Hej

O nas.
Awatar użytkownika
Skraaj
Posty: 4
Rejestracja: 11 sty 2012, o 10:11

Hej

Postautor: Skraaj » 20 sty 2012, o 16:30

Mało oryginalny tytuł wątku, ale chciałem się przywitać. Jestem studentem anglistyki (tłumaczeniówka) który 90% swojego wolnego czasu poświęca grom (głównie konsolowym). Teraz chciałbym zająć się ich tłumaczeniem, nie dość, że (mam nadzieję) nabiorę doświadczenia to jeszcze przy okazji zrobię coś pożytecznego co w dodatku lubię.

Do tej pory zajmowałem się głównie tłumaczeniami tekstów statystycznych (ang. <-> pol.), artykułów naukowych (pająki, ang. -> pol.) i notek prasowych (pol. -> ang).

Od jakiegoś czasu przeglądam forum i staram się wgłębić w temat ale już na samym początku pojawiają się schody. Artykuły poświęcone romhackingowi na stronie głównej są dla mnie czarną magią. Nie wiem czy ze względu na ich nieprzejrzystość czy ze względu na moje pojęcie o hex'ach i edycji ale nic z nich nie rozumiem. Czy bylibyście w stanie podrzucić jakiś link do obszernego kompendium na ten temat?

Spróbowałem bawić się SnesEdit 0.98.327 i tile_molester0.15a, czarna magia...

Chciałbym jakoś zacząć ale jedyne co na razie mogę robić to przepisywać tekst z gry do notatnika i bawić się. Jednak jako, że zdążyłem się zorientować - istnieją pointery, które ograniczają długość tekstu itd. nie chciałbym żeby okazało się, że to co spróbuję wymęczyć okaże się kompletnie nieprzydatne.

Post lekko chaotyczny ale mam nadzieję, że go zrozumiecie :P Na forum (i samą stronę) trafiłem z Wiiplanet.info - Maximo zastanawiał się nad tłumaczeniem ostrzeżeń pojawiających się przed uruchomieniem gier na Wii/PS3.
Obrazek

Awatar użytkownika
Manuel Czaszka
Konik Manuel
Konik Manuel
Posty: 1823
Rejestracja: 7 lut 2106, o 07:28
Kontakt:

Re: Hej

Postautor: Manuel Czaszka » 20 sty 2012, o 16:34