[NDS] Time Hollow

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Awatar użytkownika
mziab
Posty: 410
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: mziab » 6 gru 2012, o 17:46

Dla świętego spokoju możesz się też upewnić czy łatka została prawidłowo nałożona. Poprawnie spolszczony amerykański rom ma następującą sumę md5: 40704494e02a017fc52839361068ef76. Sumę swojego romu możesz sprawdzić na przykład za pomocą HashCalca.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

ppawlo4
Posty: 14
Rejestracja: 7 paź 2009, o 07:51

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: ppawlo4 » 6 gru 2012, o 17:52

Sprawdziłem i ta suma md5 jest identyczna. Dziwne że gra po polsku nie działa. Na przykład gra pokemon platinum spolszczone działa idealnie.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 410
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: mziab » 6 gru 2012, o 18:09

Podejrzewam, że twój soft nakłada odpowiednie poprawki na podstawie sumy kontrolnej, a nie Game ID, jak w innych flashcartach. Jakakolwiek zmiana w romie spowoduje więc błędne działanie.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

ppawlo4
Posty: 14
Rejestracja: 7 paź 2009, o 07:51

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: ppawlo4 » 6 gru 2012, o 18:40

Więc czemu inne gry spolszczone działają ? Jeśli sprawdza sumę kontrolną to wtedy chyba tez by nie wygrywało kodów to tej spolszczonej wersji,a kody wygrywa.

Niemożna jakoś tej sumy kontrolnej zmienić na oryginalny ?

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 410
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: mziab » 6 gru 2012, o 18:53

Dlatego było to tylko przypuszczenie. Żeby sprawdzić czy rzeczywiście chodzi o sumę kontrolną, mógłbyś spróbować odpalić angielski rom ze zmienionym jednym bajtem na samym końcu pliku. Jeśli problem wystąpi, będzie to potwierdzenie mojego przypuszczenia. Tak czy inaczej jest to kwestia zabezpieczenia w grze i sposobu obchodzenia go przez soft twojego flashcarta. W zależności od tego jak to jest rozwiązane, niektóre tłumaczone gry mogą działać bez problemu (np. starsze tytuły, w których nie wprowadzano żadnych zabezpieczeń). Nie wiem jak to jest w przypadku r4i-sdhc, ale np. soft DSTT pozwalał na dodawanie własnych obejść dla problematycznych gier. Inną alternatywą byłoby obejście zabezpieczenia we własnym zakresie.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

ppawlo4
Posty: 14
Rejestracja: 7 paź 2009, o 07:51

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: ppawlo4 » 6 gru 2012, o 19:03

A jak mogę zmienić ten bajt na samym końcu pliku ? To wtedy sprawdzę czy działa.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 410
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: mziab » 6 gru 2012, o 19:05

Można to zrobić choćby za pomocą tego edytora. Otwórz nim rom, przewiń do końca, zmień któryś bajt i zapisz zmiany.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

ppawlo4
Posty: 14
Rejestracja: 7 paź 2009, o 07:51

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: ppawlo4 » 6 gru 2012, o 19:38

Zmieniłem ten bajt w angielskiej wersji i działa normalnie. Dla pewności sprawdziłem po zmianie sumę md5 i jest inna niż oryginalna. Czyli moim zdaniem mój flashcard powinien działaś z polska wersja.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 410
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: mziab » 6 gru 2012, o 20:03

Trudno mi w takim razie powiedzieć na czym dokładnie polega problem. Jeśli twój soft ma wbudowaną bazę cheatów, możesz sprawdzić czy pojawiają się dla obu wersji? Jeśli tak, teoretycznie polski rom jest rozpoznawany.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

ppawlo4
Posty: 14
Rejestracja: 7 paź 2009, o 07:51

Re: [NDS] Time Hollow

Postautor: ppawlo4 » 6 gru 2012, o 20:14

Ma wbudowaną bazę cheatów i pojawiają się dla obu wersji.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości