Strona 1 z 1

[PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8

: 12 paź 2009, o 11:52
autor: Robin
Nie wiedziałem, czy napisać to tutaj, czy może w specyfikacji technicznej gier z serii Final Fantasy, ale stwierdziłem, że ktoś może szukać informacji ogólnych na temat formatu STR.

Jako, że chcę wrzucić do FF8 na PSX'a spolszczone intro (już przerobiłem), pobrałem movie convertera oraz mini specyfikację tego formatu. Niestety, jak zwykle w FF8 nie ma tak łatwo i są zmiany formatu w stosunku do zwykłego STR:
- każda klatka filmu to 10 sektorów: pierwsze dwa sektory są dla audio, reszta, 8 sektorów, to klatki video;
- nagłówek dla audio jest inny niż w przypadku zwykłego STR, ale nie ruszam tego, bo dźwięku nie spolszczam :P
- nagłówek dla sektorów klatkowych jest niestety inny – zawiera jedynie 8 bajtów;
- reszta sektora video to dane samej klatki: 2048 - 8 = 2040 bajtów, co na jedną klatkę daje 8*2040 => 16320 bajtów, nie licząc nagłówków.

I tutaj pojawia się problem. Z nagłówkami i innymi maleństwami sobie spokojnie poradziłem, ale standardowy STR ma jedynie 2016 bajtów danych dla samej klatki, bo standardowy nagłówek ma 24 bajty.

Do puenty: wie ktoś może, jak z tych 2016 bajtów wyłuskać brakujące 24? Albo może ktoś (Berion? ;)) zna algorytm konwersji AVI na STR i wie jak to przerobić, by było ok?

A może coś źle robię? Hjælp! :P

PS. Załączam opis formatu STR.

Re: [PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8

: 14 paź 2009, o 22:27
autor: Robin

Re: [PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8

: 14 paź 2009, o 22:32
autor: Manuel Czaszka
Intro wygląda świetnie, mam tylko jedną małą uwagę - imho lepiej wyglądałoby "Dlaczego?" zamiast "Czemu?". Jakoś tak, hmmm, mniej kolokwialnie.

Re: [PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8

: 14 paź 2009, o 22:53
autor: Robin
Tak, ale kwestie techniczne są nie do ominięcia. Przy „Dlaczego?” konwerter paru klatek nie łapie, są za duże, a FF8 odczytuje tylko konkretny jeden typ i sobie nie mogę zmienić np. liczby „kanałów”.

Re: [PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8

: 17 paź 2009, o 22:02
autor: Berion
Oj nie, przeceniłeś mnie, ale miło że sobie poradziłeś. Ja mam tylko zastrzeżenie do czcionki. U Ciebie widzę jeden krój, w oryginale ze dwie. No i może nie Arial? A tak to pr0. ;]

Re: [PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8

: 18 paź 2009, o 14:03
autor: Robin
Ja mam tylko zastrzeżenie do czcionki. U Ciebie widzę jeden krój, w oryginale ze dwie. No i może nie Arial? A tak to pr0. ;]
W oryginale jest dokładnie tak samo, tylko jest trochę bardziej rozmazane. ;) Na początku w oryginale jest font jednoelementowy, bezszeryfowy, Arial dokładnie, tyle że lekko zwężony, a później jest różnie – czasem Arial, a czasem coś dwuelementowego, szeryfowe - wygląda jak lekko lekko pogrubiony Times. U mnie zamiast Timesa jest font Minion Pro i jakiś drugi podobny, chyba Georgia ("Znajdziesz mnie" jest tym fontem). Także u mnie są 3 kroje, w źródle są 2 :P Różnica jest jeszcze taka, że w źródle nie używali prawidłowych apostrofów/cudzysłowów, tylko proste: ' i ", a ja użyłem zamiast tego prawidłowego cudzysłowu, polskiego, tj. „ i ” :P

Jakby ktoś pytał, wszystko robiłem w 3dsmax ;)