Niewidzialny tekst

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Destrojer
Posty: 4
Rejestracja: 5 cze 2009, o 15:37

Niewidzialny tekst

Postautor: Destrojer » 6 cze 2009, o 12:46

Spolszczam wlasnie Armored Core i natrafilem na dziwne zjawisko. Otoz po edycji tekstu gra zawiesza sie w danym miejscu. Oto orgialny tekst
ObrazekObrazek
A to po drobnej zmianie.
ObrazekObrazek
moja tablica
http://www.sendspace.pl/file/yLjLMkDL/
Nie posiada jeszcze wszystkich znakow, ale te najwazniejsze juz sa.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: bemberg » 6 cze 2009, o 13:02

A czemu po "czule" wprowadziłeś wartości 00 a nie 20, które jest odpowiedzialne za spację?
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: ffgriever » 6 cze 2009, o 13:06

Ale zauważyłeś, że ty po prostu skończyłeś stringa na "\0" a w oryginale zdają się kończyć ">\r\n\x1a\0" ? (czy zawsze, tego nie wiem, widzę tylko kawałeczek na tym screenie ;) ).

Destrojer
Posty: 4
Rejestracja: 5 cze 2009, o 15:37

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: Destrojer » 6 cze 2009, o 13:08

wartosc 00 to pusty bajt, a caly teskt nie konczy sie po tym jednym slowie, wproawdzilem tam 00 aby nie wyjechac tekstem za daleko.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: bemberg » 6 cze 2009, o 13:22

Wartość 0D jest odpowiedzialna za "załamanie tekstu", czyli przejście do następnego wersu :)
Z tego co widzę w jednym wersie możesz wprowadzić 24 znaki. Więc staraj się w jednym wersie użyć jak najefektywniej tą liczbę znaków, gdy ci zbraknie to resztę wypełnij "spacjami", czyli wartością 20, a jako 25 wartość, wstaw załamanie tekstu, czyli wspomniane 0D.
//tak niedokładnie liczyłem to 24, ale coś koło tego :)
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: ffgriever » 6 cze 2009, o 13:26

Wartość 0D jest odpowiedzialna za "załamanie tekstu", czyli przejście do następnego wersu :)
Nie pleć głupot. 0x0d to "\r", czyli carriage return (powrót do pierwszej kolumny bieżącej linii). Line feed, czyli "\n" ma wartość 0x0a (przejście do następnej linii). Może poza kretyńskimi macami, w który CR domyślnie zachowuje się jak CRLF lub LF w innych (imo, to zawsze powinno być CRLF, tak jak to było konieczne przy starych drukarkach, inaczej przy samym CR zadrukowałaby tą samą linię raz jeszcze).

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: bemberg » 6 cze 2009, o 13:28

No ale ja próbuję wytłumaczyć jak noob noobowe, który wie nieco więcej i może będzie działało, a z twojego technicznego bełkotu nikt nic nie zrozumie.
Ale fakt faktem masz rację, nie zwróciłem uwagi na 0A :)
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

Destrojer
Posty: 4
Rejestracja: 5 cze 2009, o 15:37

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: Destrojer » 6 cze 2009, o 13:30

Ilosc zmienionych znakow stringu w tym wypadku nie ma znacznia, bo nawet zmieniajac jeden znak na inny mam ten sam efekt. Przykladowo zmiana slowa With na Witi(wiem, ze takie slowo nie wystepuje ani w pol. ani w ang, ale to tylko przyklad) daje ten sam efekt, calkowity zanik tekstu i zawias gry.

ffgriever
Posty: 488
Rejestracja: 17 paź 2008, o 15:29

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: ffgriever » 6 cze 2009, o 13:46

Jesteś pewien, że w stosunku do oryginału nic nie zmieniałeś oprócz tej jednej literki? Jeśli tak, to mówiąc krótko jesteś w d. ;) .

Rozwiązania masz dwa:

Znaleźć gdzie trzymane są sumy kontrolne (a może to ten 0x3e lub 0x1a mają z tym coś wspólnego?) i rozgryźć metodę ich liczenia.

Znaleźć funkcję, która je liczy i zmienić, by zawsze wynik był pozytywny.

Destrojer
Posty: 4
Rejestracja: 5 cze 2009, o 15:37

Re: Niewidzialny tekst

Postautor: Destrojer » 6 cze 2009, o 13:50

Tak jestem pewny, ze tylko ten jeden znak zmieniam. Po przywroceniu orginalnego wygladu tesktu wszystko dziala jak powinno.


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość