Narzędzie do edycji NDS.

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Chares
Posty: 21
Rejestracja: 23 gru 2008, o 19:05

Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Chares » 28 gru 2008, o 12:50

Witam. Poszukuję hex edytora lub ekstraktora pod platformę NDS z obsługą plików .nds i .nfo. Chciałbym spolszczyć grę Naruto: Path of the Ninja (U). Snes Edit nie działa. Dziękuje i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Grahf Wiseman
Tłumaczeniowy męczennik
Posty: 646
Rejestracja: 11 cze 2008, o 22:13

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Grahf Wiseman » 28 gru 2008, o 12:55

1 http://www.romhacking.net/utils/455/

2 plik nfo - otwiera sie w notatniku i nie ma nic wspolnego z gra.
Run to the bedroom, in the suitcase on the left, you'll find my favorite axe. Don't look so frightened, this is just a passing phase, one of my bad days.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: bemberg » 28 gru 2008, o 15:31

Witam. Poszukuję hex edytora lub ekstraktora pod platformę NDS z obsługą plików .nds i .nfo. Chciałbym spolszczyć grę Naruto: Path of the Ninja (U). Snes Edit nie działa. Dziękuje i pozdrawiam.
Ekstraktor do plików nfo ;p
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Awatar użytkownika
Quast
Posty: 40
Rejestracja: 22 maja 2008, o 14:36

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Quast » 28 gru 2008, o 17:48

Szczerze polecam
- Dsbuff [ http://gbatemp.net/index.php?download=3443 ]
- Dslazy [ http://gbatemp.net/index.php?download=767 ]
Oba ww. programy rozbijają pliki o rozszerzeniu .nds na pliki składowe i to w sumie tyle, jeśli chodzi o to co powinno się wiedzieć na początek. ;D
Jak wabił się pies Piłsudskiego?
Odp:"Pies"

Chares
Posty: 21
Rejestracja: 23 gru 2008, o 19:05

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Chares » 28 gru 2008, o 18:29

Coraz lepiej mi idzie :D
Tylko jest problem w kodowaniu plików - nie wiem jak otworzyć te pliki:
Obrazek
Obrazek

EDIT:
Z pomocą Kochatak udało mi się wydobyć to:

Kod: Zaznacz cały

61 - a 41 - A 62 - b 69 - i 73 - s 75 - u 45 - E 4E - K 6F - o 6E - n 6D - m 68 - h 72 - r 75 - u 67 - g 48 - H 4E - N 74 - t 53 - S 6B - k 65 - e 4C - L 79 - y 4A - J 47 - G 54 - T 7A - z 47 - G 57 - W 4B - K 5A - Z 59 - Y 44 - D 63 - c 4F - O 62 - b 74 - t
Co powinienem z tym zrobić ?

EDIT2:
Hex edytor nie rozpoznaje takich wartości - 828E8289828E828A (pojawiają się jako kropki) i nie może wyszukać angielskiego tekstu za pomocą realtive(? xD). Jakieś wskazówki ?

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Berion » 31 gru 2008, o 18:00

Czytnij sobie Waść pierwszy z brzegu tutorial "o romhackingu". Pierwszy post przemilczmy. ;]
~ Primum non nocere ~

Chares
Posty: 21
Rejestracja: 23 gru 2008, o 19:05

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Chares » 31 gru 2008, o 19:21

Berion, przeczytałem 3 artykułu dotyczące romhackingu i żaden nie zawiera informacji na temat dekompresji Shift-JIS. Nie zawierają również programów do edycji skompresowanego tekstu, więc nie ma o czym mówić ^^ Próbowałem zrobić własną tablice Shift-JIS na 3 sposoby, ale żadna nie zadziałała. Bez zaawansowanych narzędzi się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: mziab » 31 gru 2008, o 19:44

Shift-JIS to nie kompresja, tylko jeden ze standardów kodowania japońskich znaków.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

Chares
Posty: 21
Rejestracja: 23 gru 2008, o 19:05

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: Chares » 31 gru 2008, o 20:10

Może wiesz jak odkodować Shift-JIS ? Gra jest w angielskiej wersji językowej. Próbowałem już takich tablic. Żadna nie działa:

Kod: Zaznacz cały

0x41=A 0x42=B 0x43=C 0x61=a 0x62=b 0x63=c (...)

Kod: Zaznacz cały

Tabulator: 00=A 01=B 02=C 1A=a 1B=b 1C=c (...)

Kod: Zaznacz cały

%30%78%36%31=a %30%78%34%32=B %30%78%36%32=b %30%78%34%33=C %30%78%36%33=c (...)

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: Narzędzie do edycji NDS.

Postautor: mziab » 31 gru 2008, o 20:20

Szczerze wątpię, żeby angielska wersja używała japońskiego kodowania, ale tu jest kompletna tablica Shift-JIS:
http://www.romhacking.net/docs/179/

Przy okazji, format pierwszej i ostatniej tablicy jest skopany. Zapis z 0x albo % jest nieprawidłowy.

Skąd w ogóle pomysł, że gra używa Shift-JIS?
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości