Metroid - Zero Mission

Wszelkie kwestie techniczne.
Regulamin forum
1. W miarę możliwości prosimy o załączanie plików przez nasze forum, nie na zewnętrznych serwerach. Pliki nie znikną wtedy po upływie pewnego czasu. 2. Jeśli chcecie uzyskać pomoc przy rozpracowaniu plików (np. z tekstem, czcionką) załączajcie je do postów - nie każdy przecież posiada tłumaczoną przez Was grę.
Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Metroid - Zero Mission

Postautor: Shorty » 26 wrz 2010, o 22:40

Zabrałem się za tłumaczenie gry Metroid - Zero Mission i znalazłem ciekawy program MetroID, który prawdopodobnie służy do wyciągania i "wsadzania" tekstu z i do gry. Mam już ten tekst (w załączniku) i tu pojawia się moje pytanie - mogę go swobodnie edytować w notatniku?
Załączniki
[459]MetroID_0.6.rar
(2.77 KiB) Pobrany 140 razy
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker

Awatar użytkownika
Cierpa
Posty: 81
Rejestracja: 20 lip 2009, o 15:26

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: Cierpa » 26 wrz 2010, o 23:42

Naturalnie! Najlepiej ściągnij sobie program Notepad++, który w znacznym stopniu poprawia wyświetlanie tekstu. Dla porównania:
Skrypt otworzony Notatnikiem:
Obrazek

Skrypt otworzony programem Notepad++:
Obrazek

Oczywiście chyba zapoznałeś się z komendami np. <LINE BREAK> itp. ?

Powodzenia z projektem!

Awatar użytkownika
Grahf Wiseman
Tłumaczeniowy męczennik
Posty: 646
Rejestracja: 11 cze 2008, o 22:13

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: Grahf Wiseman » 27 wrz 2010, o 14:30

A w Notatniku nie masz aby wyłączonego "zawijanie wierszy"?
Run to the bedroom, in the suitcase on the left, you'll find my favorite axe. Don't look so frightened, this is just a passing phase, one of my bad days.

Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: Shorty » 27 wrz 2010, o 16:03

Oczywiście chyba zapoznałeś się z komendami np. <LINE BREAK> itp. ?
Nie do końca wiem, co każda znaczy, ale oczywiście wiem, że lepiej ich nie zmieniać :P
Powodzenia z projektem!
Dzięki :)
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker

Awatar użytkownika
Cierpa
Posty: 81
Rejestracja: 20 lip 2009, o 15:26

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: Cierpa » 27 wrz 2010, o 19:41

A w Notatniku nie masz aby wyłączonego "zawijanie wierszy"?
Owszem - miałem wyłączoną opcje zawijania wierszy. Tylko, że dla mnie za bardzo to wszystko jest "napaćkane". Nie potrafiłby tłumaczyć skrypt gry w tej formie - oczywiście, każdy ma swoje przyzwyczajenia.
Obrazek
Nie do końca wiem, co każda znaczy, ale oczywiście wiem, że lepiej ich nie zmieniać :P
Zawsze można się pobawić - przenieść komendę np. <LINE BREAK> za jakiś słowo i sprawdzić jak zmienione zdanie wyświetla się w grze. Nawet jeśli gra się zawiesi, a źródło tego problemu tkwi w przestawieniu komendy zawierającą kod hex, to wyjdzie tylko na dobre. Będziesz dokładnie wiedział jaką wartość można przemieścić, a jaką nie.
Warto patrzeć na "kosmetyczny" wygląd prezentowanego tekstu w grze (nie mówię tutaj o 100% wyjustowaniu tekstu, ale na zasadzie: Żeby miało ręce i nogi).
Metroid - Zero Mission
Przyznam, że nie miałem styczności z tym tytułem... Czy to wersja na GBA?

Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: Shorty » 28 wrz 2010, o 05:47

Zawsze można się pobawić - przenieść komendę np. <LINE BREAK> za jakiś słowo i sprawdzić jak zmienione zdanie wyświetla się w grze. Nawet jeśli gra się zawiesi, a źródło tego problemu tkwi w przestawieniu komendy zawierającą kod hex, to wyjdzie tylko na dobre. Będziesz dokładnie wiedział jaką wartość można przemieścić, a jaką nie.
Warto patrzeć na "kosmetyczny" wygląd prezentowanego tekstu w grze (nie mówię tutaj o 100% wyjustowaniu tekstu, ale na zasadzie: Żeby miało ręce i nogi).
Ok, popróbuję.
Przyznam, że nie miałem styczności z tym tytułem... Czy to wersja na GBA?
Tak.
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: maximo » 28 wrz 2010, o 11:18

Czy ja dobrze zrozumiałem, tłumaczysz grę Metroid Zero Mission na gba? Kilka lat temu porzuciłem ten projekt, nie udało mi się przetłumaczyć krótkiego intra na samym początku gry. Wykonałem w nim kilka solidnych grafik. Jeśli będziesz zainteresowany, to możemy się dogadać w tej kwestii. Niegdyś korzystałem z edytora - DoubleHelix2.0, może ci się przydać - http://www.mediafire.com/?xkogxocnany7i0q

Awatar użytkownika
Shorty
Posty: 170
Rejestracja: 12 sie 2010, o 22:52
Grupa: Samotny wilk
Kontakt:

Re: Metroid - Zero Mission

Postautor: Shorty » 28 wrz 2010, o 19:25

Czy ja dobrze zrozumiałem, tłumaczysz grę Metroid Zero Mission na gba? Kilka lat temu porzuciłem ten projekt, nie udało mi się przetłumaczyć krótkiego intra na samym początku gry. Wykonałem w nim kilka solidnych grafik. Jeśli będziesz zainteresowany, to możemy się dogadać w tej kwestii. Niegdyś korzystałem z edytora - DoubleHelix2.0, może ci się przydać - http://www.mediafire.com/?xkogxocnany7i0q
OK, dzięki, masz jakieś GG czy coś w tym stylu? : )
"Jak dobrze wiesz szaleństwo jest jak grawitacja. Wystarczy lekko pchnąć... "
~Joker


Wróć do „Technikalia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości