[NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Galactic
Posty: 6
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 19:57

[NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: Galactic » 9 wrz 2010, o 11:07

Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Wstęp
Podjąłem się tłumaczenia gry Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time. Z początku chciałem przetłumaczyć wszystko samemu, jednak prace szły bardzo mozolnie i szybko zrozumiałem, że będę potrzebował kilku osób do pomocy.

Kwestie związane z hackowaniem romu mam już za sobą - rozwikłałem chyba wszystkie problemy (czcionki, napis "press start", pointery w tekstach). Do każdego z tych aspektów pisałem sobie proste programiki w delphi/c, które mi pozwalały na wprowadzanie zmian (hex editor też sobie napisałem, no ba).

Projekt uważam za zakończony. Publikuję patch w wesji 1.00.

Stan tłumaczenia
Menu - 100%
Quiz osobowości - 100%
Nazwy lokacji - 100%
Sklepy - 100%
Komunikaty rozgrywki (w jaskiniach) - 100%
Główna fabuła - 100%
Teksty poboczne (drogowskazy, przechodnie) - 100%.
Opisy przedmiotów - 100%
Opisy ataków - 100%

Kilka screenshotów
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Patch
Patch dokonujący spolszczenia gry:
klik


pozdrawiam,
Kamil/Galactic

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: Manuel Czaszka » 9 wrz 2010, o 11:41

Bardzo mi miło powitać Cię na forum. Projekt zapowiada się bardzo ciekawie.
Nasunęły mi się dwa pytania:

Grafiki takie jak "explorers of time" lub "mystery dungeon" pozostaną bez zmian?
Czy istnieje możliwość zrzucenia tekstu do .txt? Jeśli tak to z chęcią podejmę się korekty (BTW na jednym ze screenów widać "wziąŹć").

Pozdrawiam
Jeśli miałbym zatytułować tę taśmę, to byłoby to "Ostatnia szansa na ewakuację planety Ziemia, nim zostanie przetworzona"

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: Norek » 9 wrz 2010, o 11:45

Wszyscy wypatrzyli :D

Miałem okazję sprawdzić w akcji początek tego spolszczenia (teraz męczy je mój brat) i zapowiada się naprawdę nieźle.
Oczywiście korekta się przyda, przy tak dużym projekcie to nieuniknione.

Trzymam kciuki za powodzenie projektu!
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

Galactic
Posty: 6
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 19:57

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: Galactic » 28 paź 2010, o 13:45

Ludzie zaczynają mnie się wypytywać jak wygląda sprawa z projektem, tak więc piszę.
Mogę zatem z dumą ogłosić, że najważniejszą część prac mam już za sobą - tłumaczenie fabuły. Mimo wszystko do oficjalnego wydania jeszcze daleko. Zostało dużo drobiazgów do poprawienia, no i ogólna korekta. Denerwują mnie też opisy ataków i przedmiotów, których jeszcze żaden tłumacz nie ruszał (jest ich około 1500). Projekt BĘDZIE ukończony - zbyt wiele włożyłem w to wysiłku, żeby wyrzucić go do kosza :]

Pozdrawiam,
galactic

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: bemberg » 28 paź 2010, o 16:49

Denerwują mnie też opisy ataków i przedmiotów, których jeszcze żaden tłumacz nie ruszał (jest ich około 1500).
Przecież dark_archon w swoim Pokemon Platinum przetłumaczył to wszystko...
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Galactic
Posty: 6
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 19:57

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: Galactic » 28 paź 2010, o 17:13

Inna mechanika gry, inne opisy. Jedynie nazwy atakow pozostaly takie same. W Pokemon Mystery Dungeon gracz porusza sie po jaskiniach - wrogowie moga cie atakowac ze wszystkich stron.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: bemberg » 28 paź 2010, o 19:16

Ale nazwy zostały przetłumaczone. Nazwy i opisy przedmiotów także :)
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

mateush1973
Posty: 7
Rejestracja: 4 gru 2010, o 14:05

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: mateush1973 » 4 gru 2010, o 18:19

Hej Galactic, a mógłbyś wrzucić jeszcze raz ten programik, który używasz? Bo chciałem sobie ściągnąć i popróbować ale nie jest już dostępny do ściągnięcia.

Galactic
Posty: 6
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 19:57

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: Galactic » 4 gru 2010, o 20:28

Program o który prosisz nie jest uniwersalnym narzędziem do tłumaczenia gier na konsolę nintendo ds, a jedynie programem, który pozwala wpakować teksty z powrotem do romu pokemon mystery dungeon.
Co więcej ma on wbudowany edytor z licznikiem długości linijki. Znacznie ułatwia to testowanie.

Gdzieś miałem instrukcję obsługi tego programu w pliku pdf, ale mi się straciła... To dość proste... Po uruchomieniu jest lista plików, które trzeba przetłumaczyć - klikasz na niego prawym przyciskiem myszy, edytuj i pokazuje się okno edycji. W oknie edycji dokonujesz zmian, zapisujesz, nanosisz zmiany do romu (file - apply changes to rom) i zrobione.

Aby to potem przetestować w praktyce uruchamiasz program dslazy, pakujesz rom (przycisk najbardziej po prawej) i wskazujesz miejsce do zapisania nowej wersji romu gry.
Możesz się pobawić w zmienianie czegoś np. pliku plików z theme (w spisie plików naciśnij ctrl+F i wpisz "/t" bez cudzysłowów). Zmodyfikuj, zapisz zmiany, apply, przebuduj roma i tada :)

Pobawić to się nim możesz, ale tylko na tym jednym konkretnym romie. Za to zmieniając kody źródłowe odpowiedzialne z zapisywanie i danych w romie można go dostosowywać do innych gier. Plik EditFrm.pas procedura ApplyChanges albo jakoś tak.

proszę: http://www.speedyshare.com/files/25528887/tds-0.05.zip

pozdrawiam,
Galactic

mateush1973
Posty: 7
Rejestracja: 4 gru 2010, o 14:05

Re: [NDS] Pokemon Mystery Dungeon Explorers Of Time

Postautor: mateush1973 » 5 gru 2010, o 10:40

Dzięki za program. Nawet fajny tylko szkoda że tylko do tej jednej gry jest, a na tym zmienianiu kodów źródłowych to się niestety nie znam. I tak dzięki

Pozdrawiam


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: RustDragon i 5 gości