Strona 4 z 5

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 17:46
autor: mziab
Dla świętego spokoju możesz się też upewnić czy łatka została prawidłowo nałożona. Poprawnie spolszczony amerykański rom ma następującą sumę md5: 40704494e02a017fc52839361068ef76. Sumę swojego romu możesz sprawdzić na przykład za pomocą HashCalca.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 17:52
autor: ppawlo4
Sprawdziłem i ta suma md5 jest identyczna. Dziwne że gra po polsku nie działa. Na przykład gra pokemon platinum spolszczone działa idealnie.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 18:09
autor: mziab
Podejrzewam, że twój soft nakłada odpowiednie poprawki na podstawie sumy kontrolnej, a nie Game ID, jak w innych flashcartach. Jakakolwiek zmiana w romie spowoduje więc błędne działanie.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 18:40
autor: ppawlo4
Więc czemu inne gry spolszczone działają ? Jeśli sprawdza sumę kontrolną to wtedy chyba tez by nie wygrywało kodów to tej spolszczonej wersji,a kody wygrywa.

Niemożna jakoś tej sumy kontrolnej zmienić na oryginalny ?

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 18:53
autor: mziab
Dlatego było to tylko przypuszczenie. Żeby sprawdzić czy rzeczywiście chodzi o sumę kontrolną, mógłbyś spróbować odpalić angielski rom ze zmienionym jednym bajtem na samym końcu pliku. Jeśli problem wystąpi, będzie to potwierdzenie mojego przypuszczenia. Tak czy inaczej jest to kwestia zabezpieczenia w grze i sposobu obchodzenia go przez soft twojego flashcarta. W zależności od tego jak to jest rozwiązane, niektóre tłumaczone gry mogą działać bez problemu (np. starsze tytuły, w których nie wprowadzano żadnych zabezpieczeń). Nie wiem jak to jest w przypadku r4i-sdhc, ale np. soft DSTT pozwalał na dodawanie własnych obejść dla problematycznych gier. Inną alternatywą byłoby obejście zabezpieczenia we własnym zakresie.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 19:03
autor: ppawlo4
A jak mogę zmienić ten bajt na samym końcu pliku ? To wtedy sprawdzę czy działa.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 19:05
autor: mziab
Można to zrobić choćby za pomocą tego edytora. Otwórz nim rom, przewiń do końca, zmień któryś bajt i zapisz zmiany.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 19:38
autor: ppawlo4
Zmieniłem ten bajt w angielskiej wersji i działa normalnie. Dla pewności sprawdziłem po zmianie sumę md5 i jest inna niż oryginalna. Czyli moim zdaniem mój flashcard powinien działaś z polska wersja.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 20:03
autor: mziab
Trudno mi w takim razie powiedzieć na czym dokładnie polega problem. Jeśli twój soft ma wbudowaną bazę cheatów, możesz sprawdzić czy pojawiają się dla obu wersji? Jeśli tak, teoretycznie polski rom jest rozpoznawany.

Re: [NDS] Time Hollow

: 6 gru 2012, o 20:14
autor: ppawlo4
Ma wbudowaną bazę cheatów i pojawiają się dla obu wersji.