Star General - tekst zaszyty w pliku exe
: 7 wrz 2023, o 14:49
Cześć Wszystkim!
Walczę ostatnio z gra Star General (wersja Windowsowa z GOG.com), żeby przetłumaczyć ją na język polski. Niestety, poza plikiem ebattle.txt (teksty odpraw, łatwy do edycji) wygląda na to, ze większość tekstu gry jest zaszyta w pliku exe, a nie tłumaczyłem dotąd żadnej gry przez edycję exe-ka.
Przeczesując internet, natknąłem się na program IDA, ale nie rozumiem do końca, jak powinienem "wyodrębnić" tekst do przetłumaczenia i jak go potem "zamontować" w pliku exe.
Mam obecnie zainstalowaną IDę (wersję freeware) i HxD. Na początku próbowałem wyodrębnić tekst do przetłumaczenia - jeśli dobrze rozumiem, to pierwszym krokiem jest zapisanie takiego "bloku" w formacie .dll. W załączniku jest DLL-ka którą "stworzyłem",, ale nie wiem, czy wyodrębniłem odpowiedni fragment. Wydaje mi sie, ze znajduje sie on w nastepujacych fragmentach:
Poczatek-00559740
Koniec-005614A0
(screenshoty zalaczone)
Czy dobrze rozumuje, ze muszę po prostu za pomocą Hex Editora (np HxD) przerobić ten tekst w wyodrębnionym DLL?
I najtrudniejsza rzecz - jak mogę potem zaimplementować ten DLL, żeby "zastąpił" angielski tekst?
Wiem, ze nie mogę po prostu edytować exe-ka Hex Editorem, bo przy różnicach w długości ciągów, zepsuję EXE.
W jaki sposób powinienem 'wmontować' ten DLL do exe (z pomocą IDY lub innego programu)?
Bedę bardzo wdzięczny za pomoc - swoja droga, spróbowałem na kopii exe-ka przetłumaczyć jedna kwestię w hexEditorze (z "Start Game" na "Zacznij Grę" i o dziwo plik nadal dziala. Zależy mi, żeby dobrnąć do końca, ale potrzebuje "nakierunkowania", przy "zmontowaniu" tego pliku.
Zalaczylem wyodrebniony tekst i plik zrodlowy, w razie potrzeby służę innymi materiałami.
Walczę ostatnio z gra Star General (wersja Windowsowa z GOG.com), żeby przetłumaczyć ją na język polski. Niestety, poza plikiem ebattle.txt (teksty odpraw, łatwy do edycji) wygląda na to, ze większość tekstu gry jest zaszyta w pliku exe, a nie tłumaczyłem dotąd żadnej gry przez edycję exe-ka.
Przeczesując internet, natknąłem się na program IDA, ale nie rozumiem do końca, jak powinienem "wyodrębnić" tekst do przetłumaczenia i jak go potem "zamontować" w pliku exe.
Mam obecnie zainstalowaną IDę (wersję freeware) i HxD. Na początku próbowałem wyodrębnić tekst do przetłumaczenia - jeśli dobrze rozumiem, to pierwszym krokiem jest zapisanie takiego "bloku" w formacie .dll. W załączniku jest DLL-ka którą "stworzyłem",, ale nie wiem, czy wyodrębniłem odpowiedni fragment. Wydaje mi sie, ze znajduje sie on w nastepujacych fragmentach:
Poczatek-00559740
Koniec-005614A0
(screenshoty zalaczone)
Czy dobrze rozumuje, ze muszę po prostu za pomocą Hex Editora (np HxD) przerobić ten tekst w wyodrębnionym DLL?
I najtrudniejsza rzecz - jak mogę potem zaimplementować ten DLL, żeby "zastąpił" angielski tekst?
Wiem, ze nie mogę po prostu edytować exe-ka Hex Editorem, bo przy różnicach w długości ciągów, zepsuję EXE.
W jaki sposób powinienem 'wmontować' ten DLL do exe (z pomocą IDY lub innego programu)?
Bedę bardzo wdzięczny za pomoc - swoja droga, spróbowałem na kopii exe-ka przetłumaczyć jedna kwestię w hexEditorze (z "Start Game" na "Zacznij Grę" i o dziwo plik nadal dziala. Zależy mi, żeby dobrnąć do końca, ale potrzebuje "nakierunkowania", przy "zmontowaniu" tego pliku.
Zalaczylem wyodrebniony tekst i plik zrodlowy, w razie potrzeby służę innymi materiałami.