Ever17: The Out of infinity (visual novel) - problemy z tekstem

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Tencia
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2018, o 00:49

Ever17: The Out of infinity (visual novel) - problemy z tekstem

Postautor: Tencia » 25 sty 2018, o 01:51

Dzień dobry wszystkim.

Jestem zupełnie nową osobą na forum, trafiłam tutaj poniekąd przez przypadek. Niemniej może znajdzie się jakaś bratnia duszyczka, która orientowałaby się w temacie i pomogłaby siostrzyczce w potrzebie  ̄3 ̄

W każdym razie pozwolę sobie przejść do rzeczy. Mówiąc w skrócie postanowiłam przetłumaczyć japońską visual novel Ever17: The Out of Infinity PC (niestety tłumaczę z angielskiego, gdyż mój japoński pozostawia jeszcze zbyt wiele do życzenia...). Pojawił się jednak pewien problem, który poniekąd był wynikiem mojego naiwnego przekonania, iż proces tłumaczenia gry będzie wyglądał prawie tak samo jak w przypadku tłumaczeń książkowych (o ja naiwna...). Dość szybko przyszło mi skonfrontować się z rzeczywistością; o tym jak wielkie było moje zaskoczenie gdy odkryłam, że nie da się wprowadzić do gry nowego tekstu od tak hop siup, lepiej nawet nie mówić... ╯︵╰,. O ile bowiem tłumaczenie nie stanowi większych niedogodności, o tyle umieszczenie w grze tekstu już tak.

Tutaj dochodzę do meritum. Otóż, czy ktoś wie w jaki sposób można łatwo, bez większej wiedzy informatycznej, zmienić/dodać tekst w/do Ever17: The Out of Infinity PC? Mnie nie udało się poczynić praktycznie żadnych postępów... Zorientowałam się, iż tekst znajduje się w pliku script.dat, jednakże nie wiem jak mogłabym go zmodyfikować. Próbowałam już kilku sposobów, ale jedynie w edytorze hex (HxD) udało mi się dokonać ingerencji w plik źródłowy. Niestety tłumaczenie w HxD nie wchodzi w grę, gdyż wiąże się z nim ograniczenie - jeśli dobrze interpretuje swoje poczynania, to tłumaczenie w edytorach hex musi być dokładnie tej samej długości co tekst pierwotny; gdy próbuję wprowadzić zdania krótsze, bądź dłuższe, pojawia się błąd, a powieść wizualna się nie otwiera.

Zatem raz jeszcze ponowię swoje pytanie. Czy da się w stosunkowo łatwy - zrozumiały dla ameby informatycznej mojego pokroju - sposób zmienić tekst w Ever17: The Out of Infinity PC? Ewentualnie czy ktoś wie, czy musiałabym posiąść dużą wiedzę informatyczną, żeby móc dokonywać takich zmian?

Z góry ślicznie dziękuję za pomoc. ☆^O^☆

Awatar użytkownika
Norek
Sutek Tłumaczeniowy
Posty: 3011
Rejestracja: 18 maja 2008, o 09:53
Grupa: BezNazwy
Kontakt:

Re: Ever17: The Out of infinity (visual novel) - problemy z tekstem

Postautor: Norek » 25 sty 2018, o 11:02

Cześć!

Sam nie zajmuję się techniczną stroną projektów, ale może popatrz w sieci, czy nie ma jakichś gotowych narzędzi do odpowiednich formatów, albo na jakimś forum ktoś nie wziął się za ten tytuł. Nic innego do głowy mi nie przychodzi, a i więcej nie jestem w stanie dla Ciebie zrobić.
"Tłumaczenie jest łatwe:
po prostu trzeba napisać to samo i tak samo jak autor"

Maria Przybyłowska

FateSick
Posty: 31
Rejestracja: 8 maja 2017, o 22:09

Re: Ever17: The Out of infinity (visual novel) - problemy z tekstem

Postautor: FateSick » 25 sty 2018, o 11:14

Chętnie pomogę!
Zaraz wyślę PW. :)

Tencia
Posty: 2
Rejestracja: 25 sty 2018, o 00:49

Re: Ever17: The Out of infinity (visual novel) - problemy z tekstem

Postautor: Tencia » 25 sty 2018, o 22:35

FateSick bardzo dziękuję Ci za pomoc, jesteś naprawdę kochany! Odpisałam na PW.

Tobie Norek również dziękuję za porady.


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość