Ostatnio mój przyjaciel natchnął mnie do zrobienia spolszczenia do Mortal Kombat Komplete Edition, gdyż ja mu tę grę poleciłem, a on zaczął tryb opowieści i przystawiło mu, bo nie zna nawet przeciętnie j. angielskiego i nie wie o co chodzi w dialogach. Postanowiłem, że zrobię spolszczenie. Wcześniej robiłem spolszczenia do małych gierek, np. Sandbox of God czy Death Rally. Po baaardzo długich zmaganiach udało mi się rozszyfrować plik językowe, tj. Coalesced.eng. Grę mam już praktycznie przetłumaczoną, ale nie mam... czcionki. Nie wiem gdzie się znajduje plik z czcionkami. Zawartość gry to mniej więcej:
-pliki .dll w głównym folderze
-pliki .bik z filmikami i cutscenkami
-pliki .eng, .spa, .ita, itp. z tekstem. Rozszyfrowałem je.
-plik .ini, który też rozszyfrowałem. Trochę się z niego dowiedziałem. Więcej zaraz podam.
-masa plików .xxx w folderze "Asset".
Gra stoi podobno na Unreal Engine.
Oto co po wyszukaniu frazy "font" w plikach .ini wyskoczyło:
W pliku MK9Editor.ini i PC-MK9Editor.ini:
Kod: Zaznacz cały
[Editor.DefaultPackagesToHideInBrowser]
Package=BeastResources
Package=EditorMaterials
Package=EditorMeshes
Package=EditorResources
Package=Engine
Package=EngineFonts
Package=EngineMaterials
Package=EngineResources
Package=MidwayEditorMeshes
Package=MK8EditorResources
Package=MK9_EngineResources
Package=MwyEngineResources
Package=MwyFastPost
Kod: Zaznacz cały
[PackageList.StartupPC]
PackageList=EngineMaterials
PackageList=EngineFonts
PackageList=EngineResources
PackageList=MK9_EngineResources
PackageList=MK9_EnvMatLibrary
PackageList=MK9_CharMatLibrary
PackageList=MK9_FX_EnvMatLibrary
PackageList=MK9_FX_CharMatLibrary
PackageList=MwyFastPost
PackageList=SystemArt
PackageList=FightingArt
AllPackagesBudget=Engine
Kod: Zaznacz cały
RenderableThumbnailTypes=(ClassNeedingThumbnailName="Engine.Sequence",RendererClassName="UnrealEd.IconThumbnailRenderer",LabelRendererClassName="UnrealEd.GenericThumbnailLabelRenderer",BorderColor=(R=255,G=255,B=255,A=255),IconName="EditorMaterials.UnrealEdIcons.UnrealEdIcon_Sequence")
Kod: Zaznacz cały
[UnrealEd.ThumbnailManager]
Kod: Zaznacz cały
[struct.FontImportOptionsData]
FontName=Name of the typeface for the font to import
Height=Height of font (point size)
AntiAlias=Whether the font should be antialiased or not. Usually you should leave this enabled.
Bold=Whether the font should be generated in bold or not
Italic=Whether the font should be generated in italics or not
Underline=Whether the font should be generated with an underline or not
AlphaOnly=if TRUE then forces PF_G8 and only maintains Alpha value and discards color
SRGB=Whether SRGB is enabled or not
CharacterSet=Character set for this font
Chars=Explicit list of characters to include in the font
UnicodeRange=Range of Unicode character values to include in the font. You can specify ranges using hyphens and/or commas (e.g. %27400-900%27)
CharsFilePath=Path on disk to a folder where files that contain a list of characters to include in the font
CharsFileWildcard=File mask wildcard that specifies which files within the CharsFilePath to scan for characters in include in the font
CreatePrintableOnly=Skips generation of glyphs for any characters that are not considered %27printable%27
IncludeASCIIRange=When specifying a range of characters and this is enabled, forces ASCII characters (0 thru 255) to be included as well
DropShadowX=Horizontal offset from glyph of black drop shadow
DropShadowY=Vertical offset from glyph of black drop shadow
TexturePageWidth=Horizontal size of each texture page for this font in pixels
TexturePageMaxHeight=The maximum vertical size of a texture page for this font in pixels. The actual height of a texture page may be less than this if the font can fit within a smaller sized texture page.
XPadding=Horizontal padding between each font character on the texture page in pixels
YPadding=Vertical padding between each font character on the texture page in pixels
ExtendBoxTop=How much to extend the top of the UV coordinate rectangle for each character in pixels
ExtendBoxBottom=How much to extend the bottom of the UV coordinate rectangle for each character in pixels
ExtendBoxRight=How much to extend the right of the UV coordinate rectangle for each character in pixels
ExtendBoxLeft=How much to extend the left of the UV coordinate rectangle for each character in pixels
LegacyMode=Enables legacy font import mode. This results in lower quality antialiasing and larger glyph bounds, but may be useful when debugging problems
CharacterSpacing=The initial horizontal spacing adjustment between rendered characters. This setting will be copied directly into the generated Font object%27s properties.
UseKerning=Whether or not to import kerning values
http://www.mediafire.com/?st4svp354vdmlsl
Proszę o pomoc w znalezieniu pliku z czcionką, jak tą czcionkę wyciągnąć z tego pliku i polską wersję znowu do tego pliku wmontować :)