Korekt już nie będzie (będą jeszcze betatesty - 2), najwyżej będę korygował, po korektach. Polecam lekturę viewtopic.php?f=7&t=1310 . A szczerze mówiąc "Fafafafa fa fafafafa", możliwe iż (:) pojadę po bandzie. Be Vigilant!
-- 21 lip 2012, o 22:17 --
Pora na... aktualizację? Ponieważ po bandzie pojechał ktoś inny (o tym w kolejnym "dopisku" aktualizacyjnym), zmieniły się plany dotyczące wydania tego spolszczenia (o ile kiedykolwiek takie były).
Ale po kolei, zacznijmy od statusu projektu - projekt jest aktywny, choć kusi mnie kolejne zawieszenie, choćby z racji tego, że udałem się na gościnne występy do projektu Day of the Tentacle (korekta).
Reszta w... kolejnym "dopisku" aktualizacyjnym, zatem - Be Vigilant! :)
-- 22 lip 2012, o 10:23 --
Sam nie wiem, jak to zgrabnie ująć - może tak - ponieważ od dwóch miesięcy nie mogę się skontaktować z twigiem - ani przez PW, ani przez forumowy Krzykacz - w ostatnim PW sprzed dwóch tygodni, zadałem mu pytania o to, czy jest zainteresowany dalszymi pracami przy projekcie, a jeżeli nie jest, to czy przekaże mi efekty swojej pracy nad grafikami (które prezentował wcześniej w tym temacie), poprosiłem również o odpowiedź do 20 lipca, i zaznaczyłem, że jeśli tego nie zrobi, uznam że z projektu się wycofał i tych grafik mi nie przekaże. Ponieważ odpowiedzi nie otrzymałem, wnioski nasuwają się same - rola twiga ogranicza się zatem do (w świetle późniejszych zdarzeń) przeszkadzania w projekcie.
Podsumowując - mamy obecnie 9 zrobionych grafik - no i brak grafika na pokładzie :) . Dalsze losy projektu zależą w dużej mierze od moich rozmów z Johnnym i Norkiem, którzy wstępnie zaoferowali pomoc przy edycji tychże grafik. Ja jednak największy kłopot będę miał z tym, komu co przydzielić - w ogóle mnie to dość "przytłacza" obecnie. Bądźcie czujni :)
[PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(GK2)
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Trudna sprawa. Mogę tak to ująć :). Powodzenia
-- 28 sie 2012, o 21:37 --
Czy można się spytać, jaka jest teraz sytuacja ze spolszczeniem?
-- 28 sie 2012, o 21:37 --
Czy można się spytać, jaka jest teraz sytuacja ze spolszczeniem?
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
-----------------------------------------2-09-2012-----------------------------------------
Oto i obiecana aktualizacja. Projekt jest nadal aktywny, pozyskałem współpracowników, którzy obecnie zajmują się edycją grafik do Gabriela 2. A są to: mikolajeczek i YaReX. Postęp trudno ocenić, obecnie mamy zrobionych około 50, z około 700 grafik - około, ponieważ niektóre, wcześniej przewidziane do edycji - jednak jej nie wymagają. Ja obecnie kończę (mam przynajmniej nadzieję zrobić to dziś, bądź jutro) wklepywać teksty do ostatnich grafik, teksty w sensie do umieszczenia na tych grafikach. Gdy skończę zrobię konwersję gotowych już grafik, i sam wezmę się za edycję. Zatem Be Vigilant! :)
----------------------------------------28-10-2012-----------------------------------------
Postanowiłem zaktualizować temat, głównie dlatego, że ubiegły tydzień okazał się niezwykle owocny dla naszego projektu. Do spółki z YaReXem wykonaliśmy ponad dwieście (sic!) grafik do Gabriela! :D Większość z nich to moja sprawka, ale muszę przyznać - że w przeważającej części były to łatwe zadania, polegające na nałożeniu warstwy tekstowej na inną, przeźroczystą. Choć i tak gra sprawiała kłopoty - problem rozwiązałem dopiero podglądając hiszpański pakiet lokalizacyjny, i podmieniając "zagnieżdżoną" w oryginalnych plikach paletę barw. Dobrze, teraz może o tym, co jeszcze do zrobienia zostało - niestety sporo. Sama zagadka "Klingmann", zawiera prawie trzysta grafik:
O.K. - to ile jeszcze tego zostało? Zakładając, że mikolajeczek wykona wszystkie grafiki, które przerzucił do swojego folderu (44, cześć już zrobił), i ich nie licząc - pozostało około 520 plikó w. Tak, nie wydaje Wam się - początkowe szacunki okazały się za niskie, gdyż w trakcie prac ukazało się moim oczom jeszcze ładnych kilkadziesiąt (jak nie kilkaset) grafik. Z czego to wynika? Ano z tego, że pewne pliki zawierają po kilka/kilkadziesiąt pętli, a w każdej pętli od kilku, do kilkudziesięciu obrazków. Przykładowo - Klingmann - to jest jeden plik.
Prace trwają, bądźcie czujni :)
----------------------------------------02-12-2012-----------------------------------------
Nadszedł grudzień, dobiega końca rok 2012, pora więc na garść informacji z frontu walki z Bestią. Śmiało mogę stwierdzić, że edycja grafik jest na ukończeniu. Z jednym zastrzeżeniem - najpewniej odpadnie "Klingmann" - z powodu opisywanych już problemów technicznych z tą zagadką, które przekładają się na dylematy tłumaczeniowe. Okazało się również, że problemy opisywane powyżej dają się we znaki także przy innych grafikach - jednak tam wystarczy "ściaśnić" tekst, lub nieco zmienić tłumaczenie (owszem, bywa to karkołomne, jednak da się zrobić bez jakiegoś znaczącego uszczerbku dla jakości tłumaczenia). Mam zamiar opisać moje dylematy w osobnym temacie, a także zrobić ankietę - chciałbym poznać zdanie innych tłumaczy i osób zainteresowanych tym spolszczeniem.
Oto i obiecana aktualizacja. Projekt jest nadal aktywny, pozyskałem współpracowników, którzy obecnie zajmują się edycją grafik do Gabriela 2. A są to: mikolajeczek i YaReX. Postęp trudno ocenić, obecnie mamy zrobionych około 50, z około 700 grafik - około, ponieważ niektóre, wcześniej przewidziane do edycji - jednak jej nie wymagają. Ja obecnie kończę (mam przynajmniej nadzieję zrobić to dziś, bądź jutro) wklepywać teksty do ostatnich grafik, teksty w sensie do umieszczenia na tych grafikach. Gdy skończę zrobię konwersję gotowych już grafik, i sam wezmę się za edycję. Zatem Be Vigilant! :)
----------------------------------------28-10-2012-----------------------------------------
Postanowiłem zaktualizować temat, głównie dlatego, że ubiegły tydzień okazał się niezwykle owocny dla naszego projektu. Do spółki z YaReXem wykonaliśmy ponad dwieście (sic!) grafik do Gabriela! :D Większość z nich to moja sprawka, ale muszę przyznać - że w przeważającej części były to łatwe zadania, polegające na nałożeniu warstwy tekstowej na inną, przeźroczystą. Choć i tak gra sprawiała kłopoty - problem rozwiązałem dopiero podglądając hiszpański pakiet lokalizacyjny, i podmieniając "zagnieżdżoną" w oryginalnych plikach paletę barw. Dobrze, teraz może o tym, co jeszcze do zrobienia zostało - niestety sporo. Sama zagadka "Klingmann", zawiera prawie trzysta grafik:
! | Tu UWAGA! |
Spoiler!
Prace trwają, bądźcie czujni :)
----------------------------------------02-12-2012-----------------------------------------
Nadszedł grudzień, dobiega końca rok 2012, pora więc na garść informacji z frontu walki z Bestią. Śmiało mogę stwierdzić, że edycja grafik jest na ukończeniu. Z jednym zastrzeżeniem - najpewniej odpadnie "Klingmann" - z powodu opisywanych już problemów technicznych z tą zagadką, które przekładają się na dylematy tłumaczeniowe. Okazało się również, że problemy opisywane powyżej dają się we znaki także przy innych grafikach - jednak tam wystarczy "ściaśnić" tekst, lub nieco zmienić tłumaczenie (owszem, bywa to karkołomne, jednak da się zrobić bez jakiegoś znaczącego uszczerbku dla jakości tłumaczenia). Mam zamiar opisać moje dylematy w osobnym temacie, a także zrobić ankietę - chciałbym poznać zdanie innych tłumaczy i osób zainteresowanych tym spolszczeniem.
N.E.M.O.
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Cóż, świetna wiadomość ;). Pozostaje mi powiedzieć powodzenia i czekać na spolszczenie.
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Co prawda z poślizgiem, ale za to kilka dobrych wiadomości wyczytacie w tej aktualizacji.
I. Rzecz najważniejsza - zakończyliśmy edycję i konwersję grafik do formatu gry. Biorąc pod uwagę to, że wszystkie zostały już przetestowane pod kątem prawidłowego wyświetlania się w grze, i na bieżąco poprawialiśmy wszelkie niedoróbki - jest dobrze.
II. Na przełomie listopada i grudnia ruszyły ostatnie testy gry - mogliśmy sobie na to pozwolić, gdyż grafiki z ostatnich rozdziałów pozostawiliśmy sobie do obróbki na sam koniec.
Testują - Agnus, YaReX, mendosa.
Agnus - jest obecnie w drugim rozdziale gry. Testuje baaardzo wolno (poświęca około 30-40 minut tygodniowo), ale niezwykle rzetelnie.
YaReX - doszedł do trzeciego rozdziału gry.
mendosa - nie licząc mini-testów wszystkich grafik - rzetelnie przetestowałem grę od rozdziału trzeciego do szóstego, czyli do samego zakończenia. Planuję jeszcze zrobić test dwóch pierwszych rozdziałów.
Na moją prośbę w testy ponownie włączył się Rael - tym razem po to, aby "na szybkiego" sprawdzić coś w pierwszym rozdziale gry w wersji GOG, której ja nie posiadam.
III. Opracowujemy metody wrzucania spolszczenia do różnych wersji gry. YaReX już rozgryzł wersję GOG, ja pracuję nad wersjami na sześciu płytach - zarówno dla Windows jak dla DOS, a także dla wersji instalowanej przy pomocy narzędzi opracowanych przez Collectora z Sierra Help Pages.
IV. Be Vigilant! :D
I. Rzecz najważniejsza - zakończyliśmy edycję i konwersję grafik do formatu gry. Biorąc pod uwagę to, że wszystkie zostały już przetestowane pod kątem prawidłowego wyświetlania się w grze, i na bieżąco poprawialiśmy wszelkie niedoróbki - jest dobrze.
II. Na przełomie listopada i grudnia ruszyły ostatnie testy gry - mogliśmy sobie na to pozwolić, gdyż grafiki z ostatnich rozdziałów pozostawiliśmy sobie do obróbki na sam koniec.
Testują - Agnus, YaReX, mendosa.
Agnus - jest obecnie w drugim rozdziale gry. Testuje baaardzo wolno (poświęca około 30-40 minut tygodniowo), ale niezwykle rzetelnie.
YaReX - doszedł do trzeciego rozdziału gry.
mendosa - nie licząc mini-testów wszystkich grafik - rzetelnie przetestowałem grę od rozdziału trzeciego do szóstego, czyli do samego zakończenia. Planuję jeszcze zrobić test dwóch pierwszych rozdziałów.
Na moją prośbę w testy ponownie włączył się Rael - tym razem po to, aby "na szybkiego" sprawdzić coś w pierwszym rozdziale gry w wersji GOG, której ja nie posiadam.
III. Opracowujemy metody wrzucania spolszczenia do różnych wersji gry. YaReX już rozgryzł wersję GOG, ja pracuję nad wersjami na sześciu płytach - zarówno dla Windows jak dla DOS, a także dla wersji instalowanej przy pomocy narzędzi opracowanych przez Collectora z Sierra Help Pages.
IV. Be Vigilant! :D
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Świetna wiadomość! Tak się składa, że posiadam wersję niemiecką gry na sześć płytach oraz wersję z Play.
EDIT: Zauważyłem, że spolszczenie zostało zakończone, z czego się bardzo cieszę. Tylko co z wersją z Play? Da się wgrać spolszczenie?
EDIT: Zauważyłem, że spolszczenie zostało zakończone, z czego się bardzo cieszę. Tylko co z wersją z Play? Da się wgrać spolszczenie?
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Da się. Najpierw zainstaluj grę. :D
N.E.M.O.
- destroytheardor
- Hardy destruktor
- Posty: 118
- Rejestracja: 6 mar 2011, o 03:30
- Kontakt:
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
No, mendosa,najszczersze gratulacje z okazji ukończenia Gabrysia!^^
Czekamy na więcej. :)
Czekamy na więcej. :)
Contrary to popular belief, I mind walking through thorn bushes. I go there because you aren't.
Silent Hill po polsku na Facebooku
Silent Hill po polsku na Facebooku
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Ja chciałem pogratulować ukończenia projektu. Mam nadzieje że już w planach masz kolejne (które może ukończysz trochę szybciej niż ten).
Re: [PC] Tajemnica Gabriela Knighta: Bestia w ludzkim ciele(
Destroytheardor, Evildoom - dzięki :)
satan - mam nadzieję, że moja lakoniczna porada się przydała. Jak się przeczyta instrukcję, wszystko staje się jasne - z tą różnicą, że aby zainstalować wersję z Play w wersji dla DOSBox (zalecanej), trzeba (prawdopodobnie) foldery z zawartością poszczególnych płyt, albo wypalić na poszczególne płyty, albo wykonać obrazy tych płyt na podstawie folderów i je zamontować. Przynajmniej ja tak musiałem kombinować, zapewne dlatego, że nośnik DVD jest uszkodzony.
satan - mam nadzieję, że moja lakoniczna porada się przydała. Jak się przeczyta instrukcję, wszystko staje się jasne - z tą różnicą, że aby zainstalować wersję z Play w wersji dla DOSBox (zalecanej), trzeba (prawdopodobnie) foldery z zawartością poszczególnych płyt, albo wypalić na poszczególne płyty, albo wykonać obrazy tych płyt na podstawie folderów i je zamontować. Przynajmniej ja tak musiałem kombinować, zapewne dlatego, że nośnik DVD jest uszkodzony.
N.E.M.O.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość