Strona 1 z 1

Jak otwierać Pliki .win ?

: 31 paź 2018, o 22:29
autor: mechaniczny
Poszukuje programu do otworzenia pliku Data.win podejrzewam że tam jest czcionka która nie posiada polskich znaków.

Re: Jak otwierać Pliki .win ?

: 1 lis 2018, o 08:39
autor: mechaniczny
Edit 1: Dorzucam owy plik

Re: Jak otwierać Pliki .win ?

: 1 lis 2018, o 23:34
autor: sb8gapi
Witaj
Do wypakowania archiwum użyj QuicKBMS:
http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm

I tego skryptu:
http://aluigi.org/papers/bms/yoyogames.bms

Utwórz dowolny folder do którego skopiuj pliki z archiwum QuickBms, skrypt: yoyogames.bms oraz archiwum: data.win.
Utwórz w tym folderze folder: Data.win.unpack
Uruchom: quickbms.exe następnie wskaż skrypt: yoyogames.bms, potem archiwum: data.win a na koniec utworzony folder: Data.win.unpack do którego zostaną wypakowane pliki. Na pytanie o istniejącym pliku naciśnij Enter i tak aż zostaną wypakowane wszystkie pliki.

Ewentualnie użyj tego narzędzia - Undertale Mod Tool:
https://github.com/krzys-h/UndertaleModTool/releases

Re: Jak otwierać Pliki .win ?

: 3 lis 2018, o 17:27
autor: mechaniczny
Witaj
Do wypakowania archiwum użyj QuicKBMS:
http://aluigi.altervista.org/quickbms.htm

I tego skryptu:
http://aluigi.org/papers/bms/yoyogames.bms

Utwórz dowolny folder do którego skopiuj pliki z archiwum QuickBms, skrypt: yoyogames.bms oraz archiwum: data.win.
Utwórz w tym folderze folder: Data.win.unpack
Uruchom: quickbms.exe następnie wskaż skrypt: yoyogames.bms, potem archiwum: data.win a na koniec utworzony folder: Data.win.unpack do którego zostaną wypakowane pliki. Na pytanie o istniejącym pliku naciśnij Enter i tak aż zostaną wypakowane wszystkie pliki.

Ewentualnie użyj tego narzędzia - Undertale Mod Tool:
https://github.com/krzys-h/UndertaleModTool/releases
Hej dłubie w tym pliku tym i tym narzędziem lecz mam kolejny problem w dwóch programach mam folder fonts Lecz gdy pierwszym narzędziem próbuje wypakować pliki czcionki są w formacie .dat wiesz jak i to wypakować?

Re: Jak otwierać Pliki .win ?

: 4 lis 2018, o 17:03
autor: sb8gapi
Do edycji czcionek i innych plików użyj: Undertale Mod Tool
Jak wczytasz data.win to rozwinie się lista elementów z pliku data.win.
Klikasz dwa razy lewym przyciskiem myszy w Fonts i rozwinie się kolejna lista z nazwami czcionek. Niestety są tylko czcionki z podstawowym alfabetem łacińskim, bez dodatkowych znaków dla języków europejskich i japońskie.
Następnie klikasz dwa razy lewym p. m. w wybrana nazwę czcionki.
Po prawej w dużym oknie masz podgląd czcionki, oraz tablicę znaków.
Aby edytować czcionkę najpierw musisz zapisać teksturę (obraz) czcionki.
Klikasz na trzy kropki przy Texture (UndertaleEmbeddedTexture). Pojawi się kolejne okno, a w nim podgląd tej samej czcionki. Ale poniżej masz podgląd całej tekstury, wraz z czcionką i to tę teksturę trzeba wypakować. W tym celu klikasz na trzy kropki przy Texture (UndertaleEmbeddedTexture).
Pokazuje się kolejne okno z podglądem całej tekstury z dwoma przyciskami na dole: Import i Export.
klikasz na Export i zapisujesz teksturę w formacie PNG. Edytujesz plik PNG a konkretnie tę część obrazka z czcionką. Po zakończonej edycji robisz Import.
Jak pozamieniasz litery w PNG na polskie to musisz zmienić dla zmienionych znaków odpowiednie kody znaków w tabeli, gdzie był podgląd samej czcionki.

Więcej narzędzi w tym artykule: Undertale Mining (and Modding) Tools
https://www.reddit.com/r/Underminers/co ... ing_tools/

Przydatny może być program: TranslaTale
https://github.com/AlexWaveDiver/TranslaTale/releases
Tutorial: https://imgur.com/a/CXjcu#HXeEFy0

Re: Jak otwierać Pliki .win ?

: 9 lis 2018, o 11:56
autor: mechaniczny
Nie da się w ten sposób bo Deltarune jest zrobione na GMS2 i dostaje wiadomość "GMS2 adds one new param that is not displayed yet" i mogę wtedy edytować tylko tekstury jak pomieszczenia. Tak samo w wariancie czcionki japońskiej.

Re: Jak otwierać Pliki .win ?

: 11 gru 2018, o 18:53
autor: mechaniczny
Do edycji czcionek i innych plików użyj: Undertale Mod Tool
Jak wczytasz data.win to rozwinie się lista elementów z pliku data.win.
Klikasz dwa razy lewym przyciskiem myszy w Fonts i rozwinie się kolejna lista z nazwami czcionek. Niestety są tylko czcionki z podstawowym alfabetem łacińskim, bez dodatkowych znaków dla języków europejskich i japońskie.
Następnie klikasz dwa razy lewym p. m. w wybrana nazwę czcionki.
Po prawej w dużym oknie masz podgląd czcionki, oraz tablicę znaków.
Aby edytować czcionkę najpierw musisz zapisać teksturę (obraz) czcionki.
Klikasz na trzy kropki przy Texture (UndertaleEmbeddedTexture). Pojawi się kolejne okno, a w nim podgląd tej samej czcionki. Ale poniżej masz podgląd całej tekstury, wraz z czcionką i to tę teksturę trzeba wypakować. W tym celu klikasz na trzy kropki przy Texture (UndertaleEmbeddedTexture).
Pokazuje się kolejne okno z podglądem całej tekstury z dwoma przyciskami na dole: Import i Export.
klikasz na Export i zapisujesz teksturę w formacie PNG. Edytujesz plik PNG a konkretnie tę część obrazka z czcionką. Po zakończonej edycji robisz Import.
Jak pozamieniasz litery w PNG na polskie to musisz zmienić dla zmienionych znaków odpowiednie kody znaków w tabeli, gdzie był podgląd samej czcionki.

Więcej narzędzi w tym artykule: Undertale Mining (and Modding) Tools
https://www.reddit.com/r/Underminers/co ... ing_tools/

Przydatny może być program: TranslaTale
https://github.com/AlexWaveDiver/TranslaTale/releases
Tutorial: https://imgur.com/a/CXjcu#HXeEFy0
Chciałbym odkopać bo znowu mam czas :p