DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM

Szukasz betatestera, korektora, grafika, itp?
Tutaj napisz ogłoszenie^^
kolo
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2009, o 22:25

DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM

Postautor: kolo » 15 paź 2009, o 23:03

Witam. Posiadamy grę Dig and spike jest to symulacja siatkówki i posiadamy Ligę tej oto gry. Chcieliśmy ją trochę odświeżyć, ale jest to bardzo trudne, ale do zrobienia. Mamy duży problem ze zmianą nazwisk zawodników w grze. Każdy zawodników może mieć co najwyżej 6 liter, można zmienić nazwę na inną, ale ta nazwa nie może przekraczać 6 liter i tu tkwi problem;/ doszliśmy do wniosku że trzeba przesunąć pointery, bo z tego powodu nie można dać więcej niż 6 liter, ale nie wiemy jak to zrobić, nie mozemy znalezc pointera dla danego wyrazu i nie wiemy czy pointer jest dla jednego czy dla wielu wyrazów i nie wiemy w jakim systemie bitowym to wszytko chodzi, próbowaliśmy robić tak jak jest to w toturialu, obliczaliśmy i takie tam różne. Pracujemy na snesedit, mamy też hexprobe może znacie jakieś lepsze programy. Gra jest z konsoli snes, typ romu to Lo czyli chyba LOW. Próbowaliśmy także z grafiką coś pozmieniać i praktycznie we wszystkich programach były same piksele nie grafika ;p Proszę pomóżcie. Jak ktoś jest chętny do pomocy, a pewnie jest wielu i zna się na hackowaniu romów to proszę o kontakt na numer gg 5317095, tam też podam więcej szczegółów. Pozdrawiam:)

n1um3n
Posty: 41
Rejestracja: 16 lut 2009, o 15:06

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM!!

Postautor: n1um3n » 15 paź 2009, o 23:20

Powtarzasz się. Nie pisze się dwa razy tego samego. Nie znam się. Zwróć się do Beriona, mziaba, może Oni Ci coś wymyślą.

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM!!

Postautor: bemberg » 15 paź 2009, o 23:54

Pajacom sie nie pomaga, do zamkniecia, a z tresci wroze gowno. Nie... nie wroze... To jest gowno! Ale skąd Coraz więcej szamba tu przychodzi... Autorzy, cz mozna wiedziec skad wy?
Autor powyższego posta jak najbardziej zalije tych słow i... przepraszam :)

Proszę się wstrzymać od takich postów - po pierwsze nie jesteś już tu adminem, sam wiem co i kiedy zamknąć/usunąć.
Po drugie, wstrzymaj konie kowboju - rozumienie dosadne ujęcie sprawy, ale jak sam chyba dostrzegłeś, grubo przesadziłeś. To nie jest forum do pokazywania jakim się jest groźnym. Najpierw melisa, potem pisanie postów.
Mam nadzieję, że ten incydent nie zniechęci nikogo od pisania na forum - MC.

Tak wiem, wy wielkie pany teraz ;p
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

wolfret
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2009, o 00:38

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM!!

Postautor: wolfret » 16 paź 2009, o 00:48

Cóż za jad!
Panowie nie każdy zawodowo zajmuje się romhackingiem..typowa polska mentalność..Nie potraficie pomóc to się w ogóle nie udzielajcie? Nie wiem w czym tkwi problem..post może nagrody literackiej by nie dostał, ale wiadomo o co chodzi w temacie i to się liczy. Wiadomo, że przy tłumaczeniach często polski odpowiednik jest dłuższy od pierwotnego wyrazu i nie możemy przekroczyć pewnej ilości liter etc. W SNES-ie wyrazom przyporządkowane są tzw. pointery i można jeden powiększyć kosztem innego. Jak to zrobić dokładnie nie wiem bo nie obracam się w tym systemie za bardzo..jest trochę deficyt na poradniki tego typu. Jeśli ktoś potrafi pomóc to niech się udzieli w tym temacie a nie miesza z błotem. Nie masz nic mądrego do powiedzenia to lepiej nic nie pisz :)
Swoją drogą niezła gra :)

Awatar użytkownika
bemberg
Reptilianin
Posty: 1184
Rejestracja: 31 maja 2008, o 12:03
Grupa: wsparcia
Kontakt:

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM!!

Postautor: bemberg » 16 paź 2009, o 01:25

Fakt, nawet jak na mnie bardo mocno zareagowałem, ale to ze względu na ostatnie wydarzenia...
Ale po pierwsze - autor zrobił falstart taki, ze mna strzasnelo. Dwa tematy? Nie moze przejsc pokemonow? Po drugie dwa wykrzykniki rodem z gg - to jak płachta na byka. Co do heedytorów... IMHO rodzaj nie ma prawie zadnego znaczenia. To licza sie informacje i umiejetnosci.

BTW: Jak patrze na swoj poprzedni post, to wydaje mi sie, ze po prostu bardzo mnie zbulwersowałeś dwoma tematami ;p
http://www.wykop.pl/link/2516381/playlo ... omentarzy/
Tłumaczymy w rytmie serca? Prawda o Playloc, BDIP i Tłumaczymy w rytmie serca.

kolo
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2009, o 22:25

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM!!

Postautor: kolo » 16 paź 2009, o 08:45

Przepraszam za dwa tematy, ale żeby tak mieszać z błotem? Eh myślałem, że ktoś tu jednak pomoże, ale jak zawsze polskie chamstwo:/

wolfret
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2009, o 00:38

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM

Postautor: wolfret » 16 paź 2009, o 11:04

Sam próbowałem się pobawić i coś tu nie gra.
ROM ma 1024kb a więc nie ma headera, po znalezieniu offsetu, odwróceniu itd znalazłem 2 wyniki potencjalnego pointera, lecz żaden z nich nim nie jest;]
Być może gra ma jakiś niestandardowy system pointerów (chyba mało prawdopodobne?)
Jakieś pomysły ludzie?

n1um3n
Posty: 41
Rejestracja: 16 lut 2009, o 15:06

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM

Postautor: n1um3n » 16 paź 2009, o 11:27

Nie zaglądałem do romu, ale może być tak, jak w przypadku niesławnego Marvela mojego autorstwa... Pointery zapisane były pod literę E pochodzącą od słowa empty. Wszystkie po kolei bodaj. Sprawdź, czy nie masz jakiegoś słowa – start, empty, cokolwiek przed właściwym tekstem w romie. Jeżeli tak - szukaj tam.

Awatar użytkownika
mziab
Posty: 459
Rejestracja: 20 maja 2008, o 23:11
Grupa: mteam
Kontakt:

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM

Postautor: mziab » 16 paź 2009, o 13:24

Rzuciłem na to szybko okiem i jak na razie widzę, że dla każdej drużyny jest jeden wspólny pointer i czyta wszystkich zawodników za jednym zamachem. Te "zbiorcze" pointery zaczynają się pod 0x2A2D4 (dla romu bez nagłówka). Trzeba by całkiem przeprogramować kod wczytujący listę zawodników. Inna sprawa, że na ekranie i tak nie ma miejsca na więcej niż 6 liter dla zawodnika, więc pointery niewiele pomogą.
"Człowieka można przedstawić w postaci ułamka, w którym licznikiem są jego właściwości, a mianownikiem - mniemanie o sobie. Im większy mianownik, tym mniejszy cały ułamek." - Lew Tołstoj

wolfret
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2009, o 00:38

Re: DIG AND SPIKE(SIATKÓWKA) DUŻY PROBLEM

Postautor: wolfret » 16 paź 2009, o 21:43

Rozmawiałem już z mziabem na PW. W tej chwili najbardziej zależy nam na zmianie statystyk poszczególnych zawodników.
Jeśli ktoś ma pomysł jak znaleźć wartości tych statystyk w romie i je wyedytować to proszę pisać tu w temacie:)


Wróć do „Pomoc przy projektach”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości