Czcionka DDS a polskie litery(Elder Sign(Unity))

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Joustriel
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2019, o 22:26

Re: Czcionka DDS a polskie litery(Elder Sign(Unity))

Postautor: Joustriel » 1 maja 2019, o 12:43

Baaa, zmiana czcionki zmienia napis więc nie jest to grafika
Załączniki
start.jpg

Awatar użytkownika
sb8gapi
Posty: 372
Rejestracja: 13 lip 2013, o 21:13

Re: Czcionka DDS a polskie litery(Elder Sign(Unity))

Postautor: sb8gapi » 1 maja 2019, o 16:00

Sam tekst u góry jest w pliku tekstowym, ale przykłady są już jako grafiki i zapewne będzie trzeba je edytować. Życzę powodzenia i wytrwałości w tworzeniu spolszczenia. W razie pytań proszę pisać na PW za forum.

PS Ja bym zachował oryginalną czcionkę (ewentualnie zastosował bardzo podobną), ta w grze ma swój urok i naddaje grze klimatu. Ta użyta na screenach nie wygląda zbyt dobrze. Do testów jest OK. Ale to moje osobiste zdanie i tworząc spolszczenia raczej staram się zachować oryginalną czcionkę.
Załączniki
IMFeENsc29P.zip
Ta jest nieco podobna (może być do testów).
(107.58 KiB) Pobrany 11 razy

Joustriel
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2019, o 22:26

Re: Czcionka DDS a polskie litery(Elder Sign(Unity))

Postautor: Joustriel » 3 maja 2019, o 14:52

Wydaje mi się że ta "blokada" tekstu wynika z tego że nazwa jest podana w jednym ze skryptów. Udało mi się podejrzeć plik *.dll ale edytować go nie mogę. da się coś z tym fantem zrobić?

Awatar użytkownika
sb8gapi
Posty: 372
Rejestracja: 13 lip 2013, o 21:13

Re: Czcionka DDS a polskie litery(Elder Sign(Unity))

Postautor: sb8gapi » 5 maja 2019, o 17:14

Do prostej edycji DLL i EXE można użyć darmowego: Resource Hacker - http://angusj.com/resourcehacker/ (sam często go używam)
http://www.angusj.com/resourcehacker/re ... _setup.exe
Ewentualnie już nie rozwijanej wersji XN Resource Editor 3.0.0.1 (https://stefansundin.github.io/xn_resource_editor/)
https://github.com/stefansundin/xn_reso ... _setup.exe
Jest też wersja płatna odpowiednika powyższych programów, oferująca znacznie więcej możliwości edycji Resource Builder (wersja trial, 30 dniowa)
https://www.resource-builder.com/download.html

Można też spróbować edytować plik po zamianie go na kod maszynowy lub kod źródłowy w konkretnym języku programowania. Niestety to już wyższa szkoła jazdy. Przy użyciu programu PeID
https://www.aldeid.com/wiki/PEiD
można dowiedzieć się jaki kompilator stworzył ten plik i... tyle. Można edytować zasoby, ale edycja samego programu to sprawa trochę bardziej skomplikowana... A exe lub DLL najczęściej napisany jest w kodzie maszynowym, który da się otworzyć przy użyciu disassemblera.
Niestety więcej nie podpowiem (po prostu to nie moja działka).
Może się przydać następujący dekompiler dla C++:
http://www.backerstreet.com/rec/rec.htm


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość