[PS2] Final Fantasy XII

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 22 lis 2010, o 08:04

Tłumaczenie ukończone (heh, miałem tydzień urlopu... totalnego urlopu). Zostało trochę bitmap do zrobienia, małe zmiany, pomniejsze pierdoły. Jakaś kilkutygodniowa przerwa i wezmę się za ostatnią korektę. W międzyczasie wydumam coś może odnośnie pewnych problemów technicznych. No cóż, w kilku miejscach użyto jednego z fontów systemowych. Posiada on całkiem spory zestaw znaków, w tym polskie. problem w tym, że nie jest używany przez funkcje wbudowane, ale po prostu kopiowane są glify z romu do pamięci, potem używane jak każdy inny bitmapowy font. Problem w tym, że nie wiem jeszcze, gdzie gra przechowuje zestaw glifów, które ma skopiować z romu. W ogóle tylko zakładam, że jest to font sytemowy, bo wygląda identycznie i nie znalazłem go nigdzie w plikach, podczas gdy pozostałych kilka fontów znalazłem bez problemu. Najwyżej pierwsza wersja pójdzie z creditsami na końcu gry tłumaczonymi bez polskich znaków (wolałbym tego jednak uniknąć).

A takie pytanie nieco z innej beczki. Na liście płac mamy "Tłumaczenie: Alexander O. Smith". Myślicie, że skoro nie zostało z tego tłumaczenia w grze absolutnie nic, powinno być to zostawione, czy wywalić ten wpis? Ja osobiście wolałbym to zostawić. Opisałbym to po prostu jako "Tłumaczenie na język angielski" - w końcu gdyby go nie było, polskie też by nie powstało.

Gdzieś w lutym można by się spodziewać wydania, ale nie trzymajcie mnie za słowo. Trochę rzeczy jeszcze mi się nie podobało i nie jestem pewien, jak duże będą zmiany przy następnej korekcie. Do tego testy...

menderek
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2009, o 19:22

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: menderek » 22 lis 2010, o 16:53

Nie wiem czy dodajesz siebie w kredkach, ale ja zrobiłbym coś takiego
"Tłumaczenie: ffgriever" i pod spodem "na podstawie tłumaczenia/przekładu A. O. Smitha"

19kefir11
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2010, o 21:21

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: 19kefir11 » 24 lis 2010, o 21:22

Kiedy można się spodziewać możliwości pobrania spolszczenia?

9. punkt regulaminu to raz. Dwa, odpowiedź padła o post wyżej. Ostrzeżenie - MC

tomaszek
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2010, o 12:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: tomaszek » 16 gru 2010, o 13:03

Fajnie jak by udało Ci się to zrobić w tym lutym albo jeszcze wcześniej :) nie grałem jeszcze w XII i powstrzymam się pewnie do wydania tego spolszczenia :) Po ang pewnie niektóre sytuacje mogły by być dla mnie nie zrozumiałe, żarty itd.. Wydaje mi się że creditsy nie są aż takie ważne jeśli sama gra będzie ładnie zrobiona. Mam też nadzieję że instalacja tego spolszczenia nie będzie zbyt skomplikowana i zgrabny opis pozwoli mi łatwo się z tym uporać :P Wielkie dzięki za ten projekt i z niecierpliwością oczekując życzę powodzenia przy końcówce! oby wszystko ładnie i szybko poszło :P

Z edytuję bo przyszło mi do głowy jedno pytanie a po przeczytaniu części tego wątku nie znalazłem odpowiedzi, może to trochę oczywiste ale dla pewności wolę je zadać a mianowicie: czy to spolszczenie dotyczy gry na playstation2? chodzi mi o to czy będzie się dało jakoś "spatchować" grę i cieszyć się językiem polskim podczas grania na ps2 czy to propozycja tylko dla osób używających PCSX2 ?

grzybiarz
Posty: 132
Rejestracja: 13 cze 2008, o 10:50

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: grzybiarz » 16 gru 2010, o 20:24

Przecież zarówno na emulatorze jak i realnym PS2, możesz odpalać obrazy iso (nom, nie jest to legalne). Więc nie pozostaje nic innego jak spatchowanie obrazu i wypalenie tegoż do PS2. Oczywiście jeżeli posiadasz swój oryginalny egzemplarz "fajnala" :)

jesiotr
Posty: 22
Rejestracja: 30 kwie 2009, o 10:44

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: jesiotr » 17 gru 2010, o 08:52

@grzybiarz -> to nie jest takie oczywiste. Przykładem jest Okami. Wersję angielską pcsx2 emuluje bardzo dobrze, po nałożeniu polskiego patcha sypie się grafika, często gra crashuje się przy cractro. Godzinami kombinowałem przy pluginach i wyrzeźbiłem takie ustawienia, że od biedy da się grać. Od bardzo dużej biedy. Ekipa robiąc spolszczenie nie testowała gry na emulatorze - co zresztą zapowiedziała w bodaj faq, stąd takie graficzne artefakty (wiązało się to pewnie też z tym, że w trakcie translacji Okami na pl - wersja 0.9.6 pcsx2 średnio radziła sobie z tym tytułem, a 0.9.7 dopiero szykowała się do porodu). FF XII poddaje się emulacji bez zarzutu już od dawna, więc jest szansa, że łamać pady będziemy mogli i na pececie.

PS. Wiem, że nie ku temu tu miejsce, ale (licząc, że zajrzą) zapytuję szacowną ekipę polonizacyjną od Okami - czyż nie dałoby się dostosować patcha tak by działał na emulatorze. Bo grę w wer. eng - proszę mi wierzyć - emu 0.9.7 odpala pierwszorzędnie.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: ffgriever » 17 gru 2010, o 10:31

Sama łatka do okami nie jest problemem. To sposób, w jaki napisany jest pcsx2. Jeśli nie potrafią czegoś emulować odpowiednio dokładnie (lub odpowiednio dokładnie i szybko), to robią hacki dla konkretnych gier. Czasami masz je w postaci zwykłych patchy, czasami są głęboko zakamuflowane w samym kodzie emulatora. Więc skąd emu wie, że odpala konkretną grę i ma zastosować specjalne ustawienia? Ano dzięki wyliczeniu sumy kontrolnej egzeka. Problemy są tutaj dwa. Pierwsze uruchamia się cracktro, które jest całkowicie innym egzekiem, więc fixy dla okami PAL nie mają zastosowania (w dodatku jest skompilowany z użyciem bibliotek homebrew, na które pcsx2 często się wypina... do tego przy manipulacji vifem bezpośrednio, z pominięciem bibliotek, często zawiesza się przy pobieraniu do pamięci konsoli zawartości vramu, czyli robi zwykły freeze). Zresztą, nawet gdybyś odpalił bezpośrednio egzeka okami, też by go nie rozpoznał, ponieważ były wykonane malutkie zmiany (pierdoły, jak zawsze wybrany język polski bez względu na ustawienia konoli, itp.). Generalnie to nie problem łatki, tylko niekompatybilności samego emulatora i sposobu "zwiększania" kompatybilności (to nic nowego... wiecie, jakie dziwaczne hacki robi epsxe dla niektórych gier psx? no, ale dzieki temu jest najbardziej kompatybilny i jednocześnie najszybszy). Uwagi w tej sprawie powinieneś więc kierować to programistów pcsx2 (choć szczerze wątpię, żeby zrobili w tej sprawie cokolwiek - bo musieliby do każdego hacka dodawać takie fixy). Wszystko, co bez problemu działa na prawdziwej konsoli, jest prawidłowe. To emulator jest niedoskonały. Tyle. Nie mam zamiaru ślęczeć godzinami i sprawdzać, co powoduje, że pcsx2 z taką czy inną grą jest niekompatybilny i jak można to naprawić.

Co do FF12. Ten póki co działa tak samo, jak oryginalny. Głownie dlatego, że nie wprowadzałem jeszcze żadnych zmian w pliku wykonywalnym (i nie dodawałem intra). Czy będzie działał tak po zmianach i dodaniu intra? Nie wiem, ale wydaje mi się, że powinien (przynajmniej po zmianach w egzeku od ZJS nie miałem problemów). Oczywiście wersja US jest emulowana znacznie lepiej, ale i z PAL nie ma większych problemów. Bardzo rzadko korzystam z emulatora, to jednak nie to samo. Używam raczej wyłącznie w przypadkach, gdy testuję małe pierdółki (jak przesunięcie jakiegoś menu, tekstu, itp.). Tak jest szybciej niż wrzucać przez 30 minut obraz po sieci na dysk twardy PS2, czy nawet odpalić ten obraz po SMB używając OPL.

W każdym razie i tym razem nie mam zamiaru zagłębiać się zbytnio w funkcjonowanie spolszczenia na emulatorach. Jeśli będzie działać - świetnie. Jeśli nie - trudno, trzeba będzie poczekać aż autorzy poprawią kod emulatora (i/lub wtyczek). Jest jaki jest. Nastawiony na szybką i w miarę bezproblemową emulację gier komercyjnych. Wiele fixów robionych jest pod konkretne wersje bibliotek sony... Wierność/dokładność jest wciąż gdzieś daleko (ale dzięki temu od dawna można bez problemu pograć w większość gier na dość przeciętnym dwurdzeniowym procesorze i przeciętnej karcie graficznej).

Sumując: Kowal zawinił, Cygana powiesili.

Saitonashi
Posty: 21
Rejestracja: 19 lis 2010, o 22:42

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Saitonashi » 17 gru 2010, o 20:19

Jednym słowem mówiąc: Gra najlepiej będzie działać na konsoli a nie na emu (zawsze powtarzam że na konsoli się lepiej gra niż na emulatorze). Tak więc jeśli będą problemy z odpaleniem na emu to macie ludzie problem. Chcecie pograć? Kupcie sobie PS2 takie moje zdanie.

tomaszek
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 2010, o 12:54

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: tomaszek » 17 gru 2010, o 20:44

właśnie o taką odpowiedz mi chodziło :D liczę na to że "premiera" spolszczenia ładnie zgra się z końcem sesji :P

Hiru
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2010, o 11:08

Re: [PS2] Final Fantasy XII

Postautor: Hiru » 7 sty 2011, o 22:29

I jak tam prace? Bedzie do 2 lutego? (moje urodzinki :)
Już niemoge sie doczekać.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości