[PSX] Xenogears

Tu możesz się pochwalić swoimi dokonaniami.
Thespair
Posty: 1
Rejestracja: 26 wrz 2011, o 06:38

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: Thespair » 26 wrz 2011, o 07:02

Witam, mój problem dotyczy Xenogears na PSP. Jest to problem dość oryginalny :) Już tłumaczę- rzecz dzieje się na drugiej płycie, po wygraniu walki z Hammerem i otrzymaniu PremiumCard. Kiedy próbuję założyć premium card, gra zawiesza się na amen (działa jedynie przycisk Home, mogę zresetować grę i tyle). Czytałem że to bardzo ważne akcesorium, także gra bez niego trochę mija się z celem.
Pierwszą płytę przechodziłem na ustawionym POPS "Original from the flash"
Drugą płytę musiałem zmienić na 3.71, miałem zwiechę w czasie monologu Elly, zaraz po przejściu domu Taury.

Awatar użytkownika
Endex
Posty: 32
Rejestracja: 31 sty 2009, o 13:08

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: Endex » 17 lis 2011, o 22:18

Czytałem że to bardzo ważne akcesorium, także gra bez niego trochę mija się z celem.

Nic z tych rzeczy. Bez tego też da się grać, i przejść tą grę. Ten przedmiot pozwala tylko na zdobycie lepszych itemków po wygranej walce.


Teraz coś na temat spolszczenia i problemów jakie uświadczyłem.
Grę przeszedłem całą. Chciałem grać w nią na konsoli, ale nieco mi strajkowała, więc grałem z użyciem emulatora.
Emulator pSX Emulator 1.13 zwany także jako PSXfin.

Pierwsza płyta szła dość gładko, do momentu, ataku na Aveh (chyba, nie jestem do końca pewny, bo nie grałem w to dziennie i po kilka godzin).
Są tam wstawki animowane, które po prostu mi się wcinały i koniec. Load Game i od początku do animacji która znów się zawieszała. Quick Save jakoś dawał nadzieję, bo jak się zawiesiło, robiłem Quick Load do momentu aż animacja ruszyła dalej niż wcześniej.
Ten problem miałem później wiele razy, wiec sobie pomyślałem, że załączę sejwa z memorki na wersji angielskiej i zobaczę czy animacje pójdą bez kłopotu. Poszły. Pomyślałem, sobie, że może włączę wersję angielską nadpiszę sejwa z wersji polskiej i włączę wersje polską i się zobaczy czy filmy ruszą bez kłopotu. Tak też się podziało. Filmuki już do końca pierwszej płyty nie powodowały kłopotów.

Z drugą płytą miałem większe problemy. Mnogość wstawek animowanych, save z wersji angielskiej już nie pomagał na filmy z wersji polskiej, ale kit już z tym, quick save pozwolił jakoś te filmy obejrzeć. Od razu powiem, że sam koniec gry bez zarzutu. Zero problemów.
Co ale było problemem na płycie drugiej?
Często wieszał się ekwipunek. Czasem po zmianie ekwipunku i po wyjściu z menu postaci, robił się czerwony obraz i nic nie można było zrobić. Jestem pewny co do jednego. Pierścień Herkulesa (tak to było przetłumaczone) Nie dało się go u mnie założyć na polskiej wersji. Gra się wieszała jak chciałem go wymienić. Potrzebowałem wersji angielskiej, żeby móc go założyć i ściągnąć.

Wiem, że gra nie przeszła korekty i nie miała betatestów. Tak tylko od siebie dodaje co się działo z grą.
Kiedyś znów coś przetłumaczę.

browar
Posty: 18
Rejestracja: 20 kwie 2009, o 21:15

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: browar » 22 lis 2011, o 09:35

Problemy z ekwipunkiem naprawiłem już parę dni temu, a stosowna łatka leży na mojej stronie domowej na midgar.psemu, chociaż dla ciebie to już nic nie zmieni. Mimo wszystko przepraszam wszystkich, którym ten błąd napsuł krwi. Gra działa już również od dość dawna na konsolach. Zapomniałem, że niektóre pliki (pewnie miałeś problem z mapą świata) muszą mieć rozmiar będący wielokrotnością czwórki.

Ale o problemie z FMV słyszę po raz pierwszy. Do poprawności działania filmów przywiązałem bardzo dużo uwagi, bo nie są one zapisane na nośniku w taki sam sposób jak pozostałe pliki. Być może miałeś źle zrobione iso zaciągnięte z sieci, a pamiętam, że daaaaawno temu grając w xeno na szaraku zdarzały mi się kłopoty z filmami (chociaż akurat w tym przypadku były to artefakty w postaci zielonej szachownicy w początkowych sekundach filmu). Patchowanie ppf nie jest idealne, bo nie podmieniam całego pliku, a jedynie jego fragmenty. Jakiekolwiek przesunięcia w strukturze iso po prostu rozpierniczą taki na przykład film. Dlatego też robiąc patch do wersji PAL ENG nie zadziała ono z żadną inną wersją gry, choćby różniły się tylko jednym większym lub mniejszym pliczkiem.

Uff mam nadzieję, że nie popisałem za dużo bzdur :P
I przyrzekam, że kolejna gra, którą przetłumaczę przejdzie korektę przez jeszcze kogoś poza mną. Samemu nie sposób niestety wszystkiego wyłapać :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 2958
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: Norek » 22 lis 2011, o 09:37

I przyrzekam, że kolejna gra, którą przetłumaczę przejdzie korektę przez jeszcze kogoś poza mną.
Trzymamy za słowo :)

Czy wszystkie zgłoszone do tej pory błędy zostały wyeliminowane?
Moglibyśmy przywrócić łatkę i do naszej Pobieralni.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

browar
Posty: 18
Rejestracja: 20 kwie 2009, o 21:15

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: browar » 22 lis 2011, o 09:43

Tak. Naprawiłem każdy jeden wredny błąd, który mi zgłoszono. Niestety nie otrzymałem ani jednego "raportu" w sprawie CD2. Mam cichą, naiwną nadzieję, że to dlatego, że nie ma na niej rażących błędów :P

Awatar użytkownika
Endex
Posty: 32
Rejestracja: 31 sty 2009, o 13:08

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: Endex » 22 lis 2011, o 23:18

browar - wiesz to z animacjami może też być problemem emulatora.
Jak pisałem nie grałem na ePSXe, tylko na PSXfin. To jest najmłodszy (chyba) emulator. Po prostu go lubię, za brak pluginów, które tylko są dla mnie komplikacją.

Co do wersji.
Nie miałem wersji z sieci :)
Przyznam się, że gry nie posiadam, ale szczęście było takie, że kolega ma oryginała, za którego sporo wybulił na amazonie. Wtedy nie wiedziałem, dlaczego chce on tyle wydać (na polskie około 150zł to było) na tak starą grę, skoro gry na PS3 nawet taniej kupi.
Ja pożyczyłem, zrobiłem obrazy, i patcha nałożyłem.
Obraz zrobić potrafię, więc mi się zdaje, że emulator sobie nie radzi z ta grą może.

Nowe wieści :)
Jednak wychodzi na to, że mój problem mieli inni, nawet w wersji angielskiej. Czyli to co już się działo na 2 płycie, że już nawet angielska wersja nie pomagała.
Wina emulatora. Ma problemy z animacjami w tej grze.
http://psxemulator.proboards.com/index. ... hread=1809
Niektórzy trafiają na ten problem, inni nie. Pecha miałem, ale przynajmniej zarzut z filmikami znikł :)
Tak w ogóle, to fajnie, że filmiki też były tak zrobione. Jap dubbing jest zdecydowanie fajniejszy :)
Kiedyś znów coś przetłumaczę.

logic007
Posty: 13
Rejestracja: 15 lut 2012, o 20:07

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: logic007 » 18 lut 2012, o 13:51

Szacun za spolszczenie, dawno temu zaliczyłem cała ta gre, jest hardcorowa, długa, i ma cos zajebistego, zakrecona fabuła, szacunek za tłumaczenie tych tekstów! (Trzy zagadki pod koniec gry, tydzien przy tym siedziałem)

Co do filmików na konsoli tez sie mi przycinały plytka i konsola były w dobrym stanie, moze jest jakas felerna wersja;/

Awatar użytkownika
Abaddon
Posty: 11
Rejestracja: 8 cze 2008, o 10:59
Grupa: PSX-PL Team

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: Abaddon » 16 gru 2016, o 18:44

Cześć.
Przechodzę właśnie Xenogears na konsoli (5h gry) i wyłapałem już sporo literówek i błędów stylistycznych. Mam porobione foty z każdego błędnego dialogu. Czy jest jakikolwiek sens abym kontynuował zbieranie "bugów" z tego tłumaczenia? Nie mam żadnego kontaktu z autorem. Zastanawiam się czy ktoś mógłby zrobić poprawki... ?

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 2958
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: Norek » 17 gru 2016, o 13:45

Oprócz samego autora raczej nikt inny się tym nie zajmie.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

chyzzio
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2018, o 09:19

Re: [PSX] Xenogears

Postautor: chyzzio » 28 gru 2018, o 09:21

Witam,
Czy ktoś ma może pliki do spolszczenia?:) niestety na stronce są niedostępne a literówki mi nie przeszkadzają.


Wróć do „Projekty ukończone”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość