Jednak teraz zacząłem się zastanawiać nad tym i postanowiłem zbadać sprawę, tym razem na przykładzie gry Dragon Quest IX (oczywiście mój brak wiedzy na temat romhackingu da się wyczuć w każdym zdaniu tego posta, ale spróbujcie doczytać do końca). Otóż rozpakowałem roma programem DS Lazy i okazało się, że w folderze "sound" znajduje się kilka par plików:
W plikach z rozszerzeniem *.sadl znajduje się lista utworów spakowanych w podporządkowanym mu pliku *.sdat
Kod: Zaznacz cały
#define WAVE_BG_001 1
#define WAVE_BG_002 2
#define WAVE_BG_003 3
#define WAVE_BG_004 4
#define WAVE_BG_005 5
#define WAVE_BG_006 6
Więc wnioskuję, że są to pliki WAV (przynajmniej część z nich). Czy istnieje jakiś sposób, żeby zbadać co ukrywa się w plikach *.sdat i ewentualnie podmienić pliki z muzyką na własne?
(jeśli tym postem popisałem się tylko swoją głupotą i niewiedzą, to prosiłbym o usunięcie tematu ;) )