Gry Unity

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Gry Unity

Postautor: seraf5 » 23 kwie 2013, o 17:15

Czy da się tłumaczyć gry Unity? Wziąłem sobie grę "Back to Bed" i za pomocą quickbms wypakowałem plik resources.assets , a w środku znalazłem plik z tekstem. Zacząłem tłumaczyć i dalej już nie wiem co robić. Jak to spakować?

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: Gry Unity

Postautor: ikskoks » 23 kwie 2013, o 18:41

Skrypty quick bms mają taką fajną cechę, że można ich używać w dwie strony. To znaczy, że za pomocą tego samego skryptu możesz zarówno wypakować pliki, jak i je ponownie spakować.
Po prostu skorzystaj z opcji REIMPORT w programie QuickBMS generic files extractor and reimporter.

Ale w tej sytuacji chyba nie musisz używać skryptów, bo został stworzony program do plików tego silnika, czyli Unity Assets Explorer:
Załączniki
UnityAssetsExplorer-1.2.rar
(191.19 KiB) Pobrany 1016 razy

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: Gry Unity

Postautor: seraf5 » 24 kwie 2013, o 11:36

Pobierałem ten program , ale on pomaga jedynie w importowaniu grafiki. A czy mógłbyś mi napisać jak używać opcji Reimport? Tego akurat nie potrafię.

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: Gry Unity

Postautor: ikskoks » 24 kwie 2013, o 11:49

Po prostu wpisujesz odpowiednią komendę:

quickbms.exe -w -r SKRYPT.bms ARCHIWUM.assets [folder wyjściowy]
1.png

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: Gry Unity

Postautor: seraf5 » 24 kwie 2013, o 12:44

Ale jak wskazać pliki do zaimportowania?

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: Gry Unity

Postautor: ikskoks » 24 kwie 2013, o 13:45

Zmienione pliki muszą znajdować się w folderze wyjściowym. Pamiętaj też, że muszą mieć one mniejszy lub taki sam rozmiar niż pliki oryginalne.
Spoiler!
Patrzyłeś w ogóle na ten czerwony prostokąt, który ci zaznaczyłem? ^^ Tam jest wszystko napisane. W pliku readme też jest dokładna instrukcja i opis funkcji.

Awatar użytkownika
filu23
Posty: 105
Rejestracja: 14 sie 2011, o 19:13

Re: Gry Unity

Postautor: filu23 » 24 kwie 2013, o 13:46

Przeglądnij poniższy temat quick bms w wersji gui myślę że nie będziesz miał problemu :)

Kod: Zaznacz cały

http://forum.xentax.com/viewtopic.php?f=29&t=6797

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: Gry Unity

Postautor: seraf5 » 24 kwie 2013, o 14:09

Zrobiłem tak : cmd.exe tam wpisuję: D:\qbms\quckbms.exe -w -r D:\qbms\assets.bms D:\qbms\resources.assets D:\qbms\resources (folder z plikami). Niby się udało , ale po ponownym rozpakowaniu pliku wszystko jest nadal po angielsku. Co robię Źle? Dodam , że tak samo dzieje się przy użyciu Quickbms GUI.

EDIT. Zapomniałem TU napisać opcji Importowania , bo zrobiłem to.

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 797
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: Gry Unity

Postautor: ikskoks » 24 kwie 2013, o 14:38

To może być wina kompresji plików. Opcja REIMPORT w quick bms nie jest idealna i czasami pliki nie mogą zostać skompresowane tak jak w oryginale i pakowanie nie przebiega tak jak powinno. Jedyne rozwiązanie to chyba tylko próby kombinowania z rozmiarem plików tak, aby były najmniejsze jak tylko się da.

Jesteś pewien, że używałeś najnowszej wersji Unity Assets Explorer? Podobno w wersji 1.2 zostały wprowadzone zmiany, które pozwalały na tłumaczenie gier na tym silniku.

Awatar użytkownika
seraf5
Posty: 181
Rejestracja: 21 sty 2012, o 18:09

Re: Gry Unity

Postautor: seraf5 » 24 kwie 2013, o 14:41

Używałem wersji 1.2 , bo wypakowany folder to 1.2 i pobrany przeze mnie plik rar to 1.2. A wiesz może jak włożyć tam zmieniony plik?


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości