Strona 22 z 46
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 20:24
autor: ffgriever
Mam tylko nadzieję, że z włoską będzie działać prawidłowo. Teoretycznie powinno, ale z nią nie sprawdzałem (ciężko byłoby przejść całą grę we wszystkich pięciu językach - przypuszczenie, że powinno działać powstało wskutek analizy egzeków oraz krótkich testów z niemiecką wersją gry). Z niemiecką działa na 100%. Tworzone było pod brytyjską.
W każdym razie *polecam* korzystać z wersji brytyjskiej. Warto jednak sprawdzić, czy na włoskiej nie pojawią się jakieś babole.
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 20:39
autor: wii
Gratuluje ffgiever zwieńczenia tego projektu.Zabieram się do gry wiedząc że jest już prawdziwym majstersztykiem i pokazem twojej niemałej pracowitości i talentu.Pozdrawiam!
PS.Co teraz planujesz po zasłużonych wakacjach?
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 20:40
autor: Cierpa
No, no... ffgriever! Dopiąłeś swego, brachu! Sprawiłeś, że te wakacje będą jeszcze bardziej fajniejsze. Aż mi ślinka cieknie, aby przetestować.
Gratuluję!
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 20:54
autor: Berion
Jak się podoba loader? :)
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 22:22
autor: Saitonashi
No dziękuje wam za to wspaniałe spolszczenie, teraz już nawet zła pogoda za oknem nie popsuje mi nastroju.
PS: A Loader się podoba Good Job.
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 23:01
autor: touchthesky
Tu moje pytanie bo lekko sie pogubilem przez informacje na stronie spolszczenia zeby grac na wersji Final Fantasy XII International Zodiac Job System musza ja zangielsczyc i dopiero spolszczyc czy tej bedzie pozniej dla niej specialna łatka?
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 16 lip 2011, o 23:07
autor: ffgriever
Będzie później specjalna łatka. W tej chwili nałożenie na IZJS skończy się zawieszeniem przy wejściu do menu i wieloma innymi nieprzyjemnymi sytuacjami.
Spolszczenie dla IZJS powinno być gotowe za kilka tygodni, ale najpierw krótka przerwa od projektów.
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 17 lip 2011, o 10:49
autor: kornolio
Spolszczenie z wersją NTSC działa, co prawda na razie testowałem tylko na emulatorze, ale żadnych błędów nie zauważyłem. Dam jeszcze znać jak będzie się sprawować na konsoli.
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 17 lip 2011, o 11:23
autor: garot
Nareszcie jest!! bardzo dziękuję! Właśnie wypalam płytkę i jak trochę pogram chętnie napiszę nieco więcej :)
Oczywiście jakby nie daj boże znalazł się jakiś błąd to dam znać wraz ze zdjęciem :)
Lecz wiem że będą to długie wspaniałe godziny spędzone przed TV.
Szata graficzna strony też mi się podoba :)
Re: [PS2] Final Fantasy XII
: 17 lip 2011, o 11:41
autor: ffgriever
Na wersji NTSC rozjeżdżać będzie się prolog/intro (napisy przesunięte o jeden wpis). Do tego na wersji NTSC nie działają cheaty w loaderze (wyświetli się "nieobsługiwana wersja gry"). Nie portowałem cheatów na wersję, na której jest sporo (niedużych, ale jednak) problemów. Na wersji NTSC będzie też nieco zbyt ściśnięta czcionka z menu (jakieś 15% węższa niż na PAL, mimo iż użyty jest dokładnie ten sam plik czcionki). Jest to związane z tym, że w pal rozdziałka jest 448x512 a w NTSC 512x448, a fonta z menu nie skaluje tak jak całej reszty. Co ciekawe, z fontem z dialogów nie ma takiego problemu, ponieważ gra prawidłowo skaluje go do rozdzielczości.
BTW. Do pobrania jest wersja 1.1 łatki. Samo spolszczenie się nie zmieniło, ale poprawiłem działanie kodu "Nowa Gra+". Na tym wcześniejszym nie dałoby się ukończyć gry, ponieważ nie zostały zresetowane wszystkie zmienne dotyczące zdarzeń i zadań (np. pierwsza zacinka byłaby już na Równinie Giza przy tworzeniu Świetlistego Kryształu, ponieważ aktywny byłby tylko jeden kryształ i nijak nie dałoby się ukończyć tego zadania).
Nowa wersja kodu nie dość, że niweluje te błędy, to jeszcze pozwala zacząć grę naprawdę od nowa, od pierwszej scenki po prologu i tutorialu, czyli od polowania na szczury.
Jeśli ktoś jednak nie korzysta z tego cheatu, nie ma potrzeby ponownego pobierania łatki.