[PSX] Format .STR i jego modyfikacja w FF8
: 12 paź 2009, o 11:52
Nie wiedziałem, czy napisać to tutaj, czy może w specyfikacji technicznej gier z serii Final Fantasy, ale stwierdziłem, że ktoś może szukać informacji ogólnych na temat formatu STR.
Jako, że chcę wrzucić do FF8 na PSX'a spolszczone intro (już przerobiłem), pobrałem movie convertera oraz mini specyfikację tego formatu. Niestety, jak zwykle w FF8 nie ma tak łatwo i są zmiany formatu w stosunku do zwykłego STR:
- każda klatka filmu to 10 sektorów: pierwsze dwa sektory są dla audio, reszta, 8 sektorów, to klatki video;
- nagłówek dla audio jest inny niż w przypadku zwykłego STR, ale nie ruszam tego, bo dźwięku nie spolszczam :P
- nagłówek dla sektorów klatkowych jest niestety inny – zawiera jedynie 8 bajtów;
- reszta sektora video to dane samej klatki: 2048 - 8 = 2040 bajtów, co na jedną klatkę daje 8*2040 => 16320 bajtów, nie licząc nagłówków.
I tutaj pojawia się problem. Z nagłówkami i innymi maleństwami sobie spokojnie poradziłem, ale standardowy STR ma jedynie 2016 bajtów danych dla samej klatki, bo standardowy nagłówek ma 24 bajty.
Do puenty: wie ktoś może, jak z tych 2016 bajtów wyłuskać brakujące 24? Albo może ktoś (Berion? ;)) zna algorytm konwersji AVI na STR i wie jak to przerobić, by było ok?
A może coś źle robię? Hjælp! :P
PS. Załączam opis formatu STR.
Jako, że chcę wrzucić do FF8 na PSX'a spolszczone intro (już przerobiłem), pobrałem movie convertera oraz mini specyfikację tego formatu. Niestety, jak zwykle w FF8 nie ma tak łatwo i są zmiany formatu w stosunku do zwykłego STR:
- każda klatka filmu to 10 sektorów: pierwsze dwa sektory są dla audio, reszta, 8 sektorów, to klatki video;
- nagłówek dla audio jest inny niż w przypadku zwykłego STR, ale nie ruszam tego, bo dźwięku nie spolszczam :P
- nagłówek dla sektorów klatkowych jest niestety inny – zawiera jedynie 8 bajtów;
- reszta sektora video to dane samej klatki: 2048 - 8 = 2040 bajtów, co na jedną klatkę daje 8*2040 => 16320 bajtów, nie licząc nagłówków.
I tutaj pojawia się problem. Z nagłówkami i innymi maleństwami sobie spokojnie poradziłem, ale standardowy STR ma jedynie 2016 bajtów danych dla samej klatki, bo standardowy nagłówek ma 24 bajty.
Do puenty: wie ktoś może, jak z tych 2016 bajtów wyłuskać brakujące 24? Albo może ktoś (Berion? ;)) zna algorytm konwersji AVI na STR i wie jak to przerobić, by było ok?
A może coś źle robię? Hjælp! :P
PS. Załączam opis formatu STR.