tym projektem.Z chęcią pograłbym w gry z psx na ps2 z HDD.
Jeżeli chodzi o FF XII to mogę jedynie podziękować za czas, który poświęciliście na pracę przy tej grze.
Z niecierpliwością oczekuje premiery spolszczenia ;)
Pozdrawiam.
Jak poznać kiedy wariat żartuje xD?

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 11 mar 2011, o 08:29

Prace nad emulatorem wstrzymane. Kilka miesięcy temu przyszła moda na PS3. PS2 zdechło w kącie. Nikogo prawie nie obchodzą już jakiekolwiek aplikacje na tę konsolę. Szkoda. Chyba za późno się za to wziąłem i zbyt leniwie posuwałem naprzód (długie przerwy w pracach). Kilka osób chciało przejąć projekt ode mnie, ale nie potrafili odpowiedzieć nawet na najprostsze pytania o sprzęt PSX. Jak niby można pisać emulator, jeśli nie zna się platformy, którą ma emulować? A tutaj przecież nie jest to tylko kwestia zrobienia jakiegoś GUI. Emulator wciąż ma braki w samej emulacji...

tomaszek
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2010, o 12:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: tomaszek » 11 mar 2011, o 15:59

Dobrze to czytać że testy już bliżej końca :) na razie gram w okami ale to jest zbyt proste i bardziej przypomina naukę rysowania dla dzieci do lat 5 niż solidną grę :P nie mogę już się doczekać tego spolszczenia do FFXII, w sumie większość wielkich twórców spóźnia się z projektami (np. blizzard) więc liczę na to że ta praca będzie na wysokim poziomie (przynajmniej lepszym niż FFVII browara:) ) szkoda że ten cały pomysł z PS2PSX nie doczeka szczęśliwego końca, liczyłem że pogram w fajnala 7 po "polskiemu" na konsoli :P

Awatar użytkownika
garot
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: garot » 12 mar 2011, o 09:22

Też jestem bardzo zadowolony ze już wszystko zmierza ku końcowi.

Mam tylko takie dziwne pytanie, bo ty napisałeś ze spolszczenie będzie też działało w wersji International Job System, ale to jest w wersja tylko NTSC, czy jest jakaś możliwość zrobienia z tego wersji PAL? Ale tak żeby w jakimś pliku systemowym zmienić rozdzielczość czy coś takiego. Wiem że na Swap Magic da się wybrać opcję PAL ale obraz w tedy jest skurczony bo tylko pozbywa się pustych linii.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 12 mar 2011, o 12:31

Można, tylko po co? Wystarczy podłączyć się komponentem lub przez kabel RGB i problem znika (mamy wtedy tylko do czynienia z ilością linii i częstotliwością) — proporcje zostają zachowane w obydwu przypadkach. No chyba, że grasz na jakimś paskudnie starym TV, który nie obsługuje RGB po scarcie i można podłączyć konsolkę tylko poprzez kompozytowe RCA.

Z tym rozciąganiem jest problem, ponieważ piksel przy grach robionych pod ntsc i pal ma nieco inne AR. Powiększenie w danym kierunku można regulować, ale nie płynnie. Można więc uzyskać przy przechodzeniu z PAL na NTSC dwa przypadki:
1. Obraz spłaszczony w pionie, duże czarne paski,
2. Obraz rozciągnięty w pionie, zmniejszone paski lub nawet ucięty obraz.
Żeby działało to prawidłowo, oprócz zmiany skalowania samego bufora na ekran, trzeba by było zmienić sam AR przy renderowaniu. O ile dla scen 3D można to zrobić prosto, to przy 2D wszystko zacznie się najczęściej rozjeżdżać. Nie wspomnę już o połączeniach 3D i 2D. Do tego w optymalnych silnikach na PS2 jest kilka lub nawet kilkanaście różnych, wyspecjalizowanych rendererów, co sprawia, że dość ciężko poznajdować wszystko, co trzeba.

Tylko właśnie po co kombinować. Każdy telewizor nowszy niż 20 lat będzie działał z RGB po scarcie. W LCD masz komponent. Kabelki to koszt 10zł. Nie ma co oszczędzać, tym bardziej, że jakość o niebo lepsza.

Oczywiście jest jeszcze jedna możliwość. Tak zwany PAL60 (czyli rozdzielczości, skalowanie i częstotliwość z NTSC, ale kolor jak w PAL). Tylko to moim zdaniem jest bez sensu. Wymaga to, żeby telewizor obsługiwał 60Hz. Jak obsługuje 60Hz to na 90% obsługuje NTSC a na 100% ma chociaż jedno złącze RGB.

Różnica w jakości między sygnałem kompozytowym a RGB jest kolosalna. Podobnie cienko jest z S-Video (który też jest kompozytowym sygnałem, wszystkie kolory lecą jednym przewodem, ale chrominancja rozdzielona jest od luminancji. w RGB każdy kolor leci oddzielnym przewodem).

Awatar użytkownika
garot
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: garot » 12 mar 2011, o 13:08

Bardzo dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Ja posiadam TV kineskopowy ale nie taki aż stary, mi działa obraz NTSC tylko denerwuje mnie ta niższa rozdzielczość i te czarne paski dlatego gram tylko w gry z obrazem PAL i chciałem się zapytać jak to jest z tym obrazem na PS2. Szkoda że na konsoli nie da się tak prosto jak na pc gdzie np w pliku setings wpisuje się w odpowiedniej linijce rozdziałkę i gotowe :)

Nie mogę się doczekać twojego spolszczenia, pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 12 mar 2011, o 14:10

Taki mały offtop :P @ffgriever, to może warto by było zainteresować się trochę sceną PS3? ;)
by Szczuru

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 12 mar 2011, o 14:10

Małe pierdółki na swój użytek piszę, ale generalnie PS3 niezbyt mnie interesuje. Nie wspomnę już w ogóle o grach. Do tej pory na PS3 nie wyszło jeszcze nic, co warto by było kupić :/.

@garot
Większe paski na NTSC nie powinny się pojawiać (powinny one być mniejsze niż w większości gier PAL). Jeśli się pojawiają, to masz coś nie tak z telewizorem. Normalnie TV obsługujący NTSC (lub przy RGB czy komponencie) powinien skalować się tak jak było to zamierzone (tak jak widzi to amerykanin na swoim tv z użyciem konsoli ntsc i gry ntsc). Nie spotkałem się jeszcze z zachowaniem takim, jak opisujesz, a trochę różnych telewizorów przewinęło mi się przez ręce ;). Wygląda na to, że u ciebie zachowuje standardową ilość linii jak w PAL i konwertuje tylko obraz tak, że środkuje go na ekranie... Dziwaczne zachowanie. Normalnie powinien po prostu na tej samej wysokości wyświetlić po prostu mniejszą ilość linii i tyle.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 12 mar 2011, o 15:06

@ffgriever, kwestia gustu :) Ale np skoro porzuciłeś projekt emu PSx'a na PS2 to może warto by spróbować podobnego projektu dla PS3? Dotychczas wyszły 2 emu psx'a dl PS3 z czego jeden bardzo zabugowany, działający jedynie na 3.41 a drugi (Medafen) to pokaz slajdów :/
by Szczuru

Awatar użytkownika
garot
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: garot » 12 mar 2011, o 15:09

ffgriever miałem na myśli że mam czarne paski czyli ten "przeplot" NTSC tak że mam obraz na cały ekran tak jak powinien być. TV nie robi mi ciaśniej obrazu, na swap magic tylko tak jest jak dam opcję PAL ale to normalne.

Podłączam konsole kablem RGB jakby co.
Sorry za źle sprecyzowaną odpowiedź.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości