[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
wojpatr18
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 10:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: wojpatr18 » 11 lip 2013, o 11:01

Witam.
Mam pewien problem.
Posiadam wersję brytyjską, spatchowałem ją i wszystko przebiegło pomyślnie.
Następnie chciałem zainstalować grę poprzez USB Extreme i wrzucić na pen drive-a lecz przy końcu instalacji UsbExtreme wywala mi takie coś "Read error!"
Wie ktoś co z tym zrobić?
Uwielbiam serię FF i super było by pograć w XII po Polsku
Proszę o pomoc

-- 12 lip 2013, o 15:55 --

Dodam jeszcze, że przy próbie wypalania przez alcohol120% w połowie też wyskakuje "read error"

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 12 lip 2013, o 19:22

Sprawdź swój hdd, czy na jakim tam nośniku przechowujesz ten plik iso - najprawdopodobniej jest uszkodzony. Podaj też, ile zajmuje ci wynikowy plik i jaka jest jego suma md5.

wojpatr18
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 10:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: wojpatr18 » 13 lip 2013, o 16:26

Pobrałem dla testu inny obraz ISO lecz też dzieje się to samo po spatchowaniu
Gdy obrazu się nie spatchuje łatką polonizacyjną to gra normalnie przechodzi przez UsbExtreme

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 13 lip 2013, o 19:23

Podaj tę wielkość i sumę md5. To pomoże nam stwierdzić, czy w ogóle sam obraz spatchował się poprawnie ;).

wojpatr18
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 10:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: wojpatr18 » 14 lip 2013, o 21:24

Rozmiar pliku wynikowego: 3,75 GB (bajtów: 4 027 375 616)

Suma md5: 19CDAD6D8BB898A037840C1393B7EBEB

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 15 lip 2013, o 23:04

Zamiast USB Extreme użyj USBUtil ;)
by Szczuru

wojpatr18
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2013, o 10:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: wojpatr18 » 16 lip 2013, o 08:09

Już próbowałem :)
UsbUtil wywala ten sam błąd

Awatar użytkownika
secundus
Posty: 60
Rejestracja: 7 lut 2011, o 09:02

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: secundus » 16 lip 2013, o 22:59

Już próbowałem :)
UsbUtil wywala ten sam błąd
Odbierz wiadomość na priva, ta powinna cię usatysfakcjonować :)

Hand of God
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2013, o 12:24

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Hand of God » 29 sie 2013, o 12:51

Witam wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy post na tym forum i dotyczyć on będzie pewnego problemu związanego ze spolszczeniem. Final Fantasy XII jest pierwszą grą jaką próbuje uruchomić za pomocą programu do emulacji gier przeznaczonych na konsole PS2. Jak nietrudno się domyślić jestem zielony w tym temacie, jednak ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu udało mi się uruchomić grę. Używam emulatora PCSX2-0.9.8. Gra jest po angielsku i z tego co się orientuje w wersji PAL. Wszystko ładnie, pięknie, więc żeby było jeszcze lepiej instaluje spolszczenie. I niestety lepiej nie jest bo nie widać filmików, za to napisy i dźwięk są w porządku. Spodziewałem się tego gdyż czytałem plik readme dołączony do spolszczenia. Jest tam wytłumaczone jak postąpić w przypadku tego problemu, a mianowicie :

"Gra na nowszych wersjach emulatora pcsx2 jest możliwa, ale konieczna
będzie nieznaczna ingerencja w plugin gsdx. Konieczność ta nie ma nic
wspólnego ze spolszczeniem, ale z niedoskonałością emulatora. Aplikuje on
dla bardzo wielu gier specyficzne patche/hacki. Gry niestety rozpoznaje po
sumie CRC pliku wykonywalnego, a ta po patchowaniu ulega zmianie. Jeśli
nie zostanie wykonana wskazana operacja, nie będą się wyświetlały filmy
(czarny obraz), włącznie z intrem i prologiem (chociaż sama gra i napisy
na filmach nadal działają bez problemu).

Konieczne jest dopisanie zmienionej CRC do plugina. W tym celu otwieramy
w hexedytorze używany przez nas plik plugina gsdx (w moim przypadku
"gsdx-sse4-r4600.dll" w katalogu plugins). Wyszukujemy hexadecymalnie "52
02 da 78" (czyli 0x78da0252, CRC oryginalnego pliku FFXII UK) i zmieniamy
go na CRC spolszczonego pliku, który wyświetla się przy uruchamianiu gry
(załączamy konsolę poprzez "Misc->Show Console" i szukamy na początku
niebieskiego tekstu w stylu "ELF (cdrom0:\SLES_543.54;1) Game CRC =
0x0097AD51, EntryPoint = 0x010000e0". W tym konkretnym przypadku CRC to
"0x0097AD51", czyli w pliku podmieniamy na "51 ad 97 00" (w zależności
od użytej przy patchowaniu wersji, możecie otrzymać inne CRC, więc zawsze
sprawdźcie na konkretnym przypadku)."

Jak już wcześniej wspominałem jestem zielony jeśli chodzi o emulatory, więc to wszystko brzmi dla mnie jak czarna magia. Oczywiście próbowałem poradzić sobie z tym samodzielnie kierując się wyżej przedstawionymi wskazaniami jednak bez rezultatów. Granie po angielsku za bardzo mnie nie kręci, dlatego spolszczenie jest dla mnie wybawieniem, ale gra bez filmików na chwilę obecną mnie odrzuca. Więc zwracam się z prośbą do forumowiczów o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Awatar użytkownika
szczuru
Posty: 155
Rejestracja: 14 sie 2008, o 02:11
Grupa: † PSX-PL †
Kontakt:

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: szczuru » 29 sie 2013, o 18:44

Wg przykładu z readme podaj mi CRC pliku z Twojej kopii FFXII (jeśli jest inna już PAL-UK) - spatchuje dla Ciebie dll-a :)
by Szczuru


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości