Pliki TIM w grach PSX

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Lyserg1260
Posty: 4
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:35

Pliki TIM w grach PSX

Postautor: Lyserg1260 » 24 lut 2014, o 22:51

Korzystałem z tego poradnika:
http://grajpopolsku.pl/articles.php?article_id=18
Tak się składa, że chodzi mi o tą samą grę - Tenchu 2.
Robię wszystko okej, eksportuje plik TIM, zmieniam nazwę, edytuje sobie w GIMP (mam wtyczkę do TIM), zmieniam coś używając tylko kolorów palety, zapisuje, wrzucam i nie działa. Korzystam oczywiście z programu SnesEdit jak w poradniku. Niektóre pliki działały do połowy (tzn. górna połowa grafiki była moja, a dolna była stara), ale większość nie działa w ogóle lub są jakieś błędy graficzne. Najbardziej dziwi mnie fakt, że mam też wersję japońską która ma kilka zmian w teksturach (ta sama paleta w obu wersjach) i nawet próba wrzucenia z jednej wersji do drugiej nie działa, grafika nie wygląda tak jak powinna, w różnych miejscach przeplata się z grafiką która powinna być normalnie bez edycji.

Pomoże mi ktoś?

Awatar użytkownika
ikskoks
Nadzieja polskiego romhackingu
Posty: 799
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:10
Grupa: LocMakers
Kontakt:

Re: Pliki TIM w grach PSX

Postautor: ikskoks » 25 lut 2014, o 01:06

Jezus Maria, prawie dostałem zawału, jak zacząłem czytać ten post ;D

Tutaj link do lepszego poradnika viewtopic.php?f=75&t=1984

Lyserg1260
Posty: 4
Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:35

Re: Pliki TIM w grach PSX

Postautor: Lyserg1260 » 25 lut 2014, o 17:11

Dzięki, ale mam problem z paletami, nie wiem jak je zmienić. tzn. zmieniłem paletę w GIMPie, też na taką z 16 kolorami, obrazek wyświetla się ładnie, ale po zapisie i otworzeniu ma wciąż starą paletę. Mam zaznaczoną opcję "Include palletes", ale jak ją odznaczę, to mam pusty plik z błędem.

ps. Próbowałem używać też TIM Viewera do konwersji do BMP, ale po edycji BMP, nawet otworzeniu i zapisaniu od razu, program już nie chce czytać tego pliku, wyskakuje błąd "Bad biSize"

Aha i jeszcze coś, takie coś się dzieje tylko przy zapisie do TIM, jeśli zapisuje do PNG lub innych, to obrazek jest z nową paletą. Próbowałem zapisać to do BMP z zaznaczeniem jakiejś opcji i potem konwertować no i coś tam zadziałało, zobaczę jak będzie dalej.


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości