Strona 3 z 5

Re: [NDS] Time Hollow

: 3 sie 2011, o 09:06
autor: Norek
Takie właśnie są zasady odmieniania w języku polskim.
Polecam poczytać Asteriksa :)

Re: [NDS] Time Hollow

: 3 sie 2011, o 09:09
autor: Manuel Czaszka
@vigo, mziab tak odmienia to imię, ponieważ zna (i stosuje) zasady języka polskiego. Polecam Ci również je poznać.

Wysłano z X10i z użyciem Tapatalk

Re: [NDS] Time Hollow

: 3 sie 2011, o 11:17
autor: mziab
W przypadkach zależnych końcowe x zostaje zamienione na ks (np. Linux -> Linuksa, Linuksowi, Linuksem, Linuksie). Owszem, niedawna uchwała Rady Języka Polskiego dopuszcza też odmianę z x, ale nie ma nic niepoprawnego w tej zastosowanej przeze mnie. Jeśli już, to właśnie ona jest uważana przez purystów językowych za bardziej poprawną.

Re: [NDS] Time Hollow

: 3 sie 2011, o 13:31
autor: vigo
Dzięki za wyjaśnienia. Przyznam, że nie wiedziałem, że "x" przy odmianie zastępujemy "ks".

Re: [NDS] Time Hollow

: 9 sie 2011, o 20:50
autor: paladyn155
Mam problem ze spolszczeniem. Gram na konsoli i nie mogę zapisać stanu gry. To znaczy wyskakuje mi informacja, że coś się zapisuje, ale mimo tego konsola nie wykrywa save'a.

Re: [NDS] Time Hollow

: 9 sie 2011, o 21:17
autor: mziab
Używasz pewnie w miarę nowego Wooda. Podczas testów odkryliśmy, że z jakiegoś powodu w jego nowszych wersjach nie działa zapis w Time Hollow, także w angielskiej wersji. Nie jest to więc kwestia spolszczenia. Doświadczalnie doszliśmy do tego, że pomaga downgrade Wooda do wersji 1.22 czy jakoś tak i to sugeruję jako środek zaradczy. Tłumaczenie jest zrobione w taki sposób, że game id jest ten sam jak w oryginale. Krótko mówiąc, jeśli oryginał działa dobrze, dobrze będzie działać także spolszczenie.

Re: [NDS] Time Hollow

: 9 sie 2011, o 21:36
autor: paladyn155
Ok, dzięki za radę. Wypróbuję ten sposób i jutro dam znać, czy wszystko jest w porządku. Jak na razie samo spolszczenie jest naprawdę dobre, nie wyszukałem żadnych literówek i mimo że ukończyłem dopiero prolog, z pewnością ukończę grę właśnie po polsku.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 17:04
autor: ppawlo4
Mam problem z tą grą. Gram na konsoli 3ds z r4i-sdhc z najnowszym softem. Otóż jest taki problem ze gra się zawiesza w rożnych momentach. Na przykład w pierwszym rozdziale kiedy idzie się do domu Vin'a po zdjęcie, momentach wypadku na skrzyżowaniu i w sklepie aeon.
Musze w tych momentach grac na angielskiej wersji. Mam nadzieje że ta się coś z tym zrobić.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 17:22
autor: mziab
Tłumaczenie było testowane na dwóch różnych DS-owych flashcartach (DSTT i Wood R4) i poza przejściowymi problemami z zapisem w sofcie Wood (obecnymi także w angielskiej wersji) żadnych usterek nie uświadczyłem. Obstawiałbym, że twój soft nie rozpoznaje odpowiednio spolszczonego romu i nie nakłada odpowiednich poprawek. Ponieważ zachowałem ten sam Game ID, co w angielskiej wersji, nie powinno to stanowić problemu. Obawiam się, że z mojej strony nie jestem w stanie nic na to poradzić.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 17:31
autor: ppawlo4
Kurde. Czyli muszę grac po angielsku. Myślałem że można to naprawić. Dzięki za odpowiedz.