Znowu natknąłem się na coś ciekawego.
Nie testowałem, ale chyba tymi narzędziami można przynajmniej przetłumaczyć DMC 1 i DMC2 (są również proste do użycia):
skrypt quickbms do plików bin (napisy) w DMC 2:
https://web.archive.org/web/20230429095 ... f=7&t=8038
pliki nb z DMC2:
https://web.archive.org/web/20220309220 ... =12&t=7951
Skrypt quickbms do plików .itm, .dat, .ip2, .t32, .tm2, .bnd, .bin: .itm z DMC1:
https://web.archive.org/web/20230429103 ... 12&t=11155
Skrypt wklej do notatnika i zapisz z rozszerzeniem .bms
(Widzę, że do dmc2 też działa)
Warte uwagi cytaty z forum odnośnie plików gry oraz napisów:
"There's a lot of texts in textures(DDS), including ALL subtitles, so use some texture/DDS ripper. Subtitles are in edm_*_e.bin files, note that "_e." means English resources"
".nbz files are just zip containers."
"I'm not certain, but you may have to use reimport 2 cause the output dds files could differ from dds you edit and resave with standard format." (Odnoście plików bin z pierwszego linku)
"DO Not Change DDS Size and DDS type Under Any Position"
Przeczytaj instrukcję dot. "reimport mode" w QuickBMS, aby z powrotem zaimportować plik. Do tego możesz też użyć załączonego pliku .bat.
A w skrócie:
- plik musi mieć taki sam rozmiar lub mniejszy;
- importowanie plików wygląda tak: 1) wybierz skrypt, 2) wybierz oryginalny plik, 3) wybierz pliki do podmiany w takiej samej strukturze, w jakiej zostały wyciągnięte z archiwum, czyli z uwzględnieniem powstałych folderów.
tekst z napisów po wyeksportowaniu wygląda tak:
//Metoda Special K
Poza tym widzę, że dużo modów podmieniających tekstury opiera się na użyciu Special K i jego funkcji "inject textures". Więc też można zrobić tą metodą spolszczenie.
Tu poradnik do modowania tekstur za pomocą special K:
https://www.youtube.com/watch?v=84FKEPexLS8
Tylko zamiast robić tak, jak na filmie, wewnątrz folderu z grą zrób trzy foldery: "SK_RES\inject\textures" i wrzuć tam teksturę.
Jak będziesz chciał udostępnić innym swoje spolszczenie to wtedy musisz plik .dll z special K oraz folder "SK_RES" udostępnić i osoby instalujące spolszczenie nic nie będą musiały dodatkowego robić, np. samemu instalować Special K.