Programik do Kompresji/dekompresji

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
luc_october
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2009, o 02:13

Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: luc_october » 18 sty 2009, o 22:46

Witam. Mam mały problemik który mnie delikatnie przerasta.
http://www.fileden.com/files/2006/11/6/ ... %B3bka.rar

W paczce zamieszczam plik skompresowany i dekompresowany oraz programiki do dekompresji i kompresji wraz ze źródełkami. Problem polega na tym że gdy spakuję ten plik z powrotem, różni się on od oryginału. gdyby ktoś pomógł w modyfikacji tego programu żeby działał poprawnie byłbym wielce wdzięczny.

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: Berion » 20 sty 2009, o 12:36

Title screen do Tekkena. Wiedziałem :)

Pobawię się wieczorem.
~ Primum non nocere ~

luc_october
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2009, o 02:13

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: luc_october » 20 sty 2009, o 23:24

No, a cóż by innego? :)

jest tego więcej. niektóre timy dobrze się dekompresują, ale źle kompresują, a niektóre źle dekompresują więc namco wykorzystało inny algorytm, ale bardzo zbliżony do tego w SOUL BLADE. Szkoda że opis tego softu jest po włosku hehe :)

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: Berion » 22 sty 2009, o 00:49

Fakt, w stosunku do oryg. wielkość pliku jest większa o 650b.

Program powinien przyjmować jakieś parametry, ale nie udało mi się nic o tym doczytać. Tam chyba jest tylko opisany algorytm na przykładzie timów.

Myślę, że nie pozostaje Ci nic innego jak requestować o ext/reb do tych munge'y.
~ Primum non nocere ~

luc_october
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2009, o 02:13

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: luc_october » 22 sty 2009, o 01:43

requestowałem już, ale jest problem. coś nie można znaleźć tablicy LBA w plikach z Tekkena. czy jest taka możliwość w ogóle że tablica LBA jest także skompresowana?

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: Berion » 22 sty 2009, o 12:39

Możliwość jest, ale kiedyś chyba nikt tak się nie bawił. Prędzej nie ma jej w tym munge'u po prostu. Z tego co kojarzę to T3 miał na płycie tylko CNFa, PS-X EXE i tego munge'a, więc pewnie jest w exeku, jeśli nikt nie może znaleźć.

Możliwe też, że dostęp do plików wcale nie odbywa się przez TOC płyty -> LBA munge'a (a w zasadzie to munge'y bo nie ma co się łudzić, że jest tylko jeden :P), tylko przez LBA płyty. No ale to już jest łatwe do sprawdzenia - wystarczy przesunąć go na inny sektor i gra powinna się sypać/wieszać itp. jeśli powyższa teoria jest prawdziwa.
~ Primum non nocere ~

luc_october
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2009, o 02:13

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: luc_october » 22 sty 2009, o 12:49

w exe'ku też prawdopodobnie nie ma śladów żadnych tablic. A jeżeli jest tak jak mówisz i gra opiera się o LBA płyty, to co trzeba zrobić żeby się dobrać do tej tablicy płyty?

Awatar użytkownika
Berion
Posty: 598
Rejestracja: 3 cze 2008, o 08:34
Grupa: żadna, freelancer :P
Kontakt:

Re: Programik do Kompresji/dekompresji

Postautor: Berion » 8 lut 2009, o 02:15

Nie może nie być. Albo są w munge'u, albo *.exe-ku. Program sam się przecież nie domyśli struktury pliku. ;)

Nie zrozumiałeś mnie. Albo tablica jest "normalna", czyli opisuje strukturę pliku, albo jest to po prostu spis dokładnych adresów względem nie TOC, a LBA plyty, czyli np: "stefan, skocz teraz na sektor 26 i wczytaj aż do footera, potem lecimy na 90000 i czytamy kolejny".

Każda z powyższych postaci tablic może być szyfrowana, kompresowana lub i to i to (choć na PSXie to jeszcze się tak podle chyba nikt nie bawił ;]).
~ Primum non nocere ~


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości