[NDS] Dementium 2 PL

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
Cierpa
Posty: 81
Rejestracja: 20 lip 2009, o 15:26

[NDS] Dementium 2 PL

Postautor: Cierpa » 24 maja 2010, o 18:36

Obrazek

Prepare for phase two…
Wiecie, w życiu człowieka zdarzają się dziwne poranki. Chyba wszyscy się ze mną zgodzą w kwestii powolnego, leniwego wstawania z wyra. Dlatego dzień jak co dzień, wolny od stresującej uczelni (to była Sobota, bodajże 8 Maja) chłodny poranek, otworzyłem swoje ślepka i wystawiwszy prawe ramię za krawędź łóżka, wcisnąłem przycisk, który odpalił mojego laptopa. Ja natomiast odwróciłem się na lewy boczek i próbowałem zasnąć. Niestety po kilku minutach usłyszałem podwójny dźwięk, który wydaje Gadu-Gadu kiedy ktoś przysyła wiadomość. Oczywiście zignorowałem ten fakt i nadal starałem się usnąć. Do dziś nie wiem czy to był lag czy przysnąłem ale po chwili znowu usłyszałem kolejne dźwięki GG... Nie wytrzymałem i gwałtownie odwróciwszy się w stronę laptopa krzyknąłem - ciotka-klotka*! Otworzyłem jedną wiadomość, drugą, trzecią i tak jeszcze kilka... wszystkie z jedną prośbą: "Cierpa D2 jest już w sieci! Prosimy o wersje PL! <uśmiechnięty ryjek>". Od tamtego momentu wiedziałem, że czas najwyższy zabrać się za drugie, skończone spolszczenie!

Mamma mia! - czyli co nowego?
Na początku całego porannego cyrku... zdobyłem kopie gry i nie patrząc na swój wygląd (zaspany, potargane włosy, w samych bokserkach... i jeszcze innych niespodzianek), uruchomiłem Dementium 2 na mojej konsoli. Pograłem paręnaście minut, lecz ponieważ wtedy nie było fixa odpowiedzialnego za zapis gry, zabrałem się za rozbieranie romu na czynniki pierwsze. To co jest wszystkim znane, czyli Overlays, bannery, Y i inne śmusze można było śmiało wywalić na śmietnik, gdyż nic w sobie nie zawierały - godnego przetłumaczenia. Reszta to tekstury, pliki kodujące, eventy... nadal nic! Nagle moim ślepkom ukazało się 5 dziwnych plików... en, fr, de, it, sp. Mamy cię! Pliki z tekstami i grafikami gry... podane jak na tacy... ale czy na pewno? No muszę przyznać, że twórcy postarali się w końcu o konwersje. Brawo... Szkoda tylko, że to taki gówniany format - choć muszę się przyznać, że z początku pliki sprawiały mi problemy. Na rozwiązanie problemu wpadłem zupełnie przez przypadek, a głębsze rozważanie pozwoliło mi napisać badziewny program do wyciągania plików tekstowych i grafik z głównego pliku. Potem już z górki -odkurzenie starego, pierwszego edytora tekstu, który posłużył mi się podczas tłumaczenia Dementium The Ward (mojej roboty, ma się rozumieć), hexedytor, czcionki i do roboty!

120% normy? Aha... tak jasne...
Parę słów odnośnie spolszczenia: Wszystkie teksty wyświetlane w grze zostały przetłumaczone na język polski! Na dodatek zostały sprawdzone przez kozaka, czyli Norka (wiśta wio!). Polska Wersja gry posiada czcionkę zawierająca nasze kochane ogonki oraz zostały przerobione grafiki - w tym ostrzeżenie odnośnie brutalności gry oraz logo (w sumie niewiele ich było). Na koniec pozostało tylko przetestowanie tłumaczenia w warunkach ekstremalnych, czyli w mojej konsoli i w mojej toalecie. SUKCES MUROWANY! No, rzecz jasna mogą się przytrafiać drobne błędy, ale to już zostawiam ludziom, którzy zagrają w polską wersje gry. A więc podsumujmy:

Postęp:
- 100% przetłumaczonych tekstów
- 100% menusów
- 90% grafik
- 99% korekty
- 90% testy

Obrazki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Instalacja:

1) Zdobywamy rom gry Dementium II TYLKO i WYŁĄCZNIE wersji (iND)!
Dokładnie: "4884 - Dementium II (U)(iND)(PROPER)"

2) Pobieramy z działu DOWNLOAD paczkę "d2pl.rar" i wypakowujemy zawartość do folderu gdzie został umieszczony rom gry.

3) Uruchamiamy program "xdeltaUI.exe" ***

*** Użytkownicy Windows Vista muszą otworzyć program za pomocą prawego przycisku myszki, uwzględniając "Uruchom jak administrator"

4) Klikamy na zakładkę "Apply Patch"

5) W okienku "Patch" wybieramy plik "patch_1.0.xdelta"
W okienku "Source File" wybieramy czysty rom gry: 4884 - Dementium II (U)(iND)(PROPER).nds
W okienku "Output File" wskazujemy miejsce gdzie ma się ukazać nowy, spolszczony rom gry.
Należy jednak pamiętać o końcówce .nds przy nazywaniu romu gry.

6) Klikamy przycisk "Patch"

7) Czekamy aż naszym oczom ukazuje się nowy rom gry i komunikat potwierdzający poprawność operacji.

Download:
Tłumaczenie v1.0 (24.05.2010 r) – Link

Podziękowania:
Serdecznie dziękuję za okazaną pomoc (w tym ogromny udział przy grafikach gry) + rady ze strony twiga, oraz Norkowi, który pomimo swojego prywatnego czasu, przeanalizował przetłumaczone teksty gry i dokonał korekty. BÓG ZAPŁAĆ!

Awatar użytkownika
PiotrW
Posty: 52
Rejestracja: 27 lis 2008, o 23:18
Kontakt:

Re: [NDS] Dementium 2 PL

Postautor: PiotrW » 24 maja 2010, o 22:52

Na pewno w wolnej chwili przetestuję spolszczenie :) Patrząc na skład ludzi pracujących/pomagających przy spolszczeniu jest ono z pewnością z tzw "górnej półki" i aż wstyd byłoby nie zagrać :)

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [NDS] Dementium 2 PL

Postautor: Norek » 25 maja 2010, o 07:48

Za pozwoleniem Cierpy łatka wylądowała na naszym serwerze^^ Stąd nie powinna zginąć.
Co do samego spolszczenia - sprawdzenie jak prezentuje się w akcji jeszcze przede mną, odpaliłem na chwilę angielską wersję.
Ogólnie świetna robota, Cierpa.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [NDS] Dementium 2 PL

Postautor: Manuel Czaszka » 25 maja 2010, o 08:21

Gratuluję ukończenia i czekam na trójkę, zarówno od twórców samej gry jak i od Cierpy^^
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: [NDS] Dementium 2 PL

Postautor: maximo » 25 maja 2010, o 11:34

Dobre sobie, widać że projekt robiony w szybkim tempie (underground)? Nie dawno była premiera i tu taki szybki postęp w 100%! W czasopiśmie Psx Extreme Dementium II dostał 7+ za słabą SI i broń pozbawioną impentu. Jeśli miałbym się tutaj do czegoś dowalić, to jedynie w pierwszym rozdziale nie pasuje mi scenka: Dotknij Ikonę Kucnięcia na Ekranie Dotykowym, aby kucnąć. Może; Dotknij Ikonę Kucnięcia na Ekranie Dot. aby się schylić? Jeżeli to żle pojmuję to możecie mnie "ukrzyżować" :)) Projekt naprawdę wspaniały! Widać profesjonalizm i wielkie Brawa dla Cierpy po raz kolejny! Welcom back again! - Kojarzy mi się dosłownie z Bioshock II ^^.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości