Devil May Cry Hd Collection

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
elektromaniek
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2023, o 09:08

Devil May Cry Hd Collection

Postautor: elektromaniek » 17 wrz 2023, o 09:17

Chciałbym podjąć się próby przetłumaczenia na polski Devil May Cry Hd Collection, sądzę, że mógłbym sobie poradzić, od kilku lat zajmuje tłumaczeniem anime.
Jednak potrzebuje pomocy w kwestiach technicznych, pliki gry są formacie NZB i nie wiem jak się za nie zabrać.

Hikooo
Posty: 44
Rejestracja: 3 cze 2023, o 01:38

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: Hikooo » 27 wrz 2023, o 14:32

Podczas przeglądania archiwum Zenhaxa znalazłem narzędzie do DMC 2 HD:
Do .nb:
https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Z komentarzy wynika, że pliki nbz można 7zipem otworzyć. Niestety większość tekstu jest w formacie .dds, które kryje się w pliku .bin
ten skrypt być może poradzi sobie z tym. Niby jest do dmc1, ale może zadziałać z dmc2.
https://web.archive.org/web/20220309233 ... 12&t=11155
A jak to nie zadziała, to hex editorem trzeba wyciągnąć pliki .dds i włożyć z powrotem.
Na xentaxie nie ma narzędzi do DMC hd, także lipa.

Ale za to łatwo można przetłumaczyć DMC 4 SE (Tekst + tekstury) tymi narzędziami:
https://web.archive.org/web/20220309133 ... =12&t=1141
Ale do plików ARC lepiej użyć tego:
https://residentevilmodding.boards.net/ ... ker-v0-428
tylko w pliku .bat dla dmc4 se trzeba dodać parametr -tex, żeby przekonwertować tekstury do .dds
Niby arctool tez radzi sobie z plikami gmd, w których jest tekst, trzeba dodać parametr -gmd, aby przekonwertować do i z .txt
W sumie arctool może wystarczyć do tłumaczenia.

Więc jeśli chcesz brać się za tłumaczenie DMC, najprościej będzie z 4 SE.

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: maximo » 29 wrz 2023, o 13:49

Do DMC3 są narzędzia i działają w wersji na konsolę PS2. Natomiast HD Collection nie mogę nic powiedzieć, bo takiej nie posiadam.
Na emulatorze PCSX2 bardzo dobrze te gry wyglądają, nawet na średnich ustawieniach.

elektromaniek
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2023, o 09:08

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: elektromaniek » 1 paź 2023, o 20:33

Narzędzia do zrobienia spolszczenia HD trzeba by zamówić u ruskich i kosztowało by to ponad 3000zł, więc odpada.
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?

NieMamPomysłuNaNazwe
Posty: 68
Rejestracja: 1 maja 2020, o 13:49

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: NieMamPomysłuNaNazwe » 1 paź 2023, o 21:21

Co ty gadasz? Ja już znalazłem narzędzia do HD. https://infernalwarks.boards.net/board/ ... ledge-base

Awatar użytkownika
maximo
Posty: 290
Rejestracja: 27 mar 2010, o 16:45
Grupa: freelancer

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: maximo » 2 paź 2023, o 16:31

Narzędzia do zrobienia spolszczenia HD trzeba by zamówić u ruskich i kosztowało by to ponad 3000zł, więc odpada.
Jak wyglądałaby sprawa z wersjami na ps2?

Narzędziami do modów - https://infernalwarks.boards.net/thread ... s-beginner
Z testów jakie przeprowadziłem w zeszłym roku na wersji konsolowej PS2 i PC wynika, że się da, tylko musisz mieć skilla.
Na PS2 jest trudniej, mniejszy rozmiar zasobów gfx oraz kompresje plików.

Test pliku gfx TIM-2 z wersji PS2:

Obrazek
Załączniki
DMC3-.png

elektromaniek
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2023, o 09:08

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: elektromaniek » 22 gru 2023, o 21:33

Jednak nie jestem w stanie ogarnąć spraw technicznych.
Dlatego, czy jest ktoś, kto byłby w stanie to ogarnąć, natomiast ja zająłbym się jedynie tłumaczeniem teksu?

Hikooo
Posty: 44
Rejestracja: 3 cze 2023, o 01:38

Re: Devil May Cry Hd Collection

Postautor: Hikooo » 17 maja 2024, o 16:29

Znowu natknąłem się na coś ciekawego.
Nie testowałem, ale chyba tymi narzędziami można przynajmniej przetłumaczyć DMC 1 i DMC2 (są również proste do użycia):

skrypt quickbms do plików bin (napisy) w DMC 2: https://web.archive.org/web/20230429095 ... f=7&t=8038

pliki nb z DMC2: https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951

Skrypt quickbms do plików .itm, .dat, .ip2, .t32, .tm2, .bnd, .bin: .itm z DMC1: https://web.archive.org/web/20230429103 ... 12&t=11155
Skrypt wklej do notatnika i zapisz z rozszerzeniem .bms
(Widzę, że do dmc2 też działa)

Warte uwagi cytaty z forum odnośnie plików gry oraz napisów:

"There's a lot of texts in textures(DDS), including ALL subtitles, so use some texture/DDS ripper. Subtitles are in edm_*_e.bin files, note that "_e." means English resources"

".nbz files are just zip containers."

"I'm not certain, but you may have to use reimport 2 cause the output dds files could differ from dds you edit and resave with standard format." (Odnoście plików bin z pierwszego linku)

"DO Not Change DDS Size and DDS type Under Any Position"

Przeczytaj instrukcję dot. "reimport mode" w QuickBMS, aby z powrotem zaimportować plik. Do tego możesz też użyć załączonego pliku .bat.
A w skrócie:
- plik musi mieć taki sam rozmiar lub mniejszy;
- importowanie plików wygląda tak: 1) wybierz skrypt, 2) wybierz oryginalny plik, 3) wybierz pliki do podmiany w takiej samej strukturze, w jakiej zostały wyciągnięte z archiwum, czyli z uwzględnieniem powstałych folderów.

tekst z napisów po wyeksportowaniu wygląda tak:
Obrazek

//Metoda Special K

Poza tym widzę, że dużo modów podmieniających tekstury opiera się na użyciu Special K i jego funkcji "inject textures". Więc też można zrobić tą metodą spolszczenie.

Tu poradnik do modowania tekstur za pomocą special K: https://www.youtube.com/watch?v=84FKEPexLS8

Tylko zamiast robić tak, jak na filmie, wewnątrz folderu z grą zrób trzy foldery: "SK_RES\inject\textures" i wrzuć tam teksturę.

Jak będziesz chciał udostępnić innym swoje spolszczenie to wtedy musisz plik .dll z special K oraz folder "SK_RES" udostępnić i osoby instalujące spolszczenie nic nie będą musiały dodatkowego robić, np. samemu instalować Special K.


Wróć do „Pomoc przy projektach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość